xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Forummet har fået en mindre opdatering
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 17:05
Stormogul

Forummet har fået en mindre opdatering i dag. Det har ramt både stil og funktionalitet.

I første omgang kommer der ikke en beskrivelse af ændringerne da jeg gerne vil opleve reaktionerne og herefter tilpasse og korrigere.

Bemærk, at det primært et på en tråd at der er foretaget ændringer og således ikke på forummets hovedoversigt eller når man besvarer eller for den sags skyld skriver et nyt indlæg.

Hvis der er kommentarer så skriv dem gerne i denne tråd.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  49
0
  529

393

13
24. juni 2018 @ 17:11
Lærling

De ændringer kan jeg godt lide og har givet dit indlæg thumbs up

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1493

39
24. juni 2018 @ 17:20
Stormogul

placering af thumbs up er super nu - dog kan jeg give thumbs up til samme indlæg, hver gang jeg reloader siden.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2268

156
24. juni 2018 @ 17:25
ASCII jonglør
Rasmus Lauritsen skrev:

placering af thumbs up er super nu - dog kan jeg give thumbs up til samme indlæg, hver gang jeg reloader siden.

Jeps, meget mere brugervenligt - og ja, der kan laves da capo på thumps efter reload   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1519

0
24. juni 2018 @ 19:08
Suspenderet

Jeg kan næsten ikke se teksten under navnet, kan godt se der står Administrator og Veteran, men det er meget utydeligt med den lyse farve, det samme gælder med de der thumps up.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 19:26
Stormogul
Bersærken skrev:

Jeg kan næsten ikke se teksten under navnet, kan godt se der står Administrator og Veteran, men det er meget utydeligt med den lyse farve, det samme gælder med de der thumps up.

Hej Besærken

Tak for din tilbagemelding.

Det er meningen, at de omtalte tekster skal stå i en svagere nuance end hovedteksten (budskabet), men måske har jeg valgt en nuance, der er lidt for svær at læse. Jeg tænker lige over sagen.

Hvad siger du til de andre ændringer? Der foretaget to ændringer som burde være til din glæde da jeg oprindeligt husker, at du ytrede din utilfredshed på de områder tilbage i tiden...   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 19:27
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:

placering af thumbs up er super nu - dog kan jeg give thumbs up til samme indlæg, hver gang jeg reloader siden.

Lige præcis den observation er jeg bekendt med. Det kommer som en rettelse/korrektion inden længe...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1519

0
24. juni 2018 @ 20:50
Suspenderet
PowerPalle skrev:
Bersærken skrev:

Jeg kan næsten ikke se teksten under navnet, kan godt se der står Administrator og Veteran, men det er meget utydeligt med den lyse farve, det samme gælder med de der thumps up.

Hej Besærken

Tak for din tilbagemelding.

Det er meningen, at de omtalte tekster skal stå i en svagere nuance end hovedteksten (budskabet), men måske har jeg valgt en nuance, der er lidt for svær at læse. Jeg tænker lige over sagen.

Hvad siger du til de andre ændringer? Der foretaget to ændringer som burde være til din glæde da jeg oprindeligt husker, at du ytrede din utilfredshed på de områder tilbage i tiden...   


Alting er da fint, hvis bare bogstaverne ikke var så satans lyse? Hvorfor kan det ikke bare være samme farve som teksten her?


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 20:58
Stormogul

Alting er da fint, hvis bare bogstaverne ikke var så satans lyse? Hvorfor kan det ikke bare være samme farve som teksten her?

Skriften er udskiftet, er blevet større og er blevet sort fremfor meget mørkegrå. Dette må da passe til dig.

De grå tekster er og bliver grå, måske ender de lidt mørkere end hvad de er nu.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
24. juni 2018 @ 22:03
Poseidon

• De lyse tekster kunne godt være lidt mørkere, det er jeg enig i.

• Jeg synes der er en smule for megen luft mellem et indlægs tekst, og tekst/ikoner nederst i et givent indlæg.

