xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple Maps vs Google Maps
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2268

156
20. maj 2018 @ 16:46
ASCII jonglør

Er selv efterhånden gået helt over til at bruge Apple Maps i stedet for Google Maps - dels pga. den både bedre og anderledes kvalitet, dels pga. man så er fri for al den logging, som Google tvinger en ind i.

Og minsandten om nu ikke dette viser sig at være blevet trendy   :

Five reasons to prefer Apple Maps over Google Maps

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  10
0
  169

1663

45
20. maj 2018 @ 18:06
Stormogul

Jeg har også rigtig længe brugt Apple maps istedet for google maps men det var mest fordi jeg havde carplay så det gav ik andet valg og syntes det fungere mindst lige så fint som google maps. Nu hvor jeg ik pt har carplay så bruger jeg stadig Apple maps. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

740

38
20. maj 2018 @ 19:25

Jeg anvender kun Maps fra Apple, men jeg er også Apple purist til fingerspidserne fra telefon til Wi-Fi routere.

Alt er fra Apple.


1263

36
21. maj 2018 @ 06:46
Stormogul

Hmm - godt at se, at Apple Maps er OK, nu hvor Navigon udgår. Den har jeg ellers været supertilfreds med her og udenlands..... den vil dog virke 2 år endnu, men så er det vist uigenkaldeligt slut 🙄

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2268

156
21. maj 2018 @ 08:01
ASCII jonglør

Ja, trist at Navigon udgår. Så vidt jeg ved er Navigon det eneste navi-software, hvor man kan vælge indstillingen Smuk vej. Genialt!   

Har endnu ikke prøvet at køre bil med Apple Maps, da dette jo bruger mobil-data og ikke ren GPS som Navigon. Der har Navigon jo en væsentlig fordel.

Nogen bud på andre rent GPS-baseret navi-software - som også har en fremtid? For Navigon afsluttes vel pga. at flere og flere biler kommer med indbygget navigation - så måske er tiden bare løbet ud for Navigon-agtig software?

Anyway, Smuk vej-funktion, jeg kommer til at savne dig!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

104

1
21. maj 2018 @ 09:32
Novice

Jeg synes personligt at Google maps stadig er at foretrække fremfor Apple Maps; Google er IMO langt hurtigere med forslag til alternative ruter ved uheld, køer m.v.. 

Det har reddet mig fra timers venten på motorvejene ned igennem Europa.


Mht. databrug, så bruges ca. 275 MB data på en Google maps tur fra DK til Syd-Italien. Og i disse EU roaming tider er det vel ganske acceptabelt :-).


Jeg har også brugt Navigon i rigtig mange år - og ja; det er en skam, agt dette rigtig gode produkt nu snart ophører


2268

156
21. maj 2018 @ 09:47
ASCII jonglør

Tak for info om data-forbrug, det lyder jo ikke så slemt så. Fordelen ved software som Navigon er jo dog også, at det virker uanset om der er mobilsignal eller ej og at alle kort allerede er downloadet. 

Men funktionen Smuk vej - findes der noget lignende andre steder, både hvad angår software, Apple og Google Maps?

Ellers vil jeg nok alligevel holde fast i Navigon fremover - så længe det er muligt. Er ikke helt klar over, hvor lang tid det så kan blive, vi får se...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

562

9
21. maj 2018 @ 11:58
Kaptajn

Jeg bruger Scout Navigation.. Købte den da jeg skulle til Australien. Kan både bruges som ren GPS og med dataforbrug..Den findes stadig i App store.


2268

156
21. maj 2018 @ 12:24
ASCII jonglør

OK, tak for hint. Jeg kan dog læse i en dansk anmeldelse, at

"Det dårlige ved Scout er, at den bruger rigtig meget strøm. Navigation kan suge en telefon tør for strøm på en time, så på en biltur er det nødvendigt med en lader, der sættes til bilens elstik."

På en time?! Det er jo ikke særlig smart...men er det også din oplevelse?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

143

0
21. maj 2018 @ 13:51
Novice

Jeg bruger primært Google Maps, da jeg oplever, at søgeresultaterne er bedre.

Og så kan man også bruge Google Maps offline, således man har downloadet kortene på forhånd. 


562

9
21. maj 2018 @ 19:48
Kaptajn

Nej, det er bestemt ikke min erfaring. Jeg har også brugt den til at finde rundt i New York på gå-ben . Det var da et rimeligt strømforbrug jeg havde. Og i europæiske byer før der var fri data i EU.. Det var faktisk derfor jeg købte den. Nej, jeg har ikke haft problemer med strømforbruget.