xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
IPhone priser
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1139

12
12. september 2018 @ 20:52
Stormogul

Det er da lidt sygt. 12.999 for den store model med 512 GB. Det bliver ikke mig der smider det for en telefon med kamera. 

  3
0
  192

1129

127
12. september 2018 @ 20:57
Stormogul

hvem har brug for 512gb plads på en enhed der kan holde i 2-3 år?

man kan nok nøjes med 64gb, men det er også i overkanten, og har været i flere år. 


jeg køber sgu en android telefon og kører nok noget FOSS OS på den... det bliver nok det der kommer til at ske i mit tilfælde. medmindre jeg finder eller vinder nogle penge ...


4586

389
12. september 2018 @ 22:41
FPU

Jaeh, og det er jo ikke kun udgiften til selve telefonen, man kan nøjes med, forhvis man fylder den godt op, og hvis man vil lave en lokal backup i iTunes, og hvis man også vil have en hurtig Mac, så skal man smide minimum 1 TB SSD i den (i de modeller, hvor man selv kan sætte en standard 2.5'' disk i). Sådan en 1 TB EVO 850 koster p.t. ca. 1.600,- Kr. Tør ikke tænke på, hvad eftermontering af en rigtig stor SSD i en nyere MBPr vil koste, hvis man bliver nødt til det. Ouch!

Er man mere til iCloud skal man så betale for pladsen på månedlig basis Eftersom man kun kan vælge mellem 50 GB, 200 GB, eller 2 TB, er man nødt til at vælge 2 TB. Det koster 69,- Kr. pr. måned eller 828,- Kr. pr. år.

Eftersom der fremover lanceres nye modeller med lige så meget plads, skal man altså lægge 800,- Kr. pr. år oveni nyprisen, for hver 512 GB model, som man køber fremover, hvis man altså vil lægge sin backup i Apple's sky.

Andre cloud-løsninger er måske billigere, men så kan det jo være, at det kører mindre gnidningsløst. Jeg ved det ikke selv, da jeg foretrækker off-line backups; de er umulige at komme til, undtagen under indbrud. Til gengæld ryger de sig en tur, hvis hytten futter af, og jeg havde faktisk skorstensbrand i slutningen af februar, så deet... :-/

Jeg har godt nok altid været fortaler for masser af lagerplads, men det er ikke gratis (det er faktisk ret dyrt), så længe man er nødt til at sync'e over på en intern SSD på en Mac eller op i en abonnemntsbaseret cloudtjeneste, når vi taler om så store backuper.

Det ideelle backupscenarie ville være noget á la en (krypteret) TimeMachine backup kørt fra en app på telefonen direkte over på en billig ekstern harddisk med Lightning-til-USB kablet, som følger med telefonen. OK, der vil være et issue med strøm nok til at køre harddisken, hvis den er USB-powered, men den slags problemer er til for at blive løst. Sæt igang. :0)

Spirituel Maskine

1263

36
13. september 2018 @ 07:20
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Andre cloud-løsninger er måske billigere, men så kan det jo være, at det kører mindre gnidningsløst. Jeg ved det ikke selv, da jeg foretrækker off-line backups; de er umulige at komme til, undtagen under indbrud. Til gengæld ryger de sig en tur, hvis hytten futter af, og jeg havde faktisk skorstensbrand i slutningen af februar, så deet... :-/

Ja! Derfor har jeg de vigtigste data på ekstern disk i sommerhuset udover min TimeMachine backup samt en SuperDuper klon herhjemme. Begge dele var i brug, da min foregående MBP brød sammen for knap to år siden. Det fungerede fint, mistede meget lidt.

Det ideelle backupscenarie ville være noget á la en (krypteret) TimeMachine backup kørt fra en app på telefonen direkte over på en billig ekstern harddisk med Lightning-til-USB kablet, som følger med telefonen. OK, der vil være et issue med strøm nok til at køre harddisken, hvis den er USB-powered, men den slags problemer er til for at blive løst. Sæt igang. :0)

Jeg betaler 69,- pr måned for Jottacloud. Alle fotos fra min iPhone backes automatisk op eftrhånden som jeg tager dem. Og jeg har ubegrænset plads (fra min mac har jeg backet alle min fotos op, det tog godt nok en krig, men nu er jeg mere rolig).

Ved godt at jeg er en kylling, går med livrem og seler etc. ☺️

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989