• Jeg synes brugertitlerne flyver lidt for meget der hvor de står nu og laver for meget luft. Jeg foreslår de flyttes op efter brugernavnet.

Der var engang en Mac...

1519

0
24. juni 2018 @ 22:03
Suspenderet

Tja, måske er det fordi jeg bruger et 27" TV,men noget tekst,ikke den jeg skriver med,men den der siger hvem du er, den er så lys at den er nærmest ulæselig..


Det her taler jeg om:

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 22:11
Stormogul
David Munch skrev:

• De lyse tekster kunne godt være lidt mørkere, det er jeg enig i.

Og de skal nok blive mørkere.

• Jeg synes der er en smule for megen luft mellem et indlægs tekst, og tekst/ikoner nederst i et givent indlæg.

Det vil jeg kigge nærmere på. Jeg er forsøger, at sikre, at ting ikke bliver for kompakte,

• Jeg synes brugertitlerne flyver lidt for meget der hvor de står nu og laver for meget luft. Jeg foreslår de flyttes op efter brugernavnet.

Det er en ting, der bliver fikset således, at personer der både har en macnyt-titel og en administrativ status (administrator, skribent eller andet) kommer til at stå pænere.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 22:12
Stormogul
Bersærken skrev:

Tja, måske er det fordi jeg bruger et 27" TV,men noget tekst,ikke den jeg skriver med,men den der siger hvem du er, den er så lys at den er nærmest ulæselig.

De lyse tekster vil blive mørkere - soon...   


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 22:20
Stormogul

Så er de "lysegrå" tekster blev nogle nuancer mørkere... Hope it's better.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. juni 2018 @ 22:25
Stormogul

PowerPalle skrev:

David Munch skrev:

• Jeg synes der er en smule for megen luft mellem et indlægs tekst, og tekst/ikoner nederst i et givent indlæg.

Så fik jeg kigget nærmere på den detalje og jeg har besluttet mig for, at fastholde "den smule for megen luft" for nu,   Men de andre ting er rettet til.


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

143

0
24. juni 2018 @ 22:31
Novice

Er det meningen at konvolutten under avataren skal være click-able? Det er den i hvert fald ikke her.


2268

156
24. juni 2018 @ 23:50
ASCII jonglør

Heller ikke her.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1519

0
25. juni 2018 @ 00:28
Suspenderet

Fino PP, nu har jeg ej problemer med teksten mere.   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
25. juni 2018 @ 00:31
Suspenderet

Konvolutten er vel hvor mange indlæg man har haft..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

2268

156
25. juni 2018 @ 00:35
ASCII jonglør

Det siger hover-over da også   - men konvolutter er normalt reserveret til email-funktion, deraf misforståelsen.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2268

156
25. juni 2018 @ 00:42
ASCII jonglør

Signatur bliver for øvrigt forkortet ned hos mange brugere - til random længde, ser det ud til.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. juni 2018 @ 16:50
Stormogul
Factory skrev:

Signatur bliver for øvrigt forkortet ned hos mange brugere - til random længde, ser det ud til.

Det er ikke "random" -længde. Der er en tiltænkt maksimal længde. Man kan dog altid se den fulde signaturtekst, hvis man peget på signaturen som kommer der en såkaldt title-hover-tekst som viser det hele.

Hvorfor? Fordi Signaturen ikke er det vigtigste og der skal også være plads til funktionsknapperne i højre side, så det er en slags kompromis.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
25. juni 2018 @ 17:27
ASCII jonglør

Med random-længde mente jeg, at det er lidt vilkårligt, hvor mange af ens anslag i signaturen, der bliver vist hos de forskellige brugere - se selv på de sigende eksempler i denne tråd.

