xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Foretag opkald fra macOS via iPhone?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


3580

34
05. oktober 2018 @ 11:49
Virtual Machine

Hvordan konfigurer jeg mine enheder til at foretage telefonopkald fra min Mac via min telefon?

Det har engang været aktiveret, men nu nægte begge enheder at gøre det, selvom de er begge logget på samme iCloud konto.

Den gennemgang på Apples hjemmeside beskriver ikke hvad jeg skal gøre i min situation, så vidt jeg kan se.

Screen shots

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  7
0
  347

1708

43
05. oktober 2018 @ 12:20
Stormogul

Log af på den ene enhed og log så på igen.

Har du prøvet Face Time indstillinger på din mac ?


1905

185
PowerPalle (Administrator)
05. oktober 2018 @ 12:31
Stormogul

Kom frisk...

Åben Facetime på din Mac. Når dette er sket så åben Facetimes' indstillinger. Det vindue, der åbner sig fortæller hele historien. Her kan di associere dit telefonnummer til FaceTime og aktivere, at modtage kald fra din iPhone.

Virkede det for dig?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
05. oktober 2018 @ 12:34
Virtual Machine

Jeg har prøvet at logge af og på, på min Mac uden held. Jeg ved ikke lige hvordan jeg logger af på min iPhone.

Jeg har kikket i FaceTime indstillinger på min Mac, og der er intet usædvanligt at komme efter. Der er sat flueben FaceTime opkald på mit tlf nummer og iCloud konto. Der er osse sat flueben ved "Opkald fra iPhone".

Det er min iPhone som nægter at aktivere det fordi den ikke mener, at jeg ikke er logget ind på min iMac med samme iCloud konto, kan jeg se.

Se selv :o)

PS: Jeg har kun én iCloud konto.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1905

185
PowerPalle (Administrator)
05. oktober 2018 @ 12:50
Stormogul

#1, fjern billedet, hvis du ikke vil have at man tyder dit telefonnummer, for det kan man.

#2, er alt som det skal være i forhold til denne Apple guide? https://support.apple.com/da-dk/guide/facetime/use-your-mac-to-make-phone-calls-mchl390e9463/mac

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
05. oktober 2018 @ 13:42
Virtual Machine

Billedet er fjernet. Tak for heads up! :)


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

825

10
05. oktober 2018 @ 15:18
Veteran

Har du været i “indstillinger, telefon, opkald på andre enheder når i nærheden. ?


Ved ikke om det er det, men et forsøg værd


3580

34
06. oktober 2018 @ 12:17
Virtual Machine

Jeps. Der var den. 

Du løftede kaninen op ad hatten sådan her: “indstillinger, telefon, opkald på andre enheder når i nærheden"... Det virker perfekt.

Jeg var jo først selv inde under "indstillinger, mobilnetværk, opkald på andre enheder når i nærheden". Derinde ville den ikke aktivere det. Så efter at jeg gjorde det samme som dig og at det virkede fint, så havde den faktisk selv aktiveret sig selv inde i den menu jeg først selv fandt. De to menuer ser identisk ud for mig. Skørt.

Hmmm.. Giver ingen mening (for mig) at der er to ens menuer til det, men at det kun er det ene sted der kan aktivere det   

Men nu er jeg osse enorