xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Et OSX problem - Hvordan giver jeg en applikation ret ...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)



0
14. august 2018 @ 11:21

Hej ..

Jeg bruger en udpaknings-applikation der hedder The Unarchiver.

Nogen gange pakker jeg mange .rar filer ud og når den går igen med det, så spørger den hver gang om det er OK at skrive i den specifikke folder og så skal jeg trykke OK.

Det er hver gang en ny folder og det bliver lidt træls at sidder der og trykke OK mange gange.

SÅ hvordan giver jeg den applikation ret til altid at skrive på min Harddisk, uanset om det er det ene eller det andet sted?

Nogen der ved det .?

Mvh

Thomas

  3
0
  82

4593

394
14. august 2018 @ 11:58
FPU

Jeg kender ikke Unarchiver, men har den ikke nogle indstillinger (Preferences), hvor man kan bede den om automatisk at arkivere arkivet enten i en bestemt mappe eller det samme sted, som den komprimerede fil ligger?

Hvis ikke, så prøv StuffIt Expander; den kan nemlig det, som du efterspørger. Hvis du ikke kan lide den, så prøv evt. Keka.

Spirituel Maskine


0
14. august 2018 @ 12:16

Hej ...

Selve applikationen har en setting der siger at den skal skrive i den folder hvor den pakker ud. Jeg bede den dog om at udpakke i den folder hvor filerne, der skal pakkes ud, ligger og derfor er det nye foldere hele tiden.

Hvis det ikke var det vil jeg regne med at OSX havde noteret at jeg havde givet applikationen lov til at pakke ud på den specifikke destination (folder) og så ville den ikke spørge og det er den facilitet jeg er ret sikker på at man kunne stille sådan at netop denne applikation må pakke ud over alt.

MEN- Jeg er jo ikke sikker .... og ved ikke hvordan

Stuffit har jeg prøvet før - kan ikke huske hvorfor jeg foretrak The Unarchiver

KEKA kender jeg også, men når man sætter den til at slette efter udpakning, så sletter den kun den ene fil der har extension .rar men den sletter ikke alle de andre filer der er i udpakningsrækkefølgen. .001, .002 osv...

Den har pakket dem ud men der sletter kun den ene....

Men tak for svaret.

Thomas



463

0
14. august 2018 @ 16:15
Seniormedlem

Det er nok nærmere et problem med OSX tilladelser end med det specifikke program. Ligger de filer du pakker ud direkte på HD, eller i en undermappe? Prøv evt at lægge dem i din user mappe.