xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke logge in på maskine :-( MacPro 2010 - High Sierra
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


4

0
blj (Skribent)
15. januar 2018 @ 20:30
Nyt medlem

Hej Forum:

Er temmelig desperat - jeg er erfaren macbruger med mange maskiner bag og forhåbentlig foran mig.

For første gang oplever jeg ikke at kunne komme ind på min mac

Den loader opstarts vinduet og booter helt til enden men kommer så ikke videre.

Jeg har prøvet at starte i Safe mode,  geninstalleret systemet, zappet prammen, disconnected alt ekstern udstyr, 

Mac'en er en macPro fra 2010 med High Sierra OSX ny installeret - jeg har mistanke om at det er problemet?

Nogen indspark ???

Desparat macbruger

Bo

  8
0
  167

108

8
15. januar 2018 @ 21:14
Novice

hej

Tror du skal have lidt tolmodiged der hvor den  "ikke kommer videre" 

Efter sidste opdatering stod min iMac temmelig længe uden at det så ud som om den kom videre i opdateringen, jeg lod den stå ved 18 tiden og næste morgen var den klar igen. Hvorlænge det tog ud over 10-15 min ved jeg ikke


4

0
blj (Skribent)
15. januar 2018 @ 21:37
Nyt medlem

Hej Micahel Ib,


Ja det tænkte jeg også, har ladt den stå i flere timer forlod huset og komtilbage senere samme billede over to timer senere



1833

1
15. januar 2018 @ 23:06
Stormogul

Hvis du har backup, ville jeg starte op i recovery. Formatere disken. Installere på ny. Gendanne fra backup. 


4

0
blj (Skribent)
15. januar 2018 @ 23:09
Nyt medlem

Hej Palle,

Ja det lyder som løsningen desværre, er det ikke muligt at downgrade?


1833

1
16. januar 2018 @ 00:16
Stormogul
blj skrev:

Hej Palle,

Ja det lyder som løsningen desværre, er det ikke muligt at downgrade?

Jo, det skulle jeg mene, hvis du kan finde installationsfilen til tidligere version. Normalt kunne man finde det under købte i app-store, hvis man tidligere havde haft en version installeret. Men af uforklarlige årsager er det så vidt jeg ved en praksis Apple er stoppet med. Så hvis ikke du har installationsfil fra tidligere fra Sierra liggende, er jeg bange for at du skal finde den på det skumle internet.

Din maskine er så gammel, at jeg ikke er sikker på, at den understøtter internet-recovery (alt+cmd+R ved opstart), men det vil også være en gammel version. Nok en version så gammel, at den er usupporteret af Apple..


7

0
20. januar 2018 @ 16:21
Nyt medlem

Hej Bo,


Er du kommet videre? Jeg har faktisk samme problem med min IMac fra 2009.

/Lars


93

4
20. januar 2018 @ 17:17
Novice

Jeg havde en IMAC fra 2008 og den var for gammel til " Sierra " så jeg købte en ny IMAC og kører nu på en delt HD med Sierra på den ene side og på den anden side kører jeg " El Capitan " og det kører bare, jeg bruger aldrig Sierra det er noget skidt, så få fat i en  El capitan og læg den ind, så kører det for dig, og glem så ALT om Sierra.

Hej


93

4
20. januar 2018 @ 17:24
Novice

Som der også er en anden inde på " formater din HD " og læg mærke til om den under formateringen om den kommer med nogle fejl, for som du der beskriver så vil jeg ikke udelukke en fejl i din HD det er lige som på en CD skive med fejl på  " ridse " så kører den også en evighed for at læse skiven.

Jo du kan godt gøre som jeg gjorde gå ned fra Sierra til El Capitan, jeg lavede det bare sådan at jeg delte HDen op og bruger nu begge systemer, dvs. nej jeg bruger kun El Capitan.

Hej