xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iOS og det redmondske dobbeltryk
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


2268

156
23. maj 2018 @ 08:53
ASCII jonglør

Det nye iOS 11 er født med en misdannelse - i mine øjne. 

Når man skal slette en SMS, så beder iOS 11 om bekræftelse TO GANGE! Tidligere var det blot at svirpe, så var SMSen væk. Det er ikke alene dybt godnat - det er jo helligbrøde! Hvorfor? Fordi indførelsen af en dobbelt-bekræftelse er en indførelse af den infamitet fra Microsoft-software, der altid har gået under betegnelsen Det Redmondske Dobbelttryk - oversat til dansk: idiotisk software-adfærd.  

Med mindre jeg tager fejl, og det faktisk er muligt at ændre denne idiotiske adfærd i Indstillinger. Nogen der ved, om dette er muligt? Jeg har nemlig ikke kunnet finde dette. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  5
0
  368

1129

129
23. maj 2018 @ 10:10
Stormogul

enten har jeg misforstået det du skriver eller så har du forklaret det forkert.


når jeg skal slette en sms besked, så skal der flere tryk/tap... men der kommer kun en popup efter valg af "slet" knappen og inden sms er slettet.

det samme er gældende for når man vil slette hele samtale, så sviper man til venstre, klikker på slet, og så skal man bekræfte slettning. kun en gang.

der kommer ikke 2 eller flere.

hvis du mener at den ene bekræftelse ikke burde være der, så vil du egentlig have brugere der ved en fejl sletter ting de ikke mente at slette.

og så vil de sikkert også gerne have det tilbage. og derfor vil de sikkert klage og kræve en papirkurv af en slags. 


740

38
23. maj 2018 @ 10:17

Jeg er pissetræt af det redmondske dobbeltryk i Safari på iOS 11, når man skal logge ind på en side, man tidligere har besøgt og gemt brugernavn og adgangskode i Keychain.

Før skulle man bare gå ind på siden, og så aktiveres Face ID og vupti, så var man lukket ind. Automatisk.

Nu skal man først med fingeren pege på feltet for brugernavn og dernæst vælge brugernavn, der popper op fra Keychain, og først dernæst er man logget ind.

Det frygtelige redmondske dobbeltryk i fuld flor hos Apple. Den var ikke gået under Steve Jobs.

Jeg savner automatisk indlogning via Face ID.


2268

156
23. maj 2018 @ 10:50
ASCII jonglør
Nihad skrev:

enten har jeg misforstået det du skriver eller så har du forklaret det forkert. ......


hvis du mener at den ene bekræftelse ikke burde være der, så vil du egentlig have brugere der ved en fejl sletter ting de ikke mente at slette.

og så vil de sikkert også gerne have det tilbage. og derfor vil de sikkert klage og kræve en papirkurv af en slags. 

Jeg mener at kunne huske, at det før iOS 11 var anderledes. Dengang kunne man svirpe til venstre og så trykke på slet. Færdig, bum, SMS is no more!

Nu - der skal man genbekræfte. Det vil faktisk sige hele tre handlinger, før en SMS er slettet:

  1. Svirpe til venstre på SMSen
  2. Tryk Slet i SMS-vinduet
  3. Tryk Slet i en popup nederst på skærmen. Fandme!

Det er faktisk en værre version af det redmonske dobbelttryk, idet der her er hele tre handlinger, der skal udføres for at en SMS bliver slettet!

Ja, det er forståeligt, at nogle gerne vil have denne sikkerhed. Lige så forståeligt er det, at man gerne selv vil kunne indstille dens slags tåbeligt spild af tid. Det kan man tilsyneladende ikke - og herpå hviler min anke.

Steve Jobs - please raise from the grave and erase this Filth!     

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

285

6
23. maj 2018 @ 14:22
Juniormedlem
iPhoneX skrev:

Jeg er pissetræt af det redmondske dobbeltryk i Safari på iOS 11, når man skal logge ind på en side, man tidligere har besøgt og gemt brugernavn og adgangskode i Keychain.

Før skulle man bare gå ind på siden, og så aktiveres Face ID og vupti, så var man lukket ind. Automatisk.

Nu skal man først med fingeren pege på feltet for brugernavn og dernæst vælge brugernavn, der popper op fra Keychain, og først dernæst er man logget ind.

Det frygtelige redmondske dobbeltryk i fuld flor hos Apple. Den var ikke gået under Steve Jobs.

Jeg savner automatisk indlogning via Face ID.

Det er på grund af risikoen for at annoncer kan narre Safari til at udfylde login for webstedet.


1708

43
23. maj 2018 @ 17:58
Stormogul
Factory skrev:
Jeg mener at kunne huske, at det før iOS 11 var anderledes. Dengang kunne man svirpe til venstre og så trykke på slet. Færdig, bum, SMS is no more!

Nu - der skal man genbekræfte. Det vil faktisk sige hele tre handlinger, før en SMS er slettet:

  1. Svirpe til venstre på SMSen
  2. Tryk Slet i SMS-vinduet
  3. Tryk Slet i en popup nederst på skærmen. Fandme!

Det er faktisk en værre version af det redmonske dobbelttryk, idet der her er hele tre handlinger, der skal udføres for at en SMS bliver slettet!

Ja, det er forståeligt, at nogle gerne vil have denne sikkerhed. Lige så forståeligt er det, at man gerne selv vil kunne indstille dens slags tåbeligt spild af tid. Det kan man tilsyneladende ikke - og herpå hviler min anke.

Steve Jobs - please raise from the grave and erase this Filth!     

Ja jeg har skrevet til Apple at de skal lave det som en option om man vil have den extra bekræftelse, men det sker nok ikke.

Grunden er nok den at med næste release så slettes alle messages/sms'r på alle ens enheder og kan ikke genskabes.