Kan godt se, at max antal anslag er sat til 100 i signatur, fint nok - og nej, signatur er ikke en prioritet. Men det er jo ikke særlig funktionelt, når man skal skrive sin signatur, at man så ikke kan regne med at alle anslag faktisk bliver vist.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. juni 2018 @ 17:47
Stormogul

Der er tiltænkt en maksimal længde, og denne er ikke introduceret i inputfeltet i profilområdet men den er introduceret i indholdsområdet. Således ender det med at give mening. Gammelt indhold der ER indtastet vil blive forceret i længde. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. juni 2018 @ 20:08
Stormogul

Update:

  • Nu kan en Signatur kun være på et maksimalt antal karakterer. Eksisterende signaturer over et bestemt antal karakterer bliver forkortet visuelt. Ved brug af title-tag funktionen kan man se hele teksten.
  • Nu kan man kun stemme én gang per indlæg
  • E-mail konvolut udskiftet med en taleboble under profilbilleder i en tråd
  • Andre mindre finpudsninger

Udestående:

  • Samme design på andre typer af sider med indlægsområder så som når man svarer på et indlæg.
  • Windows viser en forkert skrift nogle steder
  • En sidste ting eller to
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
25. juni 2018 @ 21:20
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Der er tiltænkt en maksimal længde, og denne er ikke introduceret i inputfeltet i profilområdet men den er introduceret i indholdsområdet. Således ender det med at give mening. Gammelt indhold der ER indtastet vil blive forceret i længde. 

  Det havde været i orden, om du blot havde sagt, at kære gutter og gutinder, nu er signaturen på max 60 karakterer. Det er da helt OK, det skal jo ikke være en stile-øvelser, der nederst i indlæggene. 

Men at en påstand om, at maksimal længde ikke er introduceret i inputfeltet i profilområdet, derimod i indholdsområdet, så gammelt indhold der ER indtastet bliver forceret i længde er et udsagn, der er let tilgængeligt for almindelige mennesker? Mnjaah, jeg stiller mig tvivlende, omend det ganske sikkert er helt korrekt   

Iøvrigt tak for det opdaterede design, det spiller rigtig godt   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. juni 2018 @ 21:28
Stormogul

Så hvis du læser mit efterfølgende indlæg så vil du læse, at grænsen input feltet rent faktisk er indført efterfølgende.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
25. juni 2018 @ 21:38
ASCII jonglør

Det er ikke for at være polemisk, men jeg forstår stadig ikke helt. Der står, at man max har 100 karakterer i signaturen, men nede i inputfeltet (tror jeg det hedder) står der max 60 - og i praksis ser det også ud til at være 60 der er max - eller hür? 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. juni 2018 @ 21:51
Stormogul
Factory skrev:

Det er ikke for at være polemisk, men jeg forstår stadig ikke helt. Der står, at man max har 100 karakterer i signaturen, men nede i inputfeltet (tror jeg det hedder) står der max 60 - og i praksis ser det også ud til at være 60 der er max - eller hür? 

Og du havde helt ret i, at der var en tekst, der ikke var rettet til. Således stod der fortsat 100 og ikke de effektuerede og føromtalte 60. Tak.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. juni 2018 @ 15:30
Stormogul

Der var en mindre fejl, der gjorde at man ikke kunne sætte et bookmark via den nye kontekstuelle menu. Dette er nu rettet.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

393

13
30. juni 2018 @ 16:14
Lærling

Jeg er ked af at ulejlige dig, men når du er ved at rette, kunne du så ikke opdatere tælleren, så den tæller alle indlæg. Jeg ved godt, at jeg er den eneste herinde, det betyder noget for (det fandt jeg ud af, sidst jeg påtalte det), så kan du jo heldigvis nøjes med mine indlæg. Go' weekend   

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. juni 2018 @ 16:24
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Jeg er ked af at ulejlige dig, men når du er ved at rette, kunne du så ikke opdatere tælleren, så den tæller alle indlæg. Jeg ved godt, at jeg er den eneste herinde, det betyder noget for (det fandt jeg ud af, sidst jeg påtalte det), så kan du jo heldigvis nøjes med mine indlæg. Go' weekend   

