xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ikea Trådfri - minimumskrav
Kategori: Automatisering (HomeKit)


303

1
16. januar 2018 @ 14:23
Lærling

Hej


Syne sikke jeg kan blive klog på hvad man som minimum skal have for at bruge Trådfri sammen med HomeKit. Skal man have en Gateway eller fjernbetjening eller kan man nøjes med en pære? På Ikeas side står der man skal have enten en fjernbetjening elle rgateway for at kunn bruge IOS app. 

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr
  5
0
  698

362

18
16. januar 2018 @ 15:15
Lærling

Du skal have en gateway, da IKEAs enheder taler Zigbee og intet andet.
Som det er nu, kan du koble TRÅDFRI op på Philips Hue, men det understøtter kke Homekit - endnu.

Så vil du bruge TRÅDFRI med Homekit, skal du bruge IKEAs gateway.
Det samme burde gøre sig gældende med app'en, da du ikke har andet der kan tale Zigbee

Samson


2185

44
16. januar 2018 @ 16:10
ASCII jonglør

Hvis du taler om at Phillips Hue ikke understøttes af homekit - så tager du fejl.


362

18
16. januar 2018 @ 16:25
Lærling
Rene Larsen skrev:

Hvis du taler om at Phillips Hue ikke understøttes af homekit - så tager du fejl.

Hvis du hentyder til mig, så har jeg ikke udtalt mig om dette!


2185

44
16. januar 2018 @ 18:41
ASCII jonglør
Samson skrev:
Rene Larsen skrev:

Hvis du taler om at Phillips Hue ikke understøttes af homekit - så tager du fejl.

Hvis du hentyder til mig, så har jeg ikke udtalt mig om dette!

Jeg læste 'bare' din kommentar "Som det er nu, kan du koble TRÅDFRI op på Philips Hue, men det understøtter kke Homekit - endnu." som om at det var Phillips Hue som endnu ikke var understøttet af Homekit.


362

18
16. januar 2018 @ 19:14
Lærling
Rene Larsen skrev:
Samson skrev:
Rene Larsen skrev:

Hvis du taler om at Phillips Hue ikke understøttes af homekit - så tager du fejl.

Hvis du hentyder til mig, så har jeg ikke udtalt mig om dette!

Jeg læste 'bare' din kommentar "Som det er nu, kan du koble TRÅDFRI op på Philips Hue, men det understøtter kke Homekit - endnu." som om at det var Phillips Hue som endnu ikke var understøttet af Homekit.


Ach so, nej tvært imod faktisk. Philips Hue spiller for mig 100% sammen med Homekit.
IKEAs pærer virker også til at køre mere smooth over Philips gateway (I Hue app'en  )
Det har også givet nogle flere muligheder for mig med IFTTT og Stringify at de er blevet understøttet af Philips.
..Men desværre, indtil de er 100% adapteret fortsætter jeg med IKEA's egen gateway

nå det var et sidespor, beklager


Samson