xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Lønforhandling - gode råd
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


44

0
30. april 2018 @ 11:23
Let øvet

Hej Macnytere :)

Jeg håber der er nogle garvede lønforhandlere som kan hjælpe mig. 

I henhold til min kontrakt skulle jeg være indkaldt til en lønforhandling her i april, men har intet hørt fra mine chefer. Jeg arbejder i en mindre virksomhed hvor vi sidder i åbne kontorer og hvor mine chefer også sidder.

Jeg er for 8 måneder sider blevet forfremmet, og derfor synes jeg at jeg har gjort mig fortjent til en lønforhøjelse.

Men jeg synes det er svært hvordan man lige skal gribe det an, når jeg ikke er blevet indkaldt. 

  9
0
  139

57

1
30. april 2018 @ 11:41
Novice

Hej Kristoffer,

I første omgang ville jeg  blot nævne det for en af dine chefer ved kaffemaskinen eller lignende, når du nu skriver, at det er en mindre virksomhed ... 

Hvis de derefter ikke reagerer, kan du jo – mere officielt – bede om en lønforhandling per e-mail.


1519

0
30. april 2018 @ 12:02
Suspenderet

"Er det fordi vi har meget travlt at jeg ikke er indkaldt til et møde"?


Sådan noget lignende ville jeg fyre af,men som sømand går jeg måske lidt for direkte til sagen?


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1263

36
01. maj 2018 @ 07:55
Stormogul
Bersærken skrev:

Sådan noget lignende ville jeg fyre af,men som sømand går jeg måske lidt for direkte til sagen?


Skibet ville jo gå ned uden dig Knud 😉

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

3580

34
01. maj 2018 @ 09:38
Virtual Machine

Dine chefer venter bare på at du kæfter op, vil jeg tro. De er forretningsmænd, og ved udemærket godt hvad der foregår.

Jeg kender hverken dig eller dine chefer. Men måske vil det hjælpe dig at være frisk, ydmyg og en anelse sjov, når du stiller et krav om lønforhøjelse. Du må tænke på, at dine chefer tænkte nøjagtig som dig om sig selv, da de selv skulle forhandle løn inden de selv blev chefer. De har selv været samme tur igennem masser af gange. De kan sagtens forholde sig til dig :)


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2252

151
01. maj 2018 @ 09:48
ASCII jonglør

Tag allerførst en snak med din fagforening eller tillidsmand for at få klarhed over dels din personlige position, dels lønsituationen indenfor dit fagområde. Enhver fagforening kan hjælpe med dette, og gør det hjertens gerne. Tror faktisk de fleste vil blive forbavsede over, hvor kompetente rådgivende medarbejdere fagforeningerne råder over - også på dette område. Og gratis, da du allerede har betalt for en sådan rådgivning gennem dit kontingent.

Held og lykke!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1139

12
01. maj 2018 @ 09:49
Stormogul

Har været i din position før. Jeg gik til min chef og sagde vi lige var nødtil at have en lille snak sammen om arbejde under 4 øjne. Her informerede jeg ham om at der skulle være en samtale om løn. Og så er det eller om at forklare om hvorfor du skal have mere i løn. Du er nødtil at fremhæve hvad du gør godt og betyder for firmaet og så eller komme med dit krav. Det gave altid godt i posen for mig at gøre det på den måde. 


44

0
02. maj 2018 @ 16:56
Let øvet

Tak for jeres gode råd :)

Jeg synes det er meget svært hvordan man lige skulle gribe det an. Men det er nok en meget god måde at gøre det lidt uformelt i første omgang. Jeg må tage mig sammen og tage tyren ved hornene. 


2252

151
02. maj 2018 @ 18:20
ASCII jonglør

Hvis du intet kender til forhandlingsteknik, så bliver du taberen i det spil. Det er helt sikkert, for din arbejdsgiver kender spillets regler. Læs derfor enten en bog om forhandlingsteknik først eller få rådgivning. Du har alt at vinde og intet at tabe. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
03. maj 2018 @ 13:14
Poseidon

Du sparker døren ind til din chefs kontor, og råber "SHOW ME THE MONEY!!!!". Enten bliver han bange og giver dig mere i løn, eller også bliver han så forvirret at han ikke kan forhandle og du nemt kan få forhøjelse! ...I værste fald kigger han mærkeligt på dig og spørger om der er noget galt med dig i dag, og så undskylder du med et nej, og trækker dig tilbage og bruger et af de andre forslag ovenfor..   

Der var engang en Mac...