xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvad er den bedste tilslutning til ekstern skærm?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


881

6
25. juni 2018 @ 18:03
Veteran

Hej,

Hvad er egentlig den bedste tilslutning til ekstern skærm? 

Jeg har en ældre DELL skærm (U2410) som egentlig dækker mit behov når min MBP skal tilsluttes en større skærm for billedredigering. Den har kun en max. opløsning 1920x1200

Men hvad er den bedste tilslutning egentlig? Jeg tidligere bare kørt med et kabel: MiniDisplayport - DVI i min forrige MBP og samme kabel virker også i mit Thunderbolt stik kan jeg se.

Jeg har Thunderbolt 2 + HDMI i min nuværende MBP og DVI + DisplayPort + HDMI i min skærm.

Min MBP:
https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i7-2.2-15-iris-only-mid-2015-retina-display-specs.html#macspecs2

MVH
Ib


  5
0
  141

1493

39
25. juni 2018 @ 18:11
Stormogul

hvis der er billede på, så får du næppe noget kabel der er bedre til den skærm.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2709

339
PallMei (Skribent)
25. juni 2018 @ 18:33
Bit kongen

DVI, HDMI og displayport er alle 3 digitale og der vil næppe være forskel på billedkvaliteten. HDMI (og måske displayport) kan overføre lyd, hvis skærmen har indbyggede højtalere. 


881

6
25. juni 2018 @ 18:52
Veteran

Jeg har de her to Thunderbolt 2 stik. Når jeg tilslutter min skærm med MiniDisplay-stikket ind i MBP'en, er det kun det ene Thunderbolt-stik der giver billede på den eksterne skærm. Er det normalt?


2709

339
PallMei (Skribent)
25. juni 2018 @ 19:04
Bit kongen
Dirla skrev:

Jeg har de her to Thunderbolt 2 stik. Når jeg tilslutter min skærm med MiniDisplay-stikket ind i MBP'en, er det kun det ene Thunderbolt-stik der giver billede på den eksterne skærm. Er det normalt?

Der burde ikke være forskel med displayport. Prøv at tjekke om systemindstillinger->skærm->skærm->opløsning er sat til enten standard til skærm eller skaleret+opløsning = den skærmens fysiske opløsning. Hvis det er en 4K skærm er det muligt der er retina opløsning, som jeg ikke har erfaring med.



881

6
25. juni 2018 @ 21:26
Veteran

Ups! 

Det er mit kabel der er ved at være klar til udskiftning. 8 år gammel ind - ud - ind mange gang ...  Det snød mig lige