xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Har Apple tabt sutten?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


4586

389
16. februar 2018 @ 22:21
FPU

I den her kronik, skriver damen, at hun på sin Mac af Apple er blevet bedt om at investere i noget anti-virus software og at hun på sin iPhone konstant bliver opfordret til at købe plads på iCloud.

Hun skriver også, at hun ikke som sådan kan trykke "Glem det!", kun "Køb".

Hun skriver også, at det irriterer hende så meget, at hun nu "slår op" med Apple.

Hun er formodentligt relativt velhavende og hip, så hun kører vel på noget af det nyeste hardware (og dermed også noget af de nyeste OS'er).

Kan det virkelig passe, at Apple nu spammer deres brugere med anti-virus software og iCloud-plads, uden at man har muligheden for at slå de forslag fra for good, eller er der noget, som hun har misforstået?

I givet fald ser jeg ingen grund til at opgradere; så er det en tur i genbrugsen og lede efter iPhones med lidt ældre IOS'er og Mac'er, som kan nedgraderes til noget fornuftigt, hvis/når det bliver aktuelt.

Spirituel Maskine
  18
0
  297

356

12
puggaard (Skribent)
16. februar 2018 @ 22:37
Lærling

er det en joke / en tidlig aprilsnar? Jeg genkender slet ikke det hun skriver, og ej heller de "trusler" der nævnes... Hun må da vist have haft en dårlig dag eller have brug for lidt assistance for at sætte udstyret op. Det er sgu helt fair ikke at kunne selv. Jeg kender dog ingen, der i den grad er udfordret!   


8581

198
17. februar 2018 @ 09:12
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

I den her kronik, skriver damen, at hun på sin Mac af Apple er blevet bedt om at investere i noget anti-virus software 

Det har Apple aldrig gjort. Det er spam på hjemmesider som opfordrer til det..


og at hun på sin iPhone konstant bliver opfordret til at købe plads på iCloud.

Det er korrekt. 



Hun skriver også, at hun ikke som sådan kan trykke "Glem det!", kun "Køb".


Det er vidst en god fejl 40.


Kan det virkelig passe, at Apple nu spammer deres brugere med anti-virus software og iCloud-plads, uden at man har muligheden for at slå de forslag fra for good, eller er der noget, som hun har misforstået?

De er begyndt at spamme en del mere. Jeg får flere gange dagligt besked på at jeg bør opdatere min Mac til High Sierra, hvilket jeg ikke har tænkt mig. Min iOS Musik app på min telefon er smurt ind i 'køb Apple Music' og kommer vedvarende med en popup som prøver at opfordre mig til det. Nu betaler jeg for iCloud, da jeg synes det er smart, men det ville ikke overraske mig hvis de spammer godt med den allesteder nutildags.

Cook og Ivys Apple er ikke et godt Apple IMHO. Men den med anti-virus og manglende "nej tak" knap, dem står hun selv for.

Der var engang en Mac...

3580

34
17. februar 2018 @ 09:29
Virtual Machine

Jeg er med på at hvis man køber premium udstyr skal det osse virke derefter. Det er noget andet hvis man køber en Medion PC i Aldi. Så ville jeg ikke stille de samme krav. 

Jeg blev kun opfordret til at opgradere min iCloud konto en håndfuld gange lige efter jeg har gendannet min iPhone. Siden da, har jeg ikke hørt fra det. 

Den med antivirus må være fra en hjemmeaide, eller hun har installeret et stykke software der spammer. Gør CleanMyMac ikke det?

Jeg tænker dog på at abonere på Apple Music så alle mit downloaded musik bliver i ypperste kvalitet. Jeg venter dog på at Apple Music kan erstatte alt mit musik 100% automatisk - uden at røre en finger fra sang 1 til sang 250.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

104

1
17. februar 2018 @ 09:32
Novice

Ingen spam fra Clean my Mac her :-)


2252

150
17. februar 2018 @ 10:18
ASCII jonglør

Hele historien her er vel også et meget godt udtryk for det man kalder a branded generation, altså at vi efterhånden alle har en eksistens, der til en vis grad er defineret som kunde hos en større multinational virksomhed. Med alt hvad dette medfører af adfærdsregulering i ens liv og menneskevæsen. Selv dette forum og endda min egen kommentar her er et resultat af aktivitet i Apples markedsføringsafdeling.

Så det er skam ikke Apple, der har tabt sutten. Det er Apple (og Coca Cola, McDonalds etc.), der har formået at få os selv til at placere deres sut i munden på os selv. Trist, men sandt  

Iøvrigt er udtrykket “tabt sutten” vel egentlig udtryk for enten at være ked af det (baby) eller stor forbavselse (voksen). Så der er vist tale om det ret udbredte metafor-mix her   Måske mener trådstarter egentlig, at Apple ifm. denne historie har tabt tråden?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

740

38
17. februar 2018 @ 10:19

CleanMyMac 3 kører perfekt.

Du forveksler det med MacKeeper, der er decideret malware, men desværre udbredt på Macs og som kræver en ihærdig indsats at fjerne 100 pct. fra en Mac igen med Malwarebytes.


598

3
17. februar 2018 @ 11:32
Kaptajn

Jeg har hverken oplevet at blive spammet med at købe iCloud, kører med nyeste OS på iPhonen eller at CleanMyMac gør det, bruger seneste opdatering også på MBP og iMac.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

4586

389
17. februar 2018 @ 13:11
FPU

Svar til alle:

Det er åbenbart ikke så slemt, som jeg frygtede, men det lyder alligevel, som om sutten er lidt på vej ud af munden på Apple.

Jeg håber virkelig at de besinder sig, så vi fortsat kan have et miljø, hvor vi ikke bliver "kontaktet" i tide og utide med tilbud om guld og grønne.

Der er åbenbart visse fordele ved at holde fast i gammel hard- og software, så længe det stadig er funktionelt nok. :0)

Spirituel Maskine

2252

150
17. februar 2018 @ 13:52
ASCII jonglør
Tonny Freimanis skrev:....det lyder alligevel, som om sutten er lidt på vej ud af munden på Apple.

Well...;-)


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

393

13
17. februar 2018 @ 16:39
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Svar til alle:

Det er åbenbart ikke så slemt, som jeg frygtede, men det lyder alligevel, som om sutten er lidt på vej ud af munden på Apple.

Jeg håber virkelig at de besinder sig, så vi fortsat kan have et miljø, hvor vi ikke bliver "kontaktet" i tide og utide med tilbud om guld og grønne.

Der er åbenbart visse fordele ved at holde fast i gammel hard- og software, så længe det stadig er funktionelt nok. :0)

Jeg læste lige denne, måske samme problem? Christina Sederqvist: Farvel, Apple

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

4586

389
17. februar 2018 @ 17:13
FPU

@Leif Korreborg: Det er faktisk hendes blog (via BT), som jeg har linket til øverst i tråden, og som fik mig til at stille spørgsmålet om Apple's mulige strategi i deres seneste OS'er.

Spirituel Maskine

292

2
18. februar 2018 @ 00:03
Juniormedlem

Apple har ikke noget antivirus produkt som de pusher. 

Hun har højst sandsynligt installeret noget tredie parts software (malware) der giver disse problemer. 

Og så skyder hun skylden på Apple, så det er jo næppe hendes egen skyld?


393

13
18. februar 2018 @ 08:41
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

@Leif Korreborg: Det er faktisk hendes blog (via BT), som jeg har linket til øverst i tråden, og som fik mig til at stille spørgsmålet om Apple's mulige strategi i deres seneste OS'er.


Det er det der med at få det hele med (jeg overså dit link), og så har det nok også noget med at læse indenad at gøre   


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

4586

389
18. februar 2018 @ 10:00
FPU
mhb skrev:

Apple har ikke noget antivirus produkt som de pusher. 

Hun har højst sandsynligt installeret noget tredie parts software (malware) der giver disse problemer. 

Og så skyder hun skylden på Apple, så det er jo næppe hendes egen skyld?

Det har du nok ret i. Nå, men jeg ønsker hende held og lykke med Windows og Android; hun får nok brug for det. ;0)

Spirituel Maskine

4586

389
18. februar 2018 @ 10:00
FPU
Leif Korreborg skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@Leif Korreborg: Det er faktisk hendes blog (via BT), som jeg har linket til øverst i tråden, og som fik mig til at stille spørgsmålet om Apple's mulige strategi i deres seneste OS'er.


Det er det der med at få det hele med (jeg overså dit link), og så har det nok også noget med at læse indenad at gøre   


So goes sometimes. Har selv været der.

Spirituel Maskine

1014

0
18. februar 2018 @ 17:27
Stormogul

Bliver hver eneste dag opfordret til at opgradere til iOS 11 på iPhone og iPad. Det hjælper ikke meget at trykke "senere", så kommer samme opfordring igen 1 døgn senere. 

På iPad (og indimellem også på iPhone) endda med en ekstra "lusket" password-dialog-boks, som til forveksling ligner den der fremkommer periodisk pga. TouchID, men hvor indtastning af password indebærer at opdatering til iOS 11 sker automatisk næste nat hvor dimsen er tilsluttet støm. Der findes dog med små bogstaver en udvej.

Apples vedholdenhed er helt ekstrem    Kunne Apple da i det mindste nøjes med opfordringen ugentligt.

Min Mac foreslår dog ikke High Sierra, selv om jeg ikke er på den. Kun hvis jeg går ind i AppStore ses en opfordring.



82

0
19. februar 2018 @ 15:41
Novice

Hold da kæft - det må være det, der er sket med mig!!!

Hvad er det for en udvej med småt du nævner. Jeg vil væk fra os 11.

Har tidligere startet en tråd desangående. Noget med “fejlopdatering, jeg vil tilbage.”

Hvis der er en mulighed bliver jeg ovenud lykkelig.


Per Dalskov


740

38
19. februar 2018 @ 15:54

Per Dalskov skrev: Hold da kæft - det må være det, der er sket med mig!!!

Hvad er det for en udvej med småt du nævner. Jeg vil væk fra os 11.

Har tidligere startet en tråd desangående. Noget med “fejlopdatering, jeg vil tilbage.”

Hvis der er en mulighed bliver jeg ovenud lykkelig.

Prøv her: How to downgrade your iPad from iOS 11

All you need is an archived backup of your device pre-iOS 11, iTunes on your Mac and to follow the steps below!