xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Macbook pro med touchbar erfaringer?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1638

45
27. marts 2018 @ 14:21
Stormogul

Hej. håber i kan hjælpe mig lidt.

Jeg har en Macbook pro 13" Late 2016 og er faktisk rigtig glad for den, men købte den dengang uden touchbar fordi der ikke var leveringstid på denne model, nu overvejer jeg at udskifte den til en med touchbar, når der kommer en ny opdateret udgave af Macbook pro'en , for at prøve det, det virker som en super fed detalje men ved ik om det i daglig dagen er noget værd. Er der nogen af jer der har en med touchbar og hvordan er den i hverdagen kontra da i havde en med taster?

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra
  7
0
  154

244

0
27. marts 2018 @ 16:08
Juniormedlem

Hej Pjock.


jeg har en 15" med TouchBar. Syntes dog at det er lidt overkill. Gik fra en 2013 model med taster som fungerede lige så godt.

Bruger ikke rigtig touchbar til ret meget andet end de normale funktioner der også findes på tasterne.

Men jeg er sikker på det har RIGTIG meget at gøre med hvilke programmer man bruger og din arbejdsrutine. :)


Hilsen Frederik.


1638

45
28. marts 2018 @ 20:38
Stormogul

ok jeg bruger heller ik specielle programmer, så det er også bare lyd og lys styrke jeg bruger, så er måske ikke noget der er de sidste penge værd. men de 2 ekstra porte i højre side mangler jeg nogen gange og alene det må så være grunden til at opgradere hehe tak for dit input.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1263

36
28. marts 2018 @ 22:25
Stormogul

Jeg er sommetider glad for touchbar, andre gange irriteret:

Glad, når jeg efterhånden lærer de mange funktioner i forskellig software, tilpasningsmuligheder etc. Og superglad for fingerfaftryksgenkendelsen.

Irriteret: Når mine klodsede fingre får rørt ved et eller andet på touchbar så jeg pludselig springer et andet sted hen end jeg ønsker, feks. i tekstbehandling, Safari. OG irriteret over tastaturet som har for lidt taktil respons for min smag. (Og så bliver tasterne meget nemt påvirket af skidt!)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1638

45
29. marts 2018 @ 09:59
Stormogul

tak :)

det med tastaturet lider jeg allerede af, har allerede fået skiftet 1 tastatur på garantien og det er tit retur eller mellemrums tasten driller og ik vil trykke ordenlig ned pga skidt. 

netop det med at touchbaren skifter alt efter hvad man bruger er det jeg er tiltrukket af, om man ser film, surfer eller arbejder i tekst dokumenter.



Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

8

0
29. marts 2018 @ 17:05
Nyt medlem

Hørt, Martin.

Kunne sagtens leve uden TB - rammer den oftere ved en fejl end når jeg endeligt vil bruge den. Især Escape i venstre side og Søg i højre.

Tastaturet er generelt ringe. Der mangler noget mere modstand eller at de var et par mm. dybere. Har lige haft den nye XPS13 hjemme, og selvom den kun har et par ekstra mm., så var der en bemærkelsesværdig god forskel.


1833

1
29. marts 2018 @ 17:29
Stormogul
SanneC skrev:

Tastaturet er generelt ringe. Der mangler noget mere modstand eller at de var et par mm. dybere. Har lige haft den nye XPS13 hjemme, og selvom den kun har et par ekstra mm., så var der en bemærkelsesværdig god forskel.

Virker som om der er "innoveret" for innovationen skyld. Det er sørgeligt at det kommet til det, fra hvad der efter min mening var det bedste tastatur man kunne få på en bærbare på de gamle unibody Macbook Pro. Har selv en Macbook Air, men bliver konstant mindet om hvor meget bedre Pro tastaturet var/er, når jeg er hjemme hos mine forældre og benytte den gamle Pro model.


1638

45
02. april 2018 @ 22:18
Stormogul

jeg har lyttet og læst og fundet frem til at jeg nok overlever uden Touchbar på min mac, så med mindre 2018 modellen hvis den kommer bliver sindsyg fed, så beholder jeg min 2016 med alm taster. det virker ik til i er 110% fanatiske over touchbaren hehe tak for jeres input.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra