xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Fejlopgradering - jeg vil tilbage
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


82

0
15. februar 2018 @ 11:08
Novice

Jeg er kommet til at  opgradere min iPad pro ved en fejl. Sagen er, at jeg bruger en masse apps som Ikke kan køre på den sidste opdatering. Jeg har således været varsom med alle de (i mine øjne) opfordringer til opdatering, som Apple synes jeg skal have. I forgårs gik det galt. Jeg havde travlt med noget kortsøgning på iPad - der dukker en opfordring op: valgmulighed: opdater ikke nu eller senere? Jeg trykker hurtigt på senere og arbejder videre. Næste dag: tillykke med din nye opgradering. I det øjeblik var det ikke klogt at spørge hvad jeg synes om Apple!!

Jeg ved godt det er min egen fejl, men også at det ikke bør være min egen fejl! Når Apple kan sende en masse advarsler om, at mine apps ikke kan bruges på ios 11, er det da det mindste de kan gøre at advare mig når jeg dummer mig. Alle andre steder får man en besked: er du virkelig sikker på at du vil ................

Det er ikke i orden, at man så let kan lave urettelig fejl på et intuitivt system.

Og hvem kan fortælle hvad forskel der er på “ikke nu” og “senere”.

Som sagt er en del af mit arbejde skruet et stykke tilbage og jeg er træt af ustandseligt at skulle tage stilling til nye måder at gøre det samme på. Er der overhovedet en mulighed for nedgradering, eller skal jeg jeg lægge sag an mod Apple med krav om at betale en god gammel iPad 2 som kan det den skal i mine øjne.

Opgivende hilsener Per Dalskov

  6
0
  121

1129

127
15. februar 2018 @ 11:39
Stormogul

det er lidt svært at vide om du vil kunne nedgradere til ios 10 nu... der er gået noget tid siden og der plejer typisk at være i det først måned at apple tillader downgrade. 

når det så er sagt, så skal du nok ikke forvente at du få noget ud af at lægge sag an mod apple. det er ikke deres skyld at udviklere af de apps du bruger ikke har gjort deres del af opgaven.

apple har i flere måneder sagt til udviklere at ios 11 ikke kommer til at understøtte vise ting, så som 32bit apps. at de så ikke har gidet udvikle nyere udgaver fortæller mere om dem, end om apple.

tag fat i udviklere af de apps du bruger eller find andre alternativer der udvikles aktivt. ja, det er surt, men sådan er det bare med udvikling. man skal enten tilpasses eller ligge stille i vandet indtil man synker. 


82

0
15. februar 2018 @ 11:53
Novice

Den er med at lægge sag an var naturligvis en vits _ ikke fordi jeg ikke har lyst, men man kan ikke sætte sig op mod en sådan mastodont.

Og jeg mener stadig, at Apple - i og med de kender problemet - bør spørge om jeg virkelig ønsker at opgradere.

Og: Nej sådan er det ikke med udvikling i mine øjne. Det er ikke mig der skal tilpasse mig teknologien - det er omvendt. Og jeg plejer atvære god til at træde vande. For mig er computere et arbejdsredskab der bare skal fungere - det var derfor jeg i sin tid valgte Apple, men nu har det i mange år udviklet sig til en forbrugsfest som jeg ikke kan gå ind for, men det er en anden diskussion.


1129

127
15. februar 2018 @ 13:31
Stormogul

det er ikke fordi jeg skal forsvare nogen, specielt ikke apple. da de har lavet nogle valg der ikke gav helt mening hverken for mig eller for den teknologiske udvikling. men det er en hel anden diskussion. 

tilbage til din problem... apple beslutter sig at ikke understøtte 32bit længere der ikke blev brugt de sidste 5-6 år i noget af deres hardware. på et eller andet tidspunkt skal man ligesom give slip for vise ting. 

alle udviklere havde mulighed at opdatere deres kode til den "nye" 64bit hardware i muligvis i op til et årstid før udgivelsen.

apple og andre skal på et tidspunkt foretage nogle valg der gør at vise ting ikke længere skal understtøtes. og det er op til udviklere at komme på hesten. der er givet en frist og alle vidste det. at man ikke agerede på det, eller de gjorde det, men der kom ny app ud af det, og du ikke ville betale for det. er ikke noget teknologisk udvikling. 

