xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Alternativ til Photoshop Bridge?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


881

6
16. juni 2018 @ 21:58
Veteran
[post_text]
  10
0
  268

740

38
16. juni 2018 @ 22:08

955

9
17. juni 2018 @ 11:06
Veteran

Alien skin Exposure

Aperture (virker stadig....næsten fuldt)

Capture One

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

166

3
17. juni 2018 @ 17:58
Novice

Du kan downloade Bridge fra Adobe Cloud, det er gratis.

https://www.adobe.com/dk/products/bridge.html

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

955

9
17. juni 2018 @ 18:10
Veteran
Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

163

3
17. juni 2018 @ 20:19
Novice

Min CC Bridge har ikke kostet noget....


881

6
17. juni 2018 @ 21:23
Veteran
sukado skrev:

Du kan downloade Bridge fra Adobe Cloud, det er gratis.

https://www.adobe.com/dk/products/bridge.html

Okay! - det vidste jeg ikke man kunne. Det løser mit problem. Tak.


562

9
18. juni 2018 @ 13:56
Kaptajn
Dirla skrev:

Hejsa,

Jeg er nødt til at smide mit gamle Photoshop CS 6 + Bridge ud, fordi det ikke kan køre under High Sierra og skal have lidt input til hvad alternativet er til Bridge. 

Da jeg ikke er så aktiv mere med kameraet, kan jeg i princippet godt nøjes med Photoshop Elements, da det klarer fint de fleste ting og meget vigtigt arbejder i lag som PS CS6 kan, men så mangler jeg Bridge. Organizer i i PSE er noget skod i mine øjne, da jeg ikke ønsker at skulle importere fotos for at arbejde med dem, men udelukkende søge direkte på drevet som i Bridge. 

Jeg synes det er lidt "overkill" at købe et abonnement på PS CC + Bridge til ca. 1200,- kr. pr år. Men det kan jo være løsningen.


Jeg bruger da stadig mit Photoshop CS6 på mine 2 Mac` s . En MacPro fra 2014 og en MacBook Pro fra 2011. De kører fint med High Sierra..Nu bruger jeg ikke Bridge.. Men Photoshop kører fint.



881

6
18. juni 2018 @ 20:22
Veteran
Ketilbjorn Jonsen skrev:
Dirla skrev:

Hejsa,

Jeg er nødt til at smide mit gamle Photoshop CS 6 + Bridge ud, fordi det ikke kan køre under High Sierra og skal have lidt input til hvad alternativet er til Bridge. 

Da jeg ikke er så aktiv mere med kameraet, kan jeg i princippet godt nøjes med Photoshop Elements, da det klarer fint de fleste ting og meget vigtigt arbejder i lag som PS CS6 kan, men så mangler jeg Bridge. Organizer i i PSE er noget skod i mine øjne, da jeg ikke ønsker at skulle importere fotos for at arbejde med dem, men udelukkende søge direkte på drevet som i Bridge. 

Jeg synes det er lidt "overkill" at købe et abonnement på PS CC + Bridge til ca. 1200,- kr. pr år. Men det kan jo være løsningen.


Jeg bruger da stadig mit Photoshop CS6 på mine 2 Mac` s . En MacPro fra 2014 og en MacBook Pro fra 2011. De kører fint med High Sierra..Nu bruger jeg ikke Bridge.. Men Photoshop kører fint.


Kan du opdatere din CS6, min vil ikke?


562

9
18. juni 2018 @ 21:35
Kaptajn
Dirla skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:
Dirla skrev:

Hejsa,

Jeg er nødt til at smide mit gamle Photoshop CS 6 + Bridge ud, fordi det ikke kan køre under High Sierra og skal have lidt input til hvad alternativet er til Bridge. 

Da jeg ikke er så aktiv mere med kameraet, kan jeg i princippet godt nøjes med Photoshop Elements, da det klarer fint de fleste ting og meget vigtigt arbejder i lag som PS CS6 kan, men så mangler jeg Bridge. Organizer i i PSE er noget skod i mine øjne, da jeg ikke ønsker at skulle importere fotos for at arbejde med dem, men udelukkende søge direkte på drevet som i Bridge. 