Hej Leif

Tak for dit input men du må lige hjælpe mig med, at forstå hvilken tæller du omtaler og hvad der er galt med...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

393

13
30. juni 2018 @ 16:34
Lærling
PowerPalle skrev:
Leif Korreborg skrev:

Jeg er ked af at ulejlige dig, men når du er ved at rette, kunne du så ikke opdatere tælleren, så den tæller alle indlæg. Jeg ved godt, at jeg er den eneste herinde, det betyder noget for (det fandt jeg ud af, sidst jeg påtalte det), så kan du jo heldigvis nøjes med mine indlæg. Go' weekend   

Hej Leif

Tak for dit input men du må lige hjælpe mig med, at forstå hvilken tæller du omtaler og hvad der er galt med...

Hej PowerPalle

Det er tælleren, der står på 218 indlæg (under mit billede), den registrerer ikke, når jeg svarer på et indlæg, som nu f.eks.

Den har været 'frosset' på 218 længe. Jeg påtalte det tidligere i år, hvor du så rettede det. Men det har nu igen været galt i et stykke tid, har dog ikke villet ulejlige dig med det. Men når du nu alligevel er ved at rette, tænkte jeg, at det skulle være…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

2709

339
PallMei (Skribent)
30. juni 2018 @ 16:37
Bit kongen
PowerPalle skrev:
Leif Korreborg skrev:

Jeg er ked af at ulejlige dig, men når du er ved at rette, kunne du så ikke opdatere tælleren, så den tæller alle indlæg. Jeg ved godt, at jeg er den eneste herinde, det betyder noget for (det fandt jeg ud af, sidst jeg påtalte det), så kan du jo heldigvis nøjes med mine indlæg. Go' weekend   

Hej Leif

Tak for dit input men du må lige hjælpe mig med, at forstå hvilken tæller du omtaler og hvad der er galt med...

Kan ikke tale for Leif. Men det nummer der står under profilbilledet på en post afviger fra antal forum-indlæg, når man klikker på navnet. 


393

13
30. juni 2018 @ 16:38
Lærling

Hej PP

Tusinde tak, nu ser det ud til at virke. Jeg bliver jo aldrig kaptajn, hvis den ikke tæller   

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. juni 2018 @ 17:57
Stormogul

Crazy - ikke når jeg kigger.

Jeg vil holde øje med det, hvis jeg husker det   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

393

13
04. juli 2018 @ 13:45
Lærling

Jeg siger det lige den her gang også, så skal jeg nok lade dig være i fred og ikke nævne det mere: Tælleren skifter ikke i nye indlæg/svar, men inde på min profil, skifter den.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
04. juli 2018 @ 14:06
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Jeg siger det lige den her gang også, så skal jeg nok lade dig være i fred og ikke nævne det mere: Tælleren skifter ikke i nye indlæg/svar, men inde på min profil, skifter den.

Noteret, igen   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

393

13
04. juli 2018 @ 16:10
Lærling
PowerPalle skrev:
Leif Korreborg skrev:

Jeg siger det lige den her gang også, så skal jeg nok lade dig være i fred og ikke nævne det mere: Tælleren skifter ikke i nye indlæg/svar, men inde på min profil, skifter den.

Noteret, igen   

  

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

678

26
08. juli 2018 @ 09:01
Veteran

Alt det med hjerter, thumps up osv. er en fin måde at lave lidt lir på, så det er en god ide :-)
Vil det ikke være muligt at lave det mere synligt, hvornår man har en speciel titel efter sit navn? Evt. så hvis man klikker på titlen, så linker den til et skema der viser hvordan titlen og ens indlæg hænger sammen.

