xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Køb i USA eller vente?
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)


1663

46
25. august 2018 @ 20:22
Stormogul

Hey står og skal til Florida i næste uge i 14 dage og vil gerne have en Homepod men tror i den kommer til DK inden for overskuelig fremtid eller skal jeg finde plads i kufferten? Ved godt ingen undtage Apple ved det men hvad tror i? Vil jo være pænest med EU stik istedet for en US stik og en adaptor

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  16
0
  977

4593

394
25. august 2018 @ 21:00
FPU

Husk på, at amerikanske dimser kører på 110 Volt jævnstrøm, mens de europæiske jo kører på 220 Volt vekselstrøm. Der er ikke altid taget højde for den slags i apparaterne, så man kan få sig en (også økonomisk) forskrækkelse, når man har krydset Atlanter-dammen.

Og så er der den dér med at den skal fortoldes ved indrejse i Danmark, da den jo nok koster en anelse mere end bagatelgrænsen på ca. 80,- Kr. At tage den med ind i original emballage og med et US el-stik bliver svær at bortforklare som et dansk indkøb, især hvis markedet endu ikke er dukket op herhjemme. ;0)

Spirituel Maskine

1905

187
PowerPalle (Administrator)
25. august 2018 @ 21:01
Stormogul

Idag kan de både 110 og 220... oplever jeg. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1663

46
25. august 2018 @ 21:03
Stormogul

Nu må man jo indføre omkring 3200kr pr person i indrejse til DK så lige hvad sådan en angår så ville det jo lige gå an men så kan jeg self ik købe andet på rejsen men udover det så plejer elektronik produkter at kunne køre både på 110v og 230v. Har ik oplevet andet i hverfald. Mine andre Apple ting klare fint både DK og USA

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
25. august 2018 @ 22:49
FPU

Nå, OK, så er det tilsyneladende kun når man køber noget online og får det tilsendt, at etaten kaster sig over alt, som koster mere end 80,- Kr. (med mindre men tager noget med, som koster mere end de 3.200,- Kr., som du nævner).

Jeg er godt klar over, at DET MESTE elektronik kan begge slags strøm, men jeg ville nævne det for det tilfældes skyld, at lige netop HomePods til hjemmemarkedet måske ikke har den mulighed indbygget. Du bør nok lige tjekke det, inden du gennemfører købet.

Hvis både problemet med strøm og import-problemer bortfalder, er det jo blot et spørgsmål om plads nok i kufferten. Og så om man har lyst til at bøvle med og eventuelt skulle se på en adapter til strømstikket.

Spirituel Maskine

2709

341
PallMei (Skribent)
25. august 2018 @ 23:32
Bit kongen

Det er også vekselstrøm i US, men 60Hz istedet for 50Hz.


160

1
26. august 2018 @ 08:00
Novice

Udover at den kan være på tilbud til 300$, så vil jeg mene at det ikke er besværet værd. Der kommer (alt efter hvor du befinder dig i USA) sales tax oveni prisen, og så er kassen med den både stor og tung. Herhjemme kan den europæiske version med dansk-kompatibelt strømstik købes på fx. Proshop - de har haft den ned til ca. 2700 kr - måske du kan finde den billigere, og så er der 2 års garanti, hvis der skulle ske noget.

Grafisk designer og freelancer - iMac

678

26
26. august 2018 @ 08:35
Veteran

Jeg har en model fra Australien, og må sige at ren ledningsmæssigt er det ret træls at skulle have den igennem en adapter før at den passer. Men det er til at leve med, og det er jo kun noget jeg tænkte over da jeg satte den til.

Er rigtig glad for den, og at den kun er på Engelsk Siri er også helt fint. Den spiller fantastisk, og formår at gøre at jeg oftere lytter til musik end før - så det er da et plus :-) 

Har en fornemmelse af at den kommer til Danmark i slutningen af året, så den rammer julesalget herhjemme. 

Er der nogen herinde der har erfaring med at have 2 stående sammen? Lyder det godt?


1663

46
26. august 2018 @ 10:45
Stormogul

Ok tror jeg bider lysten til en i mig og venter til den officielt kommer til DK. 😊

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

687

6
26. august 2018 @ 11:31
Veteran

jeg købte 2 stk i salgsbutikken.dk til 2498 kr stk, UK stik og der medfulgte UK/DK adapter. mht garanti så er det trods alt bedre at have købt det i DK, prisen er iøvrigt under den man  kan købe den til i UK/applestore.


ja de lyder fint i stereo, men ikke bedre end de 2 B&W A5 jeg skiftede dem ud med. men nu har jeg airplay 2 på det meste i huset ( min naim uniti atom bliver opgraderet snart i en sw opdatering til airplay 2).

PS jeg har 2 B&W A5 til en go pris.

jeg bygger alt i toffifee og løg

687

6
26. august 2018 @ 11:36
Veteran

spændings forholdet er ikke noget man skal bekymre sig om mere (25 år siden) 110v/60 Hz eller 240/50 det klarer din dims selv. med mindre du har købt en antikvitet.

jeg bygger alt i toffifee og løg

362

18
26. august 2018 @ 12:35
Lærling

Alternativt kan den vel hentes i tyskland med det korrekte stik og spændning.


Vil du evt. overveje at tage en "August Doorbell Cam Pro" med hjem til mig?



Samson


1663

46
27. august 2018 @ 11:40
Stormogul

Hvor er det i landet du befinder dig? Vil ik love noget for kan se de ik sælger dem hos Apple og ved ik lige om vi kommer i bestbuy denne gang hvor de forhandler August ting

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

362

18
27. august 2018 @ 13:42
Lærling

Jeg bor i odense, du var så flink at levere det August jeg havde købt af dig her,  

Du siger bare til så sender jeg noget mønt til dig. 


1663

46
27. august 2018 @ 13:45
Stormogul

Nååå ja det er rigtigt. Som sagt vil ik love noget men hvis vi kommer i bestbuy så kigger jeg efter en. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1493

39
28. august 2018 @ 11:01
Stormogul

Ja, det er svaret på før, men det er nu ikke svært at slå op i stedet for at gætte... iflg apple specs:

Electrical and Environmental Requirements

  • Built-in power supply
  • Line voltage: 100V to 240V AC
  • Frequency: 50Hz to 60Hz

https://www.apple.com/homepod/specs/

Jeg kan ikke huske hvornår apple sidst lavet et produkt der ikke køre hele volt range?

og ang stikpropper, så er det vidst en smal sag at sætte et nyt stik på.. udvalget er stort:

https://www.wattoo.dk/elartikler/forlaenger-stikdaaser-stik/stikpropper


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

362

18
28. august 2018 @ 15:31
Lærling

Nååå ja det er rigtigt. Som sagt vil ik love noget men hvis vi kommer i bestbuy så kigger jeg efter en. 


Fedt, tak skal du have