xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Købe Timecapsule, ellet et Mesh netværksprodukt?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


132

0
27. maj 2018 @ 10:47
Novice

Hej MN.

Nu da Apple er stoppet med at producere netværksprodukter er jeg kommet meget i tvivl, om det ville være en god ide for mig, at købe en Timecapsule mens de stadigvæk er på lager.

Jeg har i forvejen en Timecapsule 4. gen.  og den fungere fint. Men det er den “flade” model, og Wifi signalet i hvores hus, er ikke helt optimalt. Jeg har heletiden haft planer om, at købe en nyere Timecapsule på sigt, i håb om at få bedre Wifi signal.

Men nu hvor Apple er stoppet med at producere dem er jeg meget i tvivl om jeg skynde mig, at købe, eller det vil være smartere at købe nogle af de nyere Mesh netværksprodukter med en ekstern HD til Timemashine backup?

Hvad syntes I?

15" MacBook Pro 2016 ï iPhone 7 Plus ï iPad Pro
  10
0
  157

1641

24
27. maj 2018 @ 11:05
Stormogul

Har investeret i Linksys Velop systemet, og vores TimeCapsule er tilsluttet netværket via kabel og laver på den måde backup via TimaMachine.... Alt fungerer yderst tilfredsstillende, med max. fart (300/300)  og dækning på hele matriklen...   


Once you go Mac - You'll never go back..!

740

38
27. maj 2018 @ 12:17

Apple har officielt valgt Velop som afløser for Apple AirPort Time Capsule ac og Apple AirPort Extreme ac.


687

6
27. maj 2018 @ 12:43
Veteran

men hvorfor den pris hos apple, er de skvattet helt sammen på bænken.

jeg bygger alt i toffifee og løg

8581

198
27. maj 2018 @ 13:07
Poseidon

Stort set alle routere nutildags understøtter eksterne harddiske, så jeg ville anbefale at spare pengene og bare købe en ekstern disk og sætte den til. Der er intet specielt ved en Time Capsule, udover at disken er indbygget i routeren, og at der er et stort fedt Apple logo på siden, og så en ekstra høj pris.

Der var engang en Mac...

132

0
27. maj 2018 @ 13:10
Novice

Tak for svar.

Jeg tænker også at det smarteste måske er at købe sådan et Linksys Velop system.   

15" MacBook Pro 2016 ï iPhone 7 Plus ï iPad Pro

132

0
27. maj 2018 @ 13:11
Novice

Du har selvfølgelig ret. Men det er et flot Apple logo. 😂

15" MacBook Pro 2016 ï iPhone 7 Plus ï iPad Pro

132

0
27. maj 2018 @ 13:12
Novice
David Munch skrev:

Stort set alle routere nutildags understøtter eksterne harddiske, så jeg ville anbefale at spare pengene og bare købe en ekstern disk og sætte den til. Der er intet specielt ved en Time Capsule, udover at disken er indbygget i routeren, og at der er et stort fedt Apple logo på siden, og så en ekstra høj pris.

Du har selvfølgelig ret. Men det er et flot Apple logo. 😂

15" MacBook Pro 2016 ï iPhone 7 Plus ï iPad Pro

8581

198
27. maj 2018 @ 13:29
Poseidon
Javelin skrev:

Du har selvfølgelig ret. Men det er et flot Apple logo. 😂

Du kan komme forbi mig og få et gratis Apple-logo klistermærke du kan sætte på siden af din nyindkøbte harddisk og ét du kan sætte i panden på fruen. Jeg har en hel bunke af dem som jeg sandsynligvis aldrig kommer til at bruge.   

Der var engang en Mac...

1641

24
28. maj 2018 @ 07:57
Stormogul
Javelin skrev:

Hej MN.

Nu da Apple er stoppet med at producere netværksprodukter er jeg kommet meget i tvivl, om det ville være en god ide for mig, at købe en Timecapsule mens de stadigvæk er på lager.

Jeg har i forvejen en Timecapsule 4. gen.  og den fungere fint. Men det er den “flade” model, og Wifi signalet i hvores hus, er ikke helt optimalt. Jeg har heletiden haft planer om, at købe en nyere Timecapsule på sigt, i håb om at få bedre Wifi signal.

Men nu hvor Apple er stoppet med at producere dem er jeg meget i tvivl om jeg skynde mig, at købe, eller det vil være smartere at købe nogle af de nyere Mesh netværksprodukter med en ekstern HD til Timemashine backup?

Hvad syntes I?

Du behøver jo ikke købe en ekstra HD, da du jo har en TimeCapsule i forvejen.....  Den kobler du bare på netværket så klarer den dit backup .....   Så behøver du ikke et fint klistermærke...     


Once you go Mac - You'll never go back..!

1833

1
28. maj 2018 @ 11:27
Stormogul

Jeg har også en af de flade Time-capsules. At købe en af de nyere, vil ikke rigtigt bringe mig noget ud over hurtigere WiFi, som jeg allerede kan få fra min router. Istedet har jeg erstattet den indbyggede 2TB 3,5" harddisk med en 4TB 2,5" og det har gjort den langt mere vågen end jeg havde forventet, selv om det primært var pga lydniveau jeg valgte at gøre det.