En anden ting er, at det kunne være sjovt hvis der blev lavet nogle "live chats" til diverse apple events, så os der ofte sidder og følger med på tv'et også er aktive herinde og skaber lidt liv. Nå ja, det er nemt at komme med alle ideerne :-) 

Jeg er glad for at der stadig er gang i macnyt, det er et af de steder jeg som min. tjekker hver dag   


143

0
08. juli 2018 @ 09:12
Novice
Vandermoses skrev:

En anden ting er, at det kunne være sjovt hvis der blev lavet nogle "live chats" til diverse apple events, så os der ofte sidder og følger med på tv'et også er aktive herinde og skaber lidt liv. Nå ja, det er nemt at komme med alle ideerne :-)  

Det kunne faktisk være ganske hyggeligt


1900

183
PowerPalle (Administrator)
08. juli 2018 @ 16:12
Stormogul

Links til gode chat systemer der kan implementeres på en webside optages med glæd.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1493

39
08. juli 2018 @ 17:37
Stormogul

og endnu bedre hisi det chat system der findes kan intergreres med IRC også :-D 🙏🙏🙏🙏🙏

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

8581

198
10. juli 2018 @ 17:36
Poseidon
PowerPalle skrev:
  • Nu kan man kun stemme én gang per indlæg

Mine elite hackerevner har lige fundet ud af at man kan stemme flere gange på ét indlæg, eller hjerter for en tråd. Klikker man hurtigt mange gange på en af knapperne, så tælles ens stemme flere gange. Jeg har lige givet 3 hjerter til denne tråd, og fire thumbs up til ét indlæg.

Såfremt det er noget du gider rette..   

Der var engang en Mac...

1139

12
11. juli 2018 @ 07:22
Stormogul

Prøvede lige på IPad. Her kan man ikke gøre det. Den zoomer istedet for 😂


1900

183
PowerPalle (Administrator)
12. juli 2018 @ 21:29
Stormogul

Hej David. send mig gerne en mail, hvor du bekriver mekanismen - jeg kan ikke selv replikere det du beskriver men tror, at jeg har en metode til at undgå misbrug, men vil gerne afprøve med eget tastatur først   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

267

0
12. juli 2018 @ 21:52
Juniormedlem

Er der en chance for at få sin rang tilbage efter den for meget længe siden blev nulstillet? :D Det skete med det gamle design? 


1900

183
PowerPalle (Administrator)
12. juli 2018 @ 22:13
Stormogul

Det ligger cirka 300.000 indlæg, der ikke er konverteret i forbindelse med en større omlægning af systemet (databaser mv.).

Jeg har en klar målsætning om, at det skal ordnes men hånden på hjertet så tror jeg ikke, at jeg finder tid til det. Jeg vil hellere fokusere på nutid og den udviklng der følger på macnyt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
12. juli 2018 @ 22:50
Poseidon
PowerPalle skrev:

Hej David. send mig gerne en mail, hvor du bekriver mekanismen - jeg kan ikke selv replikere det du beskriver men tror, at jeg har en metode til at undgå misbrug, men vil gerne afprøve med eget tastatur først   

Jeg har sendt dig en email med en video.


Og nu jeg er i gang med at skrive, så vil jeg også foreslå at der kommer en visuel indikator for hvornår man har stemt på et indlæg/tråd. Lige pt. kan man kun lave en mouse-over og se en dialog som fortæller man har stemt. Jeg foreslår at thumbs up/down ikonet bliver fyldt ud, fremfor bare at være en outline. Lignende kunne gøres for hjerte-ikonet.

Der var engang en Mac...

210

0
12. juli 2018 @ 23:33
Suspenderet

Hej.
Kan godt lide ændringerne ang. udseende, teksttyper/tekstfarver mm. Fint..
Men kommer nok ikke til at bruge "hjerter" og tommelfingre op og ned. Tjekke hvem der har flest og færrest. Eller hvem der er blevet stormogul.
Nevermind... det er ok. Har tjekket Macnyt som rutine næsten hver dag siden 2002. Og bliver ofte meget klogere på mine macs og apple-ting på Macnyt - og har fået og især læst mange gode råd. Tak for det.

kh. Lasse