xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Overføre fra gammel til ny MacBook
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


269

0
09. maj 2018 @ 12:23
Juniormedlem

Jeg har for et par dage siden købt den nye Macbook Pro 13 med touchbar, og da jeg ikke lige havde en adapter, så jeg kunne overføre min seneste sikkerhedskopi fra min NAS-disk (USB), valgte jeg blot at indstille den som en helt ny computer.

Nu har jeg så fået anskaffet mig en adapter og vil kopiere min seneste sikkerhedskopi af min gamle MacBook Pro 13 mid 12 over på min nye computer. MEN... Jeg vil jo ikke have 2 konti på den.. Jeg vil gerne have at sikkerhedskopien fuldstændig erstatter det den nye computer indeholder efter 2 dages brug. Hvordan gør jeg det??

MacBook Pro // iPhone 5s 32 gb // iPad Air 32 gb
  3
0
  315

1833

1
09. maj 2018 @ 13:57
Stormogul

Usb tilsluttet disk er DAS (Direct Attached Storage), mens NAS er netværk.

Skulle du ende op med 2 konti, kan du kan altid slette den uønskede brugerkonto i systemindstillinger efterfølgende. Så det burde ikke være et problem.

https://support.apple.com/da-dk/HT204350



1275

36
09. maj 2018 @ 21:00
Stormogul

Jeg spørger naivt, om ikke Overførselsassistent kunne klare opgaven?

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1833

1
10. maj 2018 @ 09:06
Stormogul
Martin Ammentorp skrev:

Jeg spørger naivt, om ikke Overførselsassistent kunne klare opgaven?

Jo, det er dens funktion og også den mit link omhandler. Hvor vidt den kan flette oplysninger med en eksisterende bruger eller "kun" gendanne til en ny bruger er jeg ikke helt skarp på (overførselsassistent er heldigvis ikke en funktion jeg har haft brug for særligt tit). Men som jeg nævner, er det ikke et problem at slette en bruger konto. 

Hvis der er navnekonflikt, er det muligt at man kan direkte erstatte den nuværende bruger, ved at køre indlæsningen fra systemgendannelse (cmd+r ved opstart). Eller man kan oprette en ny midlertidig bruger med et andet navn, slette den uønskede konto og indlæse den gamle med overførselassistent. Men jeg ville nu prøve at køre Overførselsassisten først og se hvad den foreslår, inden man laver et problem ud af noget, som overførselsassistent måske allerede kan håndtere.