xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan man optage i mp4 på sin iPhone
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


825

10
30. august 2018 @ 09:10
Veteran

Hejsa - er det muligt at indstille sin iPhone så den optager i mp4 format ?

Kan kun bruge mp4 format i mit arbejde, og jeg skal sidde og konvertere hver enkel video, det går ikke i længden.

  13
0
  1587

1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. august 2018 @ 09:38
Stormogul

Hvilken App benytter du til formålet? Og hvis du ikke har valgt en App, hvad er din specifikationer/krav?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

825

10
30. august 2018 @ 09:51
Veteran

Bruger blot mit kamera, og optager video, jeg bruger ingen app - her udover.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. august 2018 @ 10:07
Stormogul

Hej Stig

Jeg er overbevist om, at iPhone gemmer i MP4 codec, men pakker det ind i en .mov container.

.mov benævnelsen fortæller blot til macOS, at indholdet skal åbnes i QuickTime Player eller en anden applikation, der har adgang til QuickTime komponenten (eksempelvis Final Cut Pro, iTunes etc.)

Du bliver således nødt til selv at konvertere til et andet format.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
30. august 2018 @ 10:35
Poseidon

Du kan i iPhones kamera indstillinger sætte den til at gemme i h264, frem for h265.

Der var engang en Mac...

1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. august 2018 @ 10:46
Stormogul

Kun på nyere iPhones - H.265 kræver en del mere ydelse fra CPU'en. Nogle iPhone klarer det i SW og andre (nyere) får hjælp via HW. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
30. august 2018 @ 10:59
Poseidon

Jeg gik bare ud fra at han havde en moderne udgave, eftersom h264 *er* MP4. Det er selvfølgeligt lidt gnidret af at OP ikke skriver om det er codecet eller containeren han vil have skiftet ud, og de begge hedder MP4.

Der var engang en Mac...

1900

183
PowerPalle (Administrator)
30. august 2018 @ 11:32
Stormogul

Blot lidt info til trådstarteren...:

CodecH264/AVC er cirka 15 år gammelt kompressions codec (fik faktisk først større udbredelse for 5 år siden). H265/HEVC derimod er først understøttet officielt af Apple fra og med sidste år (i HW) og dennes momentum er først indtruffet indenfor det sidste år eller to dog ikke i det tempo/volume som forventet - og nye konkurrerende codec er på vej (AV1, mv.) 

Containerformat: MP4 er en populær forkortelse af MPEG-4 Part 14 (ISO/IEC 14496-14:2003) og er et containerformat, som kan indeholde video og lyd. Den officielle filformats-benævnelse af en MPEG-4 Part 14 er .MP4

Jeg tolker, at du ønsker, at iPhone automatisk skal gemme i et containerformat, der slutter på .MP4 og som er i et H264 format (kunne også være H265). Denne kombination er en af de mest udbredte. Denne løsning understøtter iPhone dog ikke som en en indstiling kontrolleret af brugeren da iPhone gemmer i .MOV containerformat efter min bedste overbevisning.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

825

10
30. august 2018 @ 13:27
Veteran

Hej alle



Takker for input / svar.


Når jeg åbner fotos på min Mac, og trækker den video jeg skal arbejde med over i en mappe, så går den fra at hedde .MOV til at hedde. M4V, men skal åbenbart stadig have den konverteret, det er godt mok den lange vej at gå, men tak.


1129

129
30. august 2018 @ 13:32
Stormogul

hvis jeg var dig, og havde brug for at gøre dette mange gange på en dag. eller bare for mange filer, så vil jeg nok oprette en aktion på mappen der gør det automatisk. 

her kan du se hvordan det kan gøres 

https://www.simplehelp.net/2007/01/30/folder-actions-for-os-x-explained-with-real-world-examples/


825

10
30. august 2018 @ 18:43
Veteran

Har søgt højt og lavt, er ikke med i High Sierra. Man kan imidlertid godt gøre det alligevel, men det ser ikke ud til at man automatisk kan konvertere video filer - fotos og andet er muligt, men ikke video (det er hvad jeg kan finde).

Hvis du har en løsning er den velkommen.


1129

129
30. august 2018 @ 18:57
Stormogul

jeg er ret sikker på at det kan lade sig gøre. har ikke selv haft behov for det for nyligt, men har brugt "automator" før til at konvertere videoer, om det var muligt at vælge 


ser ud til at den kan konvertere til noget mac/pc men ved ikke om det er mp4. 

Screenshot_2018_08_30_at_18_54_41


825

10
31. august 2018 @ 07:19
Veteran

Hejsa - er forsøgt, men der sker ikke noget når jeg trækker videofil til den mappe jeg har oprettet, skulle det ikke ske automatisk ?


1129

129
31. august 2018 @ 07:57
Stormogul

det skulle, hvis du har tilføje "folder action" til mappen. se den tidligere link hvordan dette gøres.