xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Meget sløvt mailprogram
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


156

0
24. september 2018 @ 09:50
Novice

Jeg sidder med en iMac "Late 2015" med 8 GB ram og masser af plads, men når jeg åbner mit mailprogram tager det minutter at indlæse/åbne mine mails. Jeg ved godt jeg har mang

e mails liggen , men alligevel . 

Hvis jeg flytter mails over i undermapper vil de så fylde i selve programmet ?

Hvad kan jeg gøre for at få programmet til at fungere igen ?


  14
0
  313

740

38
24. september 2018 @ 10:01

Ved du, om du kører IMAP eller POP3 i din mail klient?


156

0
24. september 2018 @ 10:47
Novice

Jeg kører IMAP


2696

335
PallMei (Skribent)
24. september 2018 @ 10:51
Bit kongen

Har du prøvet at genstarte computeren og se om problemet stadig er der?

I såfald prøv menu->Postkasse->Genopbyg.


2581

84
24. september 2018 @ 11:12
Bit kongen

Kan du komme det lidt nærmere hvad "mange emails" er? 



2696

335
PallMei (Skribent)
24. september 2018 @ 11:22
Bit kongen
Jesper Arning skrev:

Kan du komme det lidt nærmere hvad "mange emails" er? 

Du kan finde ud af det ved at højreklikke på kontoen i indholdsoversigten og vælge kontooplysninger:

https://support.apple.com/da-dk/guide/mail/view-account-information-mlhlp1193/mac


156

0
24. september 2018 @ 11:43
Novice

Jeg kan se i at på mine to hovedmailkonti har jeg henholdsvis 7 og knapt 4 GB. Der ligger en del illustrationer der fylder en del . Jeg har en chef som elsker at spørger hvornår vi lige sendte !!! osv flere år bag ud


156

0
24. september 2018 @ 11:44
Novice

Jeg lukker min mac ned med jævne mellemrum og det har ikke hjulpet


2581

84
24. september 2018 @ 12:20
Bit kongen
rigmor Nielsen skrev:

Jeg kan se i at på mine to hovedmailkonti har jeg henholdsvis 7 og knapt 4 GB. Der ligger en del illustrationer der fylder en del .

Og der har du forklaringen. 

Email, ligegyldigt på hvilken platform, er ikke beregnet på at "opbevare" grafik i store mængder. 



156

0
24. september 2018 @ 12:27
Novice

Jeg er også ved at rydde op- men hjælper det hvis jeg  sorterer ud i under mapper ?


2581

84
24. september 2018 @ 12:34
Bit kongen
rigmor Nielsen skrev:

Jeg er også ved at rydde op- men hjælper det hvis jeg  sorterer ud i under mapper ?


Nej.

Jeg ville oprette en gmail konto som "arkiv". Flytte alle mails ældre end en hvis dato over på konto og så fjerne den fra Mail når den har synkroniseret. Når du så har brug for at finde noget i de gamle mails, går du på webmail og finder det. 



2252

150
24. september 2018 @ 12:36
ASCII jonglør

Jeg laver en backup af alle mails og vedhæftninger hvert halve år og sletter derefter de backup’ede mails i Mail. 

Ellers bliver Mail meget langsom   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
24. september 2018 @ 12:38
Bit kongen
rigmor Nielsen skrev:

Jeg kan se i at på mine to hovedmailkonti har jeg henholdsvis 7 og knapt 4 GB. Der ligger en del illustrationer der fylder en del . Jeg har en chef som elsker at spørger hvornår vi lige sendte !!! osv flere år bag ud

rigmor Nielsen skrev:

Jeg lukker min mac ned med jævne mellemrum og det har ikke hjulpet

Jeg syntes ikke 7+4GB burde være meget.. Afhænger måske af din maskine men alligevel. Har kun en konto med 5GB selv.

Har du prøvet webmail, hvis det findes til dine konti og tjekket om den også er langsom. Så er det nærmere serveren der har problemer.

Er der hastigheden normal ved anden internet aktivitet, for ellers problemet være forbindelsen.

Har du tilstrækkelig ledig plads på din maskine. Hvis den er næsten fyldt kan du opleve langsommere hastighed, men det burde også være et problem andre steder end mail og jeg syntes du burde få en advarsel..

Under menu->vindue->hjælp til forbindelse. Her kan du se om der er noget helt galt, men det lyder som om du har hul igennem, men det bare er langsomt, så ser nok grøn ud over hele linien.

Lige oven over i kan du også åbne aktivitet (alt+cmd+0) og tjekke om den laver noget. Hvis den er blank sker der ingenting, så du kan prøve at lave en hent alle nye beskeder (shift+cmd+N) bare for lige at se hvordan en aktivitet ville vises.

Ellers som tidligere nævnt, prøv at genopbyg. Den henter det hele ned, så hvis du sidder på en sløv forbindelse skal du måske lige vente til du er koblet op på noget hurtigere.

Du kan også slette og oprette kontiene, for med imap ligger det hele på serveren og kommer tilbage, men jeg vil mene at genopbyg gør det samme uden du skal indtaste kontooplysningerne på ny.


156

0
24. september 2018 @ 14:32
Novice

Nu har jeg været grov og slettet rigtig meget- det har hjulpet en del. ( og jeg føler mig rigtig god) Jeg har en hurtig fibernet- har ingen problemer med at gå på webmail. Jeg har også masser af plads på maskinen  660 GB ud af 998GB

Så jeg tror jeg skal have fundet ud af hvordan jeg gemmer gamle VIGTIGE mails - vi snakke 8-9 år så de ikke ligger og fylder op 

Det er især min G-mail som er min arbejdsmail jeg er slem til at fylde med foto og illustrationer. Når jeg ser på oversigten bruger jeg 1,5 GB ud af de 32GB jeg har til rådighed. DVS jeg har slettet 3,5 GB

Tak for hjælpen jeg prøver de forskellige råd til arkivering 




740

38
24. september 2018 @ 14:37

Hvis du nu eller senere har mod på at prøve en anden, lynhurtig mail klient til Mac, så kan jeg på det varmeste anbefale: Airmail 3.