xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvodan er det lige med auto ISO på Nikon?
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


451

2
12. august 2018 @ 10:40
Seniormedlem

Hejsa. Er lige lidt i tvivl om hvordan auto ISO virker. Er begyndt at bruge A indstillingen og vil gerne kun koncentrere mig om det og så lade Nikon selv styre ISO. 

Jeg har sat “auto ISO følsomhedsinstilling” til ON, men kan stadig selv ændre ISO på “menu skærmen”. 

Har prøvet at sætte den til 100 og så tage et meget mørkt billede.  Når billedet er taget viser den en rød ISO på 3200. 

Betyder det at den har overrulet min indstilling på 100 og besluttet at det skal vært 3200??

Håber det giver mening og at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. 

Go søndag.  

  6
0
  432

4586

389
12. august 2018 @ 11:06
FPU

Det burde du kunne se under Exif-data i dit foretrukne billedbehandlingsprogram. Selv macOS' egen Preview (Billedfremviser) kan vise en masse info, herunder Exif-data, ved at åbne et givent billede og så trykke Kommndo-I.

Spirituel Maskine

451

2
12. august 2018 @ 11:24
Seniormedlem

Hej Tonny. Bruger faktisk kun Foto på iPad. Synes den næsten opfylder mit behov fuldt ud, men mangler dog en udvidelse hvor jeg kan se data 


4586

389
12. august 2018 @ 14:35
FPU

Ja, så er jeg nok ikke den rette til at vejlede dig videre, da jeg ikke hverken har iPad eller DSLR. Det lyder dog umiddelbart mystisk, at den indbyggede app i IOS ikke kan vise Exif-data på billeder, da det jo skriger til himlen om, at man er så godt som tvunget til at hente trediepartssoftware for at kunne tilgå info på sine billeder.

Hvad sker der iøvrigt, hvis du på din iPad søger efter en Exif-reader i AppStore?

Spirituel Maskine

451

2
12. august 2018 @ 18:34
Seniormedlem

Tak. Må prøve at se hvad der ellers findes til iPad. 


1519

0
12. august 2018 @ 20:12
Suspenderet

Auto er auto, og de ændringer du laver med ISO bruges ikke på auto, sådan er det ihvertfald på Nikon D3000, jeg bruger S og sætter farten selv, så kan du arbejde med ISO indstillinger......

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

451

2
13. august 2018 @ 06:18
Seniormedlem

Takker