xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
MacbookPro - småfryser..
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


111

0
26. april 2018 @ 08:34
Novice

Hej

Sidder med en macbook pro - vist fra 14 - high sierra og den er begyndt en gang i mellem at fryse - dvs. man kan flytte musen og nogle processer kører videre. I enkelte tilfælde kan man komme til at kvæle programmer, men løsningen er at slukke og tænde. Har kørt en hardware diagnostic - intet. Har fjernet diverse småprogrammer. Jeg mistænker Office 2016 fordi den er af og til lidt sær ved nedlukning (word). Det kommer nærmest i byger med nogle dages mellemrum

Har prøvet at starte i safemode, men det gav ingen fejl - måske fordi jeg ikke ventede længe...

Så en klassisk periodisk fejl. Activity monitor viser intet specielt ressource forbrug..


mvh

co

  10
0
  149

1519

0
26. april 2018 @ 11:34
Suspenderet

Jeg oplever nogenlunde samme fænomener, efter dvale virker musen ikke,eller den virker og intet reagerer. Har længe haft lyst til at gå tilbage så langt jeg kan, og har faktisk et backup af Capitan da jeg fik min Mini, en dag bliver den lagt på og så er jeg færdig med Sierra...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
26. april 2018 @ 14:44
Virtual Machine

Er det ved nogle specielle apps den gør det ved? Hvis det er det, kunne man forestille sig, at du "AppZapper" dem totalt, så intet skrammel er tilbage. Og så ellers bare installere de apps du mistænker for at lave wrøwl om igen.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
26. april 2018 @ 15:00
Stormogul

Det er ofte et IO-problem der giver de symptomer. Har den gammeldags harddisk? lyder den mærkelig (tikker)? i så fald er det bare med at sikre backup inden den fejler helt. Under alle omstændigheder vil en ssd-opgradering anbefales.

Prøv at oprette en ny bruger og log ind med den og se om problemet også optræder her.

Tjek om konsol.app kommer med nogle hints. Evt. under fejl og defekter. Der er altid mange beskeder om alt muligt, så få ikke ondt i maven af alt du ser ;-)

Ellers er der den mere arbejdskrævende løsning. Tag backup, lav en frisk installation. Se om problemet optræder inden du restore backup. Evt. restore backup i små-bidder og teste ind i mellem om problemet optræder, for at indsnævre synderen.


111

0
30. april 2018 @ 08:24
Novice

Hej

Den har SSD, så der er ikke lyd og disken melder ikke fejl og konsollen viser ikke nogen indlysende. Der er backup løbende via timemachine, men det hjælper ikke meget at rulle det tilbage hvis ikke jeg har hittet fejlen. Jeg har lige reinstalleret officepakken og det rettede da i hvert fald en fejl..

Har fjernet en del små apps, men har to mistanker - word eller ved opkobling til eduroam (universiteternes generelle wifi) eller måske koblet til dvale. 

mvh

co


8581

198
30. april 2018 @ 09:08
Poseidon

Mit bud er også IO, og hvis du har en SSD i maskinen, så er mit klare bud SATA kablet.

Der var engang en Mac...

111

0
01. maj 2018 @ 11:25
Novice

Og hvordan dælen tjekker jeg det. Skiftede SSD for nogle år siden, men husker ikke hvordan kablingen så ud.. Det lyder som et doktorbesøg - jeg har en fejl i pil ned på keyboard men det kan ikke forklare det..

mvh

co


1833

1
01. maj 2018 @ 11:55
Stormogul
COO skrev:

Og hvordan dælen tjekker jeg det. Skiftede SSD for nogle år siden, men husker ikke hvordan kablingen så ud.. Det lyder som et doktorbesøg - jeg har en fejl i pil ned på keyboard men det kan ikke forklare det..

mvh

co

Som jeg tidligere foreslog, har du prøvet at oprette en ny bruger og tjekke om problemet er brugerspecifikt?

Mht. backup foreslog jeg netop at tage det i bider, hvis altså ikke problemet er der allerede fra bar bund. Hvis problemet allerede er der fra bar bund, ja så er det doktor der er brug for.

Der har tidligere være tilfælde herinde, hvor kablet til harddisk/ssd var synderen. Lader til at være et svagt punkt på visse modeller. En tekniker fra www.supermacservice.dk herinde plejer at være leveringsdygtig.


111

0
01. maj 2018 @ 21:06
Novice

Jeg mistænker nu outlook 2016.  Den æder i perioder mere end 100% af CPU og det kan være årsagen til den låser. Der ser ud som den febrilsk forsøger at synkronisere få filer igen igen.. Den æder tilsvarende på en ny Imac, men der er jo lidt mere luft. 

Det er nævnt både på apple og microsoft sites - lige nu leder jeg efter de filer, der laver koks i sync..


mvh

co


111

0
01. maj 2018 @ 21:06
Novice

Jeg mistænker nu outlook 2016.  Den æder i perioder mere end 100% af CPU og det kan være årsagen til den låser. Der ser ud som den febrilsk forsøger at synkronisere få filer igen igen.. Den æder tilsvarende på en ny Imac, men der er jo lidt mere luft. 

Det er nævnt både på apple og microsoft sites - lige nu leder jeg efter de filer, der laver koks i sync..


mvh

co


3580

34
01. maj 2018 @ 22:13
Virtual Machine

Jeg har osse læst bogle steder MS Office kan lave grus i maskineriet. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future