xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Brugt kamera
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


3580

34
24. juli 2018 @ 09:57
Virtual Machine

Yo!

Min kone elsker at tage billeder. Men hun har kun en iPhone 7+ til det, og har luftet at hun ønsker sig et ordentligt kamera. (Med optik)?

Og så var det jeg tænkte om jeg kunne overraske hende med et progt semi-pro kamera til et sted mellem 2-4000kr (semi spejlfrefleks)

Det er noget jeg tænker at give hende om en lille  måneds tid.

Hvad ville være et godt køb? Jeg har 0% forstand på det, og jeg vil gerne overraske min kone med noget godt kram   

Kan i hjælpe, så jeg kan studere det nærmere?


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  14
0
  530

396

2
24. juli 2018 @ 13:16
Lærling

"med optik" Ja uden går det ikke. mener du et systemkamera med udskiftelig optik?

Spejlreflex har en optisk søger som viser det samme som man ser med det blotte øje.
Spejlløse (MirrorLess) kameraer viser billedet mere som det færdige billede. (ligesom mobilen)

Begge typer findes som systemkamera og som kamera med fast optik

Panasonic og Olympus laver kameraer og optikker som passer sammen indbyrdes, (micro 4/3 format). Disse kameraer har efter min mening et godt forhold mellem lille størrelse og høj kvalitet. Er dog lidt dyre.

Det er dog spejlrefleks der giver mest for pengene (spejlet erstatter dyr elektronik)
eks: https://www.dba.dk/nikon-d80-spejlrefleks/id-1046228899/

Mit råd: find et godt spejlløst kamera på mindst 16 Mpixel. Panasonic, Olympus, Sony eller Fuji.
Hvis de er for dyre eller dårlige, kig efter en spejlrefleks Cannon eller Nikon, f. eks. Nikon D3400.

  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

1519

0
24. juli 2018 @ 14:10
Suspenderet

Jeg har dette Nikon D3000 til salg,med et 70-300 mm objektiv og spritnyt batteri, du skal bare selv købe fruen et mindre objektiv til at skifte med. Giv et bud. Der følger en taske med blandt andet.

https://digitalfoto.dk/digital-foto/arkiv/test-af-nikon-d3000




Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

531

7
24. juli 2018 @ 16:55
Kaptajn



Kig på noget Fujifilm. De er rigtig gode. Har selv et X Pro 2


740

38
24. juli 2018 @ 20:49

Jeg har og anbefalet Lumix FZ82 Bridge Camera med optisk zoom fra ægte 20mm til ægte 1200mm for 2099,00 kroner.


1519

0
24. juli 2018 @ 21:12
Suspenderet
iPhoneX skrev:

Jeg har og anbefalet Lumix FZ82 Bridge Camera med optisk zoom fra ægte 20mm til ægte 1200mm for 2099,00 kroner.

Føj for en zoom, det er et rigtigt godt bud på et kamera, der bagfra ligner et DSLR fra Nikon...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. juli 2018 @ 10:30
Stormogul

Jeg har et Nikon D200 med objektiv som du kan erhverve for en billig penge. Super dejligt kamera.

https://www.dpreview.com/reviews/nikond200

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
27. juli 2018 @ 07:51
Virtual Machine

Når man sammenligner Nikon D200 med Lumix DC FZ80, får jeg to type data om megapixels. Lumix er fx på 18 MP med en true resolution på 9,7 MP. Hvad hulen menes der med det?


http://snapsort.com/compare/Nikon_D200-vs-Panasonic-Lumix-DC-FZ80-(Lumix-DC-FZ82)/specs

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
27. juli 2018 @ 08:17
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:

Når man sammenligner Nikon D200 med Lumix DC FZ80, får jeg to type data om megapixels. Lumix er fx på 18 MP med en true resolution på 9,7 MP. Hvad hulen menes der med det?

Når du i dit link klikker på de forskellige værdier, er der en ret god forklaring af hvad de står for. Så klik på 9,7MP ved true resolution og du får en grundig forklaring på true resolution 😉


955

9
27. juli 2018 @ 09:29
Veteran

Hvis hun kommer fra en moderne smartphone, så skal hun ikke gå tilbage til noget oldnordisk isenkram.

Jeg vil foreslå at du kigger efter et brugt Sony A6000 eller bedre et nyere (6100, 6300, men dyrere). Det kan findes i dit prisleje incl. et objektiv, og andre objektiver er til at få for fornuftige penge, så hun kan udvide efter behov. Det er et kamera med en god størrelse sensor (APS-C), og med masser af muligheder.


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

740

38
27. juli 2018 @ 09:53

For omkring 3000,00 kroner kan du få ægte Nikon kvalitet med B700, der er et Bridge Camera med ægte optisk 60x zoom fra 24mm til vanvittige 1440mm (og spare masser af penge på indkøb af dyre objektiver).

Med dette kamera har du ALTID alle glas med dig til enhver situation, og du skal ikke bruge tid på st skifte objektiver ligesom du slipper for at få støv ind på din sensor (og sparer masser af penge på rens af sensor).

Endelig har du mulighed for at optage 4K video med B700.

https://www.amazon.de/Nikon-Coolpix-B700-Kamera-Schwarz/dp/B01C672QQ0?



955

9
27. juli 2018 @ 14:10
Veteran

"Ægte Nikon kvalitet".....hmmmm.....  

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

598

3
27. juli 2018 @ 16:03
Kaptajn

Angående megapixels ville jeg ikke gå så meget op i om det er 10 eller 18 MP.

Jeg har lige købt et Lumix FZ 82, som iPhoneX anbefaler tidligere i tråden. Jeg har, bl.a., et Nikon D90 med 18 - 200 mm objektiv, men de 60 gange zoom tiltaler mig! Det kan også tage video i 4K.

Vægten er kun 607 g kontra Nikonens ca. 2000 g. Og prisen, 2100 plus til hukommelseskort, er rigtig god, synes jeg.

Men skal det være et “tungt” camera med udskiftelige objektiver så"............

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1263

36
27. juli 2018 @ 21:26
Stormogul

1) det bedste kamera er altid det, du har med dig

2) megapixels betyder meget mindre end et ordentligt objektiv

3) prøv altid kameraet inden køb - både mht billedkvalitet, men sandelig også ergonomi

4) digitale kameraer forældes mindst lige så hurtigt som computere - det kan betale sig at gå efter sidste års model/ noget brugt

5) tænk også på, hvordan du ønsker at se dine billeder - skal de printes ud i stor størrelse, kræver det en del mere af kamera + optik. Skal de kun ses på skærm, vil en nyere iPhone være helt tilstrækkelig

(Jeg har altid min iPhone i lommen - vil jeg tage specielle billeder, som f.eks. blodmånen i aften, tager jeg alt det tunge grej med - i aften et Fujifilm X-T1, manfrotto tripod samt en stor zoom)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8581

198
28. juli 2018 @ 13:45
Poseidon

Hvis hun er romantiker, så må du endeligt ikke gå ned på et ordentligt objektiv. Kvinder æææælsker den slags!

Der var engang en Mac...