xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Dokumenter på 227GB, lige i overkanten
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


33

0
18. maj 2018 @ 17:00
Let øvet

Jeg ved godt at der er skrevet side op og side ned om dette emne. Og jeg godt at der sjældent kommer svar på problemet, men jeg prøver alligevel. Jeg er macbook air fra 2011. Den har 256GB. Når jeg ser på algringspladsen fordeler det sig ca. således.

-Dokumenter 227GB

-fotots 110GB

-IOS ariker 29 GB

-iTunes 15 GB.

-ledig plads 32 GB

plus lidt flere små faner. Til sammen over det jo ca 380GB. 

Jeg bruger min com til musik på iTunes, stort set ikke arbejde med dokumenter(har en arbejdscomputer) og billeder i fotos.

Jeg bruger CleanMyMac 3, til at "rengøre" computeren.


1. Hvordan kan tingene fylde mere end der er plads?

2. Hvordan kan dokumenter fylde SÅ meget? Fanen dokumenter i Finder, viser ca 6,5 GB dokumenter.


Hvordan får jeg frigivet plads?

  8
0
  178

1833

1
18. maj 2018 @ 17:12
Stormogul

Du skriver ikke hvor du kigger og hvilken version af MacOs, men nyeste version har indbygget mulighed for detaljer:

https://support.apple.com/da-dk/HT206996

Hvis du under administrering, klikker på dokumenter, vil den vise hvilke store filer som fylder.

Yder mere kan oplysningerne i "om denne mac" være forkerte, hvis Spotlight databasen de basere sig på er ude af synk. En tvungen reindeksering kan afhjælpe det:

https://support.apple.com/da-dk/HT201716


740

38
18. maj 2018 @ 17:12

Prøv at køre DaisyDisk.


33

0
18. maj 2018 @ 17:17
Let øvet

Jeg kører med MacOS high Sierra v. 10.13.1.

Det er under "om denne mac". Under administre viser den at de støtte filer i fanen dokuter på ca 227 GB er en fil på 95mb, Ellers viser den ingen større filer.


1833

1
18. maj 2018 @ 17:24
Stormogul

Ok. Så prøv at genopbygge spotlight og/eller tjek med grandperspektive eller trial versionen af daisydisk.


33

0
21. maj 2018 @ 10:48
Let øvet

Når jeg prøver at genopbygge spotlight, ser min emne ikke som den der bruger i linket. Fanen anonym findes ikke.


Mp prøve med daisydisk. Er den til at finde ud af?


33

0
21. maj 2018 @ 11:00
Let øvet

Nu har jeg scannet med daiysydisk og fået den grafiske fremstilling frem. Den fortæller mig jo hvor tingene  fylder, som "om denne mac". Kan den vise hvad der kan slettes, eller viser den bare ligesom det andet at her er den en mase der fylder?

Jeg har brugt free trial versionen.


1833

1
21. maj 2018 @ 12:24
Stormogul
Martin Lund skrev:

Nu har jeg scannet med daiysydisk og fået den grafiske fremstilling frem. Den fortæller mig jo hvor tingene  fylder, som "om denne mac". Kan den vise hvad der kan slettes, eller viser den bare ligesom det andet at her er den en mase der fylder?

Jeg har brugt free trial versionen.

Prøv grandperspektive. Kan ikke udtale mig om daisydisk. Mange syntes om den, men den er ikke for mig. Grandperspektive er måske ikke så stiliseret, men jeg syntes den giver bedre overblik. Den er også gratis, med mindre du henter den i app-store:

http://grandperspectiv.sourceforge.net

Den viser hvad der fylder og du zomme ind på noget specifikt, tjekke det i stifinder osv. Men hvad der må/kan slettes, skal du selv vurdere.



33

0
21. maj 2018 @ 12:38
Let øvet

Ok. jeg prøver mig lidt frem. Problemet er at jo ved hvad der fylder. Mine billeder, mit musik, samt lige dokumenter. Alt det andet, ved jeg jo ikke om computeren bruger til at køre. Så jeg tror jeg ikke tør slette det. 


Jeg prøver mig frem. Tak for svar og hjælp