Jeg synes det er lidt "overkill" at købe et abonnement på PS CC + Bridge til ca. 1200,- kr. pr år. Men det kan jo være løsningen.


Jeg bruger da stadig mit Photoshop CS6 på mine 2 Mac` s . En MacPro fra 2014 og en MacBook Pro fra 2011. De kører fint med High Sierra..Nu bruger jeg ikke Bridge.. Men Photoshop kører fint.


Kan du opdatere din CS6, min vil ikke?

Nej.. jeg kan ikke opgradere.. men bruge det og alle funktioner uden problemer. Det er klart hvis du har et nyere kamera kan du ikke importere RAW filerne. Det er den måde Adobe tvinger os at leje den nyeste udgave. Men RAW filerne fra mit Canon 5D III kan jeg uden problemer importere. Du har åbenbart et kamera der ikke er understøttet i CS 6. Det er der ganske givet en løsning på.


881

6
19. juni 2018 @ 17:44
Veteran
Ketilbjorn Jonsen skrev:
Dirla skrev:
Ketilbjorn Jonsen skrev:
Dirla skrev:

Hejsa,

Jeg er nødt til at smide mit gamle Photoshop CS 6 + Bridge ud, fordi det ikke kan køre under High Sierra og skal have lidt input til hvad alternativet er til Bridge. 

Da jeg ikke er så aktiv mere med kameraet, kan jeg i princippet godt nøjes med Photoshop Elements, da det klarer fint de fleste ting og meget vigtigt arbejder i lag som PS CS6 kan, men så mangler jeg Bridge. Organizer i i PSE er noget skod i mine øjne, da jeg ikke ønsker at skulle importere fotos for at arbejde med dem, men udelukkende søge direkte på drevet som i Bridge. 

Jeg synes det er lidt "overkill" at købe et abonnement på PS CC + Bridge til ca. 1200,- kr. pr år. Men det kan jo være løsningen.


Jeg bruger da stadig mit Photoshop CS6 på mine 2 Mac` s . En MacPro fra 2014 og en MacBook Pro fra 2011. De kører fint med High Sierra..Nu bruger jeg ikke Bridge.. Men Photoshop kører fint.


Kan du opdatere din CS6, min vil ikke?

Nej.. jeg kan ikke opgradere.. men bruge det og alle funktioner uden problemer. Det er klart hvis du har et nyere kamera kan du ikke importere RAW filerne. Det er den måde Adobe tvinger os at leje den nyeste udgave. Men RAW filerne fra mit Canon 5D III kan jeg uden problemer importere. Du har åbenbart et kamera der ikke er understøttet i CS 6. Det er der ganske givet en løsning på.

Præcis alt er leje efterhånden. Der er penge i det og man bliver hurtigere fristet som kunde. 

Jeg fandt jo så ud af, at Bridge CC er gratis, og når jeg anvender det og åbner en RAW-fil i PS Elements 2018  (jeg har en trial version i gang), anvendes Camera RAW 10.2 og hvis jeg åbner samme RAW-fil i CS6 åbnes Camera RAW 9.1.1. Jeg ved ikke hvor langt oppe man er i Camera RAW-versioner. Mit Nikon D7200 er med. Jeg har kunnet holde den kørende ved at anvende Adobe DNG-converter i en gammel version CS3 på en anden computer, så man kan arbejde i RAW-format i Camera Raw. Jeg kan så også se, at man for 92,- kroner/måned faktisk får en fin lille pakke med nyeste PS CC, Lighroom mv. 

Jeg vil lige prøve om jeg kan nøjes med PS Elements 2018, som kan det basale og stadig arbejde i lag. Det er til at betale sig fra. Jeg arbejder ikke så meget i billedredigering som jeg har gjort tidligere.