xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
tvOS 12 og screen time?
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


3580

34
03. oktober 2018 @ 10:11
Virtual Machine

Yo!

Vi har problemer med at får vores datter væk fra Apple TV'et, så findes der noget der kan styre hvornår det apparat må afspille film osv? En timer af en slags?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  14
0
  887

1891

183
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2018 @ 13:41
Stormogul

Kan du ikke styre det via den nye "skærmtid", der er kommet i iOS12 - jeg kunne da forestille mig, at det også virker på AppleTV via tvOS (disclaimer: har ikke selv prøvet).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2018 @ 13:48
Stormogul

En alternativ metode er, at bruge fing (app) og ved hjæp fingbox (hardware) så kan du styre/kontrollere alle enheder på dit lokale netværk.

Jeg er selv er blevet anbefalet produktet af en nabo, der udtaler, at det gør en stor forskel i hvornår og hvordan personens børn har adgang til enheder/skærme.

Jeg overvejer selv fingbox købet...     

Kilde: fing - http://fing.io/

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2581

84
03. oktober 2018 @ 13:59
Bit kongen
PowerPalle skrev:

En alternativ metode er, at bruge fing (app) og ved hjæp fingbox (hardware) så kan du styre/kontrollere alle enheder på dit lokale netværk.

Jeg er selv er blevet anbefalet produktet af en nabo, der udtaler, at det gør en stor forskel i hvornår og hvordan personens børn har adgang til enheder/skærme.

Jeg overvejer selv fingbox købet...     

Kilde: fing - http://fing.io/

Det er også meget nemmere end at sige nej.



1641

24
03. oktober 2018 @ 16:31
Stormogul

Hvad med lidt opdragelse af de kære børn...??

Once you go Mac - You'll never go back..!

1891

183
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2018 @ 16:48
Stormogul
Giffi skrev:

Hvad med lidt opdragelse af de kære børn...??

Old fashion...   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
03. oktober 2018 @ 17:53
Virtual Machine

Screen Time eksistere ikke til tvOS endnu. Men jeg tror jeg rykker LAN kablet ved switchen i "teknikrummet" ud når det er tid. Det ved hun ikke hvad er, og kan heller ikke nå derop. Den idé kom jeg lige pludselig på.

Men jeg ser da frem til en slags Screen Time evt. til tvOS 12.x eller tvOS 13.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2185

44
03. oktober 2018 @ 19:07
ASCII jonglør

687

6
03. oktober 2018 @ 19:34
Veteran

køb en trådfri kontakt eller denne her . så kan du jo bare slukke når du evt er i køkkenet og synes det er tid.

jeg har 4 stk hjemme, de fungerer møj fint.

jeg bygger alt i toffifee og løg

687

6
03. oktober 2018 @ 19:35
Veteran

og på elgato/eve er der timer via homekit, vistnok også på ikea's

jeg bygger alt i toffifee og løg

2696

335
PallMei (Skribent)
07. oktober 2018 @ 21:59
Bit kongen

Opdagede at min kabel-internet router fra hiper har forældre-kontrol, hvor du kan tidsbegrænse enkelte MAC-adresser, endog ned på enkelte porte, hvis man vælger avanceret.


1638

45
07. oktober 2018 @ 23:35
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Yo!

Vi har problemer med at får vores datter væk fra Apple TV'et, så findes der noget der kan styre hvornår det apparat må afspille film osv? En timer af en slags?

Uden at skulle kloge mig på andres børn, så tænker jeg at opdragelse er bedre end sådan noget afbryde noget. kan godt være det virker som den nemme løsning, men måske bare mig der er gammeldags og gerne vil opdrage istedet for at finde på fixe løsninger.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

3580

34
08. oktober 2018 @ 15:29
Virtual Machine
Pjock skrev:
Lars Sejerup skrev:

Yo!

Vi har problemer med at får vores datter væk fra Apple TV'et, så findes der noget der kan styre hvornår det apparat må afspille film osv? En timer af en slags?

Uden at skulle kloge mig på andres børn, så tænker jeg at opdragelse er bedre end sådan noget afbryde noget. kan godt være det virker som den nemme løsning, men måske bare mig der er gammeldags og gerne vil opdrage istedet for at finde på fixe løsninger.

Jeps. Men først, har du selv børn, lige inden jeg tager dig seriøst? :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1638

45
08. oktober 2018 @ 15:38
Stormogul
Lars Sejerup skrev:
Pjock skrev:
Lars Sejerup skrev:

Yo!

Vi har problemer med at får vores datter væk fra Apple TV'et, så findes der noget der kan styre hvornår det apparat må afspille film osv? En timer af en slags?

Uden at skulle kloge mig på andres børn, så tænker jeg at opdragelse er bedre end sådan noget afbryde noget. kan godt være det virker som den nemme løsning, men måske bare mig der er gammeldags og gerne vil opdrage istedet for at finde på fixe løsninger.

Jeps. Men først, har du selv børn, lige inden jeg tager dig seriøst? :)

Nej det har jeg ikke men har haft et bonus barn igennem lang tid, desværre ik mere men opdragede da på lige fod med moren når der var noget. Men når jeg kigger på min venner og deres børn, så er der ik noget med at hive stik ud eller skulle på kontakterne, de for besked på at nu har de brugt deres tid til film/spille spil også slukker man, og det fungere fint i dagligdagen. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

3580

34
08. oktober 2018 @ 15:49
Virtual Machine
Pjock skrev:
Lars Sejerup skrev:
Pjock skrev:
Lars Sejerup skrev:

Yo!

Vi har problemer med at får vores datter væk fra Apple TV'et, så findes der noget der kan styre hvornår det apparat må afspille film osv? En timer af en slags?

Uden at skulle kloge mig på andres børn, så tænker jeg at opdragelse er bedre end sådan noget afbryde noget. kan godt være det virker som den nemme løsning, men måske bare mig der er gammeldags og gerne vil opdrage istedet for at finde på fixe løsninger.

Jeps. Men først, har du selv børn, lige inden jeg tager dig seriøst? :)

Nej det har jeg ikke men har haft et bonus barn igennem lang tid, desværre ik mere men opdragede da på lige fod med moren når der var noget. Men når jeg kigger på min venner og deres børn, så er der ik noget med at hive stik ud eller skulle på kontakterne, de for besked på at nu har de brugt deres tid til film/spille spil også slukker man, og det fungere fint i dagligdagen. 

(Sys godt om) *tommeltåt opad*

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future