xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Thunderbird og integrering til Google Calendar
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


104

1
29. april 2018 @ 09:36
Novice

Hej herinde :-)

Efter at have bakset med OSX native mail, Outlook for Mac m.v. fandt jeg forleden Thunderbird for Mac - og stor var min glæde, da jeg fandt ud af, at jeg nu endelig kunne få det, som jeg savnede så meget i forhold til Windows: At have et mailprogram med "indbygget" kalender, der også omfatter googles kalender.

Smut-smut - installation af Lightning og Provider udvidelserne --> og om ikke Googles kalender dukkede op.

MEN: hver gang jeg starter Thunderbird efterfølgende, skal jeg logge ind på google kalenderen - på alle de kalendere der abonneres på.

Ved I om der er en "Work-around" der klarer dette - eller må jeg leve med savnet fremover også (for det er en anelse belastende  at skulle logge ind 4-6 gange dagligt).

Mvh/Jesper



  5
0
  284

1833

1
29. april 2018 @ 10:08
Stormogul

double post


1833

1
29. april 2018 @ 10:08
Stormogul

Der er mange poster om det, hvis du google (https://www.google.dk/search?q=thunderbird+google+calendar+logon+every+time&oq=thunderbird+google+calendar+logon+every+time). Desværre er der ikke LØSNINGEN som går igen, men alle måder folk har fået det til at virke igen. Mest radikalt er at slette alt og sætte op på ny.

En anden af mulighederne er at skifte autorisation til OAuth2 under Tools/accounts/ and server settings (https://support.mozilla.org/en-US/questions/1130194

En tredje af årsagerne lader til at være ændring af password eller tidligere indtastning af forkert password som er blevet gemt. Jeg ville tjekke om ikke thunderbird/lightning har gemt passwordet i macOS hovednøglering (find den i launchpad eller med spotlight) på den caldav adresse du brugt. Hvis den dukker op, så kan du se det gemte password, ved at sætte flueben i "vis adgangskode". Hvis det er forkert, kan du ændre den og trykke på arkiver ændringer knappen.

Nu vi er ved google password, har du slået 2-trins bekræftelse til og bruger et app specifikt password (med mindre thunderbird/lightning har support for 2-trins bekræftelse). Hvis ikke, burde du aktivere det.

https://support.google.com/accounts/answer/185839?hl=da



104

1
30. april 2018 @ 07:20
Novice

Tak for svaret, Palle,

Jeg vil teste skifte af autorisation senere i dag.

Passwords har ikke været tastet forkert ind, så det kan ikke være dér.

2-trins bekræftelse vil vel næppe ændre noget i forbindelse med dette problem - måske snarere skabe flere udfordringer ?.




1833

1
30. april 2018 @ 08:04
Stormogul
Stjans skrev:

2-trins bekræftelse vil vel næppe ændre noget i forbindelse med dette problem - måske snarere skabe flere udfordringer ?.

Korrekt, men du bør slå det til alligevel.


104

1
30. april 2018 @ 15:52
Novice

Den står allerede til Qauth2.

Hmm - besynderligt at dette - ret irriterende problem - ikke er løst for år siden, da det øjensynligt er et stadig tilbagevendende problem.