xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Så er der opdaterede Macbook Pro
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1493

39
12. juli 2018 @ 14:47
Stormogul
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
  5
0
  229

2252

151
12. juli 2018 @ 17:26
ASCII jonglør

Det er skidt med disse nye MBP 15" - fordi nu kan man ikke længere få MBP 15" uden Touchbar, se her:

https://www.apple.com/dk/shop/buy-mac/macbook-pro/15%22

Har hørt flere hævde, at Touchbar giver anledning til mere irritation end den hjælper, bl.a. fordi. man komme til at strejfe Toruchbar, når man bruger tastaturet, hvorefter utilsigtede processer iværlsættes. Sådan noget bars!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1263

36
13. juli 2018 @ 07:25
Stormogul

Ja, jeg savner stadig min 2011 MBP som døde (for anden gang efter førstegangs garantirep hos Apple):

Min 1. gen MBP m touchbar irriterer mig - tastaturet er elendigt og mine fummelfingre strejfer ofte Touchbar. P.... irriterende når man f.eks. ved skriv pludselig skriver et helt andet sted i teksten.....

Og så en maskine til lige under 20K - mit første Apple produkt jeg ikke er særligt glad for! Min  mac historie er ellers lang: Næste år 30 år siden jeg købte min første (SE). Siden da Powermac 7500, iMac FlowerPower, iBook, 4 forskellige MBP'er.

for øvrigt virker SE'eren stadig

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2252

151
13. juli 2018 @ 07:57
ASCII jonglør

Uha, ked af at høre både om dine problemer med Touchbar, men også at Apple nu nægter os fravalget af Touchbar på de nye MBP 15”. Det er simpelthen dumt at påtvinge en så dedikeret kundekreds som Apples den slags ufrihed. Håber der kommer helt nye MBP-designs engang i 2019, hvor man så får muligheden for at undgå Touchbar. Indtil da klarer jeg mig fint med min fremragende MBP 15” fra 2013, som virkelig er en lille perle.  

Iøvrigt: kan man ikke “slukke” for Touchbar?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

740

38
13. juli 2018 @ 12:22

You can't actually disable the Touch Bar on the MacBook Pro, but you can set customizations in place that will temporarily disable contextual tools by expanding the Control Strip and hiding app tool options. This causes the Touch Bar to only display systemwide tools for the Mac, like display brightness, Launchpad, or playback controls.

  1. Click on the Apple menu icon in the upper left corner of the screen.
  2. Click on System Preferences in the drop down menu.

    Click on Apple Menu, then click System Preferences

  3. Click on Keyboard.
  4. Click on the Keyboard tab.
  5. Under Touch Bar Shows, click the drop down menu and select Expanded Control Strip


349

3
14. juli 2018 @ 12:04
Lærling

Det lader til, at der er gjort en større indsats for, at undgå fejl i keyboardet. Så det er da positivt.   

Apple Insider.