xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ny måde at tillade gæster på ens WiFi netværk
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


3580

34
18. maj 2018 @ 19:21
Virtual Machine

Hej

Jeg opdagede lige noget i iOS som jeg ikke har set før.

Jeg havde en ven der kom over, og han ville gerne på mit WiFi. Og som regel så skal jeg verbalt give ham eller andre min kode for at kunne logge på mit WiFi.

Men denne her gang, fik jeg blot en dialog boks op på min iPad, at der informerede mig min ven gerne ville logge på mit WiFi netværk, og jeg skulle bare trykke annuller eller ok for at tillade ham det. (Hans navn og Apple ID kunne ses i min dialogboks)

Det er fanme smart. Så kan jeg både se om der er gæster der vil på, og så springer vi ledet over med at give ham mit kodeord verbalt, og ydere mere så får han slet ikke mit password at vide. Det er godt nok noget der rykker pæle op!!!

Gad vide om der benyttes samme teknologi som når man skal konfigurere sin Apple TV 4 ved at holde sin telefon tæt på Apple TV'et? Altså en BT teknologi kommunikere samtidig med at den vil på et WiFi netværk?

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor den dialogboks kun dukkede op på min iPad, efter som min kone osse er på samme netværk som mig. Men det er sgu smart aliwl   


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  4
0
  434

1519

0
18. maj 2018 @ 22:03
Suspenderet

Ja, det lyder fame da smart, det skal nok hurtigt blive kopieret af Android og Windows...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

8586

198
19. maj 2018 @ 08:18
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Jeg opdagede lige noget i iOS som jeg ikke har set før. 

Det kom i iOS11.


Bersærken skrev:Ja, det lyder fame da smart, det skal nok hurtigt blive kopieret af Android og Windows...

Hvorfor skal du altid pive over sådan noget? Hvis systemer aldrig måtte kopiere med hinanden, så ville de hver og et jo være et mærkeligt mismask af vilkårlige funktioner. Det er en fremragende funktion, så selvfølgelig skal de andre platforme da også have det.

Der var engang en Mac...

59

3
19. maj 2018 @ 13:20
Novice

En anden måde man kan gøre det på, er at man kan lave en Wifi QR kode. Den QR kode har info om Wifi navn og kode, og telefonen genkender det selv som værende info om wifi. Prøv selv på https://qifi.org/

Det virker ganske smooth, og du skal bare pege kameraet i retningen af QR koden. Det virker så vist kun på nyere iPhones. (og visse androider).

Og det er ekstra brugbart, hvis man nu er typen der har et netværk udelukkende til gæster, så man ikke behøver at dele sit private netværk med gæster.

Eneste forbehold jeg kan komme i tanke om: hvis du printer QR koden og hænger op, så den er let at scanne, så sæt den et sted, hvor man ikke kan scanne den udefra!

[link=www.krok.dk]krok.dk[/link] -Apart from that Mrs Lincoln, how did you enjoy the play?

1833

1
19. maj 2018 @ 13:40
Stormogul
Bersærken skrev:

Ja, det lyder fame da smart, det skal nok hurtigt blive kopieret af Android og Windows...

Windows 10 kom i 2015 med en funktion der automatisk delte dine Wifi passwords med kontakter. Det var så upopulært at det blev fjernet igen. Tør ikke sige hvad status er idag, da jeg ikke køre windows.

Android viser en QR-kode, når du trykker på den aktive WiFi forbindelse i indstillinger (hvert fald min variant af Android). Om der er yderlig automatik skal jeg ikke kunne udtale mig om.