xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Sync'e min iPhone/Icloud kalender med google calendar.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


75

0
02. oktober 2018 @ 22:56
Novice

Jeg har efter update til IOS 12, ved et uheld aktivereret 2 trins godkendelse på mine Apple devices. Det kan man ikke ændre tilbage igen - som jeg forstår det.

Der er selvfølgelig mange gode grunde til at have det. Så på den måde er det fint nok.

Mit problem er - at på mit arbejde hvor jeg ofte er i 12-16 timer - må jeg ikke medbringe min iPhone/iPad/Apple Watch. Og jeg har hidtil kunnet logge ind på iCloud via en browser på mit arbejde. Det kan jeg ikke mere, grundet 2 trins godkendelsen.

Jeg har brug for at kunne se min private kalender, når jeg er på arbejde. Det eneste jeg lige kan komme i tanker om er at jeg sync'er min iCloud kalender til en google kalender, da jeg har en gmail-konto.

Hvordan gør jeg dette - sådan skridt for skridt?

Er der forslag til alternative måder jeg kan løse problemet på, så er inspiration og gode ideer meget værdsatte.

iMac 27, Iphone 5, Apple TV og iPad Mini
  3
0
  648

2696

335
PallMei (Skribent)
02. oktober 2018 @ 23:32
Bit kongen

Hmmm, kan man ikke tilføje et sms-telefonnummer til 2-faktor godkendelse 🤔

Men ellers hvis du efter aftale kunne få en med adgang til dine enheder, til at godkende og så vælge at du har tillid til browseren, så 2 faktor ikke er nødvendigt næste gang.

En af grundende til at jeg stadig hænger ved google kalender, kontakter og e-mail er at iCloud kalender og kontakter ikke rigtig kan synkroniseres på end Apple ud-styr og jeg også android enheder.


75

0
04. oktober 2018 @ 15:21
Novice

Det er ikke muligt at få en mobil med ind, overhovedet. Desuden har jeg forskellige computere jeg arbejder på. Og hver gang de bliver opdateret, så har min iCloud troet at det var en ny browser.

Så jeg er lidt "Lost" 

iMac 27, Iphone 5, Apple TV og iPad Mini

2696

335
PallMei (Skribent)
04. oktober 2018 @ 16:02
Bit kongen
neonors skrev:

Det er ikke muligt at få en mobil med ind, overhovedet. Desuden har jeg forskellige computere jeg arbejder på. Og hver gang de bliver opdateret, så har min iCloud troet at det var en ny browser.

Så jeg er lidt "Lost" 

Så må du "Jump ship" til google kalender. De eneste vejledninger jeg har fundet er manuel export/import, altså ikke automatisk synkronisering. Så du kan godt få overført alle dine nuværende aftaler.  Google kalender virker også fint med Apple's kalender App's.