din forståelse af teknologi, at det skal arbejde for dig, og det er også mening med al teknologi. men hvis man ikke kan bruge teknologi, så virker det jo ikke for en, man man bliver en slave af det.

du mener så at apple burde have de næste 10 år haft en popup skærm op, når man klikker på "opgradere mit OS til nyt" , der spørger dig 8 gange... er du nu sikker? hvad med nu? stadig sikker? kom nu, har du nu tænkt over det? hmm... jamen, du ved godt det er udvikling og faren er vise ting ikke virker? hvad med nu?

og så vil der være 99% af folk der nagger apple, for hvorfor er dette nødvendigt?


der er truffet nogle valgt, du havde en beskrivelse af hvad "opgradering" gør... der var faktisk en punkt der omtalte at 32bit ikke længere understøttes. du har valgt alligevel at klikke på knappen, og sige "jeg er med" og taste din kode for at bekræfte... og alligevel er det apples skyld?

jamen, apple burde åbenbart have udviklet en enhed der ikke kan opdateres på nogen måde, så du slipper for at gøre noget aktivt, fordi du er vandt til at gøre det på en måde og ikke sætter dig ind i ting ordentligt.


af ren nysgerrighed, hvad er det for nogle apps du oplever udfordringer med? for jeg nægter at tror det er nogle "pro" apps der ikke er kommet med på vognen.


82

0
15. februar 2018 @ 17:55
Novice

Jeg fik en popup besked hvor der stod noget i retning af: Der findes en opgradering til iOs  11,......  Opgrader? Man kan vælge: senere eller ikke nu. Jeg er vant til at de skriver: mind mig om det senere, så jeg trykkede desværre senere. Jeg skulle ikke  bruge mit aplleide password - så havde jeg jo opdaget hvad der var ved at foregå. Jeg har nemlig ikke noget imod at sætte mig ind i tingene ordentligt som du skriver man skal vænne sig til - jeg vil bare gerne selv bestemme hvornår  og hvad jeg skal sætte mig ind i. Og ja - det ville være rart med en maskine der kunne det jeg har brug for, og ikke en hel masse andet smart som jeg er ligeglad med. 

For at stille din nysgerrighed: nej, det er ikke pro apps. Jeg arbejder med udviklingshæmmede voksne mennesker, og har fundet en hel del velegnede musikapps, som de kan have glæde af. Men jeg vidste jo godt, at jeg ikke skulle opgradere til iOs 11. Du skriver, at det er meningen jeg skal skrive mit appleide for at gøre det. Det er jeg ikke blevet bedt om, så jeg har altså ret i, at det er for dårligt. Jeg ved ikke om jeg har brugt touch ide lige efter jeg trykkede på senere. Som sagt havde jeg ret travlt med noget andet, da opdateringen dukkede op.


1129

127
15. februar 2018 @ 19:34
Stormogul

jeg bliver altid spurgt om min kode for at tillade hentning og installation af opgradering. uanset om det er en mindre eller større opdatering. jeg troede det var en helt standard arbejdsgang, på alle enheder. 

så jeg er stadig overbevidst om at du er blevet bedt om det, du har nok bare ikke registreret det, som sådan. 

de gange jeg har sagt, "senere" til opdatering, så har den stadig spurgt om min kode her og nu, og ikke når det skal installeres. og det giver en god mening at gøre det på den måde. for når du starter med en handling, så skal den godkendes, og bagefter kan den jo pauses eller sættes til senere udførsel, men godkendelsen er fundet sted og derfor klar til at komme i sving. 

hvis jeg var dig, så ville jeg nok se mig efter om nogle andre apps der kører på ios 11. da jeg skrev min sidste indlæg her, gik jeg ind for at se hvornår har apple fortalt til udviklere om deres planner... og det blev gjort i 2015. så man har altså hafte mere end 2 år til at tilpasse sig.

har du forsøgt at finde alternative apps? kigget på udviklernes websteder? for at se om der findes måske nyere udgaver der evt. hedder noget andet.



8581

198
16. februar 2018 @ 09:56
Poseidon

Du kan desværre ikke nedgradere. Dine eneste løsninger er at købe en anden iPad med det ældre system, eller få udviklerne til at opdatere deres apps til 64 bit. Sidstnævnte vil jo nok være den mest optimale løsning.

Der var engang en Mac...