xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Der er kommet en ny abonnentsform på Apps store for iOS
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


3580

34
29. april 2018 @ 10:55
Virtual Machine

I ved godt, at man kan downloade gratis software med in-app køb... Der er der intet ny i...

Men der er kommet en ny abonnentsform, som automatisk og uden samtykke, opgradere ens gratis-periode til et møg dyrt ugentligt abonnement på 99 kr. Husk på, at det her er en app for børn, og det kan hurtigt løbe op.

http://www.celebrityvoicechanger.com

Nu er det ikke for at jagte lige denne her app. Men det blot for at gøre opmærksom på, at hvis man har små poder, at selv gratis-apps kan koste en dyrt, da de nu kan automatisk slå over i en fast abonnementstype uden samtykke.

Det er satme føjltme et seriøst in-app køb.

God søndag...

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  8
0
  209

3580

34
29. april 2018 @ 13:01
Virtual Machine

Melder jeg app'en til Apple, for jeg denne side op og så ender den der.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
29. april 2018 @ 16:46
Virtual Machine

Her er abonnementsbetingelserne i en mail jeg fik fra Apple.

Og jeg sidder her og tænker på, hvad man skal bruge 3 dages betænkingstid til, når nu den automatisk går over i et betalt abonnement på 99 kr pr uge?

Inden man downloader den app, står der, at den er gratis. Der står intet om in-app køb der hvor det plejer at stå (foroven ved siden af downloadknappen). Der står så noget om det længere nede i teksten til app'en, når man nærlæser den. Men jeg kunne ikke læse mig frem til, at man var tvunget til at betale 99 kr pr uge efter en 3 dages prøve periode. Der blev i øvrigt heller ikke spurgt om Apple ID da jeg ville downloade den. Så jeg er lidt bekymret for, at min datter heller ikke kan skelne mellem gratis app, og betalings-apps der ligner gratis apps, samtid med at den heller ikke vil spørge efter kode før den downloades. Alle vores iDevices vil spørge efter Apple ID kode, hvis der downloades en app der koster penge i en eller anden udstrækning. Men den her app snyder uden om. Hvorfor er prøve perioden kun på tre dage, inden app'en begynder at koste penge? Det er lidt lusket syntes jeg.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1014

0
29. april 2018 @ 17:03
Stormogul

Meget lusket metode, som Apple burde være for god til.

Man burde efter prøveperioden aktivt skulle tage stilling til forlængelse til fuld pris.

At der findes andre som bruger samme skumle metode er ingen undskyldning.

Hvis forbrugerombudsmanden ikke vil gribe ind, evt. via sløvt EU-samarbejde, hvad så med at få Macrumors.com eller lignende til at skrive om det?



3580

34
29. april 2018 @ 17:14
Virtual Machine

Ja. Det regner jeg osse med at gøre. Hvis i ser på kvitteringen af hvad appen hedder, er det bare endnu mere skummelt: Unlimited Usage hedder appen sgu. Den er altså konstrueret ret godt til bondefangeri. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2185

44
29. april 2018 @ 17:57
ASCII jonglør

Som jeg læser din kvitto, så har du indtil 1. maj til at annullere abonnementet - men ja ikke i orden at udgive sig for at være gratis, og så binde en til et abonnementet (som også fremgår af din kvitto, at det er et abonnementet du har tegnet).


535

26
29. april 2018 @ 20:03
Kaptajn

Der er vidst ikke noget at brokke sig over, det står jo helt tydeligt at det er en prøveperiode.


1519

0
29. april 2018 @ 22:29
Suspenderet

Det drejer sig om at tjene så mange penge som muligt,og det' er de gode til. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
29. april 2018 @ 23:09
Virtual Machine


Andreas Lang   Seniormedlem29. april 2018 @ 20:03
Der er vidst ikke noget at brokke sig over, det står jo helt tydeligt at det er en prøveperiode.


Hvor står det? I den mail? Jeps du har ret. 

Men den mail med disse infos får man først efter man har downloaded den app, hvilket betyder at man er blevet taget ved næsen. 

Det er hele pointen ved denne tråd. 

Der står nemlig i app store, at den app er gratis, og intet om at der er et tvunget og dyrt in-app købt forbundet med den download. 

Det bliver man først bekendt med i en mail, efter man har downloaded appen. 

Det vil sige at men slet ikke har accepteret det køb (99kr om ugen for det abonnement). 

Og i den mail har appen enda osse skiftet navn. Så det er lidt skummelt.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future