xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Efter opdat. til iOS 12 mangler de røde markeringer
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


2252

150
19. september 2018 @ 09:38
ASCII jonglør

Efter opdat. til iOS 12 mangler der på min iPhone 7 de røde ringe, der viser de nye opslag. Er det kun her eller også hos andre?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  15
0
  881

2185

44
19. september 2018 @ 10:16
ASCII jonglør

Jeg er ikke helt med - hvilke røde ringe ?? - hvor skulle de være ??


1129

127
19. september 2018 @ 10:23
Stormogul

tror det er notifikationer han mangler.


2252

150
19. september 2018 @ 11:39
ASCII jonglør

Hehe   Altså, hvergang jeg går ind på Macnyt, så er de nye indlæg/poster (er det hvad I kalder notifikationer?) markeret lige til venstre for overskriften med en lille rød ring, så man nemt kan se, hvor langt bagud man nu er med at læse.

Anyway, problemet har på en eller anden måde løst sig selv, kan ikke lige gennemskue hvordan - men nu optræder disse venlige og understøttende røde ringe igen på min iPhone. Her til morgen var de væk...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
19. september 2018 @ 21:54
Stormogul

De virker når jeg bruger macnyt   så jeg tænker, at din browser er endt i et speciel stadie og du gør bedst i at slette macnyt cookies fra din browser. Herefter er jeg ret sikker på at det vil virke igen.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
20. september 2018 @ 08:38
Poseidon

Apropos de røde ringe, så virker de som om de enten er ekstremt kraftigt komprimeret, eller i virkelig lav opløsning, eller bare ude af fokus (Jeg har pudset brillerne, så tror ikke det er det). Er det med fuldt overlæg?


De er også skåret af i venstre side..   

Der var engang en Mac...

1891

183
PowerPalle (Administrator)
20. september 2018 @ 09:04
Stormogul

De røde dutter ser ud som de gør med (rimeligvis) fuldt overlæg.

  • Rød farve gør, at objektet fanger ens opmærksomhed
  • Det lidt slørede udseende og måske lidt lysere rødlig nuance gør, at objektet på trods ikke er for markant
  • Størrelsen på objektet er fastlagt under devicen, at det ikke skal være for markant

Men jeg er altid åben for ideer og anden innovation, så render du rundt med ideen til et nyt objekt (symbol) så lad mig endelig høre om det - eller bedre, se det.

PS. afskæringen i venstre side er en bevist handling for, at sikre at observant brugere kan finde de nøje udvalgte EasterEggs, der florerer på siden. Netop denne kant er et Easter Egg   Not! Blot sjusk!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2252

150
20. september 2018 @ 12:24
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

PS. afskæringen i venstre side er en bevist handling for, at sikre at observant brugere kan finde de nøje udvalgte EasterEggs, der florerer på siden. Netop denne kant er et Easter Egg  

I Knew It!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
20. september 2018 @ 12:27
Stormogul

@Factory, virker dine "røde ringe" igen eller er du helt holdt op med at spise chili?   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2252

150
20. september 2018 @ 14:36
ASCII jonglør

Jeg vil overlade chili til Chili-Klaus, selv nyder jeg Dagli'Brugsens økologiske Ginger-Citrondrik, det er stærkt nok for mig   

Anyway, så har jeg måske fundet forklaringen på fænomenet med de manglende røde ringe. For jeg har netop reloaded Macnyt-forumsiden i Safari på min iPhone, hvor de røde ringe for nye indlæg da også optræder. Men når jeg derefter straks reloader siden i min Safaribrowser på MacBook Pro - så optræder de røde ringe ikke, selvom der er nye indlæg. 

Altså må jeg konkludere, at Safari i iPhone og Safari på Mac taler sammen her. Det havde jeg ikke lige overvejet - men dette er sandsynligvis årsag til min undren over de manglende røde ringe: indlæggene er skam læst, blot på anden enhed.

Apropos røde ringe, må vi så ikke anbefale alle de flinke unge mennesker her i forum en Naga Morich chili-smagning. Den slags fås ikke bedre - især ikke med Chili Klaus' vidunderlige kommentarer   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
20. september 2018 @ 17:01
Stormogul

Henteyder du til bemærkningen om tilfælde, hvor ting ikke er faldet helt på plads?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

127
20. september 2018 @ 19:45
Stormogul

det kunne vel være, at når du besøger macnyt fra safari mobile, så noteres tidspunkt for besøg.

når du så besøger den fra en anden browser, med samme bruger, så tænker den... sidste gang brugeren set var for 3 minutter siden, og der er ikke sket noget siden. så må antage at brugeren har læst alle indlæg i mellemtiden, og dermed ikke viser "nyt".


2252

150
20. september 2018 @ 21:47
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Henteyder du til bemærkningen om tilfælde, hvor ting ikke er faldet helt på plads?

Er ikke helt klar over, hvad du mener? Snakker vi dit indlæg om easter eggs etc. eller snakker vi et eller andet sted i Chili Klaus' monolog? 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2252

150
20. september 2018 @ 21:47
ASCII jonglør
Nihad skrev:

det kunne vel være, at når du besøger macnyt fra safari mobile, så noteres tidspunkt for besøg.

når du så besøger den fra en anden browser, med samme bruger, så tænker den... sidste gang brugeren set var for 3 minutter siden, og der er ikke sket noget siden. så må antage at brugeren har læst alle indlæg i mellemtiden, og dermed ikke viser "nyt".

Det er også sådan noget lignende jeg forestille mig der sker, ja.


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1891

183
PowerPalle (Administrator)
20. september 2018 @ 21:51
Stormogul
Factory skrev:
PowerPalle skrev:

Henteyder du til bemærkningen om tilfælde, hvor ting ikke er faldet helt på plads?

Er ikke helt klar over, hvad du mener? Snakker vi dit indlæg om easter eggs etc. eller snakker vi et eller andet sted i Chili Klaus' monolog? 

Hans monolog   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2252

150
20. september 2018 @ 22:27
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:
Factory skrev:
PowerPalle skrev:

Henteyder du til bemærkningen om tilfælde, hvor ting ikke er faldet helt på plads?

Er ikke helt klar over, hvad du mener? Snakker vi dit indlæg om easter eggs etc. eller snakker vi et eller andet sted i Chili Klaus' monolog? 

Hans monolog   

Ahh, ja. Jaja. Det er en konge-samtale han har med den chili netop der tilsidst om tilsynekomster og Henning Moritzen   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”