xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Regning fra Humac?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


3580

34
07. maj 2018 @ 20:22
Virtual Machine

Hej

Min mus fra min iMac som jeg købte for ca 5 mdr siden har ikke haft det godt den sidste måned, hvorfor jeg har indleveret den til rep som en garantisag. Jeg har ikke selv ødelagt den. Det var scroll-delen på touch overfladen der satte ud i ny og næ, samt den lavede højreklik midt på i venstre side. 

Jeg sagde til dem at det skulle køres som en garantisag, og sælgeren tilføjede så, at hvis de ikke mener at det er en garantisag, så vil de spørge om jeg vil have den reperet mod et beløb jeg skulle betale. 

Så her IDAG fik jeg så en faktura fra Humac i min mail, at jeg skulle betale den inden IDAG, for ellers kommer der rykker på!?! Og det uden at spørge mig først om jeg var med på den!?!

Er Humac støttet op af HA eller Banditos?   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  13
0
  410

8581

198
07. maj 2018 @ 21:46
Poseidon

Jeg kom ind med min 4 dage gamle Macbook og skulle have lavet tastaturet - Det ville de sørme også have betaling på, hvilket jeg absolut ikke var interesseret i. Så ville du kun udlevere min Macbook mod at jeg ikke fik kvittering på reperationen, samt at de kun gjorde det af deres gode hjerte. Goddav mand økseskaft. Jeg gik ikke til Humac anden gang (Og snart 3!) mit tastatur lavede problemer.

Der var engang en Mac...

2268

156
07. maj 2018 @ 22:00
ASCII jonglør

Humac er ejet af stråmænd for den russiske mafia. Det afspejles i deres forretningsmetoder: røveri ved højlys dag. 

Hold jer væk.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
07. maj 2018 @ 23:52
FPU

Det ser ud til, at man fra nu af skal have alle aftaler med Humac på skrift. Good to know.

Men jeg forstår ikke, at Humac laver det her stunt, når dimsen er under 6 mdr. gammel og derfor omfattet af garantien, så de kan sende regningen direkte videre til producenten i stedet for at tæve løs på en kunde, som derfor næppe vil bruge dem en anden gang.

Jeg håber, at du vil holde os orienterede om den her tvist.

Spirituel Maskine

143

0
08. maj 2018 @ 05:56
Novice
Tonny Freimanis skrev:

Det ser ud til, at man fra nu af skal have alle aftaler med Humac på skrift. Good to know.

Men jeg forstår ikke, at Humac laver det her stunt, når dimsen er under 6 mdr. gammel og derfor omfattet af garantien, så de kan sende regningen direkte videre til producenten i stedet for at tæve løs på en kunde, som derfor næppe vil bruge dem en anden gang.

Jeg håber, at du vil holde os orienterede om den her tvist.

Garanti? Eller tænker du på reklamationsret?

Det er ikke det samme. Forskel


8581

198
08. maj 2018 @ 07:35
Poseidon
bleed_blue skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det ser ud til, at man fra nu af skal have alle aftaler med Humac på skrift. Good to know.

Men jeg forstår ikke, at Humac laver det her stunt, når dimsen er under 6 mdr. gammel og derfor omfattet af garantien, så de kan sende regningen direkte videre til producenten i stedet for at tæve løs på en kunde, som derfor næppe vil bruge dem en anden gang.

Jeg håber, at du vil holde os orienterede om den her tvist.

Garanti? Eller tænker du på reklamationsret?

Det er ikke det samme. Forskel

Apple giver 1 års garanti på alle deres produkter.

Der var engang en Mac...

3580

34
08. maj 2018 @ 09:19
Virtual Machine

Det lyder fedt. Har du et link til det?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
08. maj 2018 @ 09:21

4593

394
08. maj 2018 @ 09:51
FPU

@ bleed_blue:

De fleste bevidste forbrugere (også herinde) er vel klar over, at der almindeligvis ydes seks måneders garanti og derefter 18 måneders reklamationsret. Det er jo også derfor, at jeg fremhæver, at reparation af musen faktisk bør være dækket af garantien.

Der er så nogle få undtagelser, bl.a. som nævnt her i tråden at Apple yder 12 måneders fuld garanti, ikke blot seks måneder (hvorefter garantien "neddrosles" til reklamationsret).

Spirituel Maskine

143

0
08. maj 2018 @ 13:28
Novice
Tonny Freimanis skrev:

@ bleed_blue:

De fleste bevidste forbrugere (også herinde) er vel klar over, at der almindeligvis ydes seks måneders garanti og derefter 18 måneders reklamationsret. Det er jo også derfor, at jeg fremhæver, at reparation af musen faktisk bør være dækket af garantien.

Der er så nogle få undtagelser, bl.a. som nævnt her i tråden at Apple yder 12 måneders fuld garanti, ikke blot seks måneder (hvorefter garantien "neddrosles" til reklamationsret).

Hvordan kommer du frem til, at der ydes 6 måneders garanti? Reklamationsretten gælder i 24 måneder, hvoraf de første 6 går under formodningsreglen. Kort forklaret skifter bevisbyrden efter 6 måneder, men dette er altså ikke garanti.

At kalde de første 6 måneder i reklamationsperioden for garanti, er altså ikke korrekt. Garanti er som begreb, når der ydes udover hvad reklamationsretten dækker.


4593

394
08. maj 2018 @ 17:44
FPU

@ bleed_blue: Er det ikke sådan lidt flue-kn*ipperi?

Min pointe er jo, at forbrugeren er (lidt) bedre beskyttet de første seks måneder efter køb end de resterende 18 måneder af reklamationsretperioden.

Nå, jeg gør ikke mere ved den her debat men læner mig tilbage og venter på, hvordan den Humac-sag ender.

Spirituel Maskine

143

0
08. maj 2018 @ 18:38
Novice
Tonny Freimanis skrev:

@ bleed_blue: Er det ikke sådan lidt flue-kn*ipperi?

Min pointe er jo, at forbrugeren er (lidt) bedre beskyttet de første seks måneder efter køb end de resterende 18 måneder af reklamationsretperioden.

Nå, jeg gør ikke mere ved den her debat men læner mig tilbage og venter på, hvordan den Humac-sag ender.

Det synes jeg så ikke. :-)

Men ellers er vi vist enige, så lad os begrave sagen her.


3580

34
09. maj 2018 @ 11:55
Virtual Machine

Deres værksted påstod at den ikke fejlede noget, og gav mig en regning på 149kr. 

Jeg fik osse at vide at jeg skulle prøve at nulstillle BT indstillinger til musen. 

De har meget lidt fejl på deres mus. Men det kan være en periodisk fejl, og derfor skulle jeg gemme kvitteringen. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
12. maj 2018 @ 11:22
Virtual Machine

Nu har jeg kørt med musen i et par dage uden problemer overhovedet. Om det er fordi de alligevel har fixet den, eller der er noget software-tingel-tangel der har drillet mig, ved jeg ikke. 

Nu er den lyn hurtig, og midterste scroll virker fint igen, og den højreklikker ikke ca midt på, på venstre side af musen.

Når touch-delen satte ud, virkede pointeren umiddelbart fint i samme øjeblik. 

Men nu virker den af mystiske årsager. Det er hovedsagen for mig :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future