xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problemer med tilkobling til IMac med IPhone 8 plus
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


48

0
14. marts 2018 @ 20:26
Let øvet

Hej derude.

Jeg har et meget mystisk problem med min IPhone 8 plus og tidligere IPhone 7 plus. 

Jeg kører med en IMac late 2013 og problemet er at når jeg kobler telefonen til IMac`en, så tænder den og afbryder opladningen uafbrudt. Har prøvet at ringe til Apple og de sagde at jeg skulle gendanne telefonen til fabriksindstillinger og starte at bruge den som en hel frisk telefon. Det har jeg så prøvet og i 2 dage gik det fint til problemet begyndte igen :( 

Jeg har desuden en IPhone 5s som kører med den samme sikkerhedskopi som min 8 plus. Den laver ikke dette problem og heller når jeg kobler den til min Macbook pro 2012.¨

Mvh

Lukasz


  11
0
  136

1708

43
15. marts 2018 @ 07:51
Stormogul

Rens dit stik i iphonen. Det er sikkert fyld op med lommeuld m.m.


48

0
15. marts 2018 @ 12:52
Let øvet

der er ikke noget i stikket 


1708

43
15. marts 2018 @ 16:39
Stormogul

Og stikket klikker på plads, eller sider det løst ?


48

0
15. marts 2018 @ 17:50
Let øvet

nej det sidder stramt som det skal som sagt når jeg kobler den til stikket i væggen fungere den fint


1833

1
15. marts 2018 @ 19:04
Stormogul

Har ikke googlet om det er et kendt problem, men prøv med en anden computer.

Kan være at computeren ikke kan levere den mængde strøm som telefonen beder om. Jeg ved at iPhone 8 kan lade med mere end de normale 0,5-1A ved 5V (så vidt jeg husker) som USB kan levere uden nærmere aftale. Ved ikke med iPhone 7+..


48

0
15. marts 2018 @ 20:50
Let øvet

Det virker fint på en anden computer.

Den har gjort det både med en 7 plus og nu en 8 plus, men ikke på en 5S som jeg også har. 



1833

1
15. marts 2018 @ 22:06
Stormogul
lkm1983 skrev:

Det virker fint på en anden computer.

Den har gjort det både med en 7 plus og nu en 8 plus, men ikke på en 5S som jeg også har. 

Det er jo netop det. 5s har hvert fald ingen former for hurtig ladning. Men det er bare en hypotese.

Jeg ville kigge efter meddelelser i konsol.app. Men skal indrømme at jeg ikke er sikker på jeg selv kan finde ud af den. For den er ændret siden jeg jævnligt benyttede den.

Jeg ville også tjekke usb i "oplysninger om system.app" og se hvor mange Ampere/Volt der trækkes. USB kan godt overbelastes og slå strøm-fødning helt fra. Men er usikker på hvor man vil se det på en Mac. Bortset fra der helt sikkert vil komme en besked i konsol.app.


48

0
16. marts 2018 @ 00:01
Let øvet

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal kigge efter i konsol.app


1833

1
16. marts 2018 @ 00:22
Stormogul
lkm1983 skrev:

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal kigge efter i konsol.app

USB i filter feltet ville være et godt gæt.


48

0
17. marts 2018 @ 16:04
Let øvet

Ok men det er desværre for kompliceret for mig :( 


1833

1
17. marts 2018 @ 17:47
Stormogul
lkm1983 skrev:

Ok men det er desværre for kompliceret for mig :( 

Prøv at koble alt andet fra computeren, der kan trække strøm. Prøv om problemet er det samme i alle computerens USB-stik. 

Det bedste er at finde en konkret system tekst at google efter. Derfor ville det være godt at finde i konsol.app. Men prøv også at tjekke usb i oplysninger om system.app. Jeg kiggede den anden dag og der oplyses både hvad der ønskes af ampera og hvor meget der faktisk leveres. Der vil sikkert også være en indikation, hvis der er trukket mere strøm end USB kunne klare og har lukket af. 

Men hvis det er samme kabel du har benyttet på en anden computer, hvor det virker, så må problemet være på computeren. I såfald er jeg bange for der ikke er en nem løsning, med mindre det hjælper at koble andet eller rense stikkene (computer, kabel og tlf). Kan også være en løs forbindelse i stikket (i computeren), men det burde også manifistere sig på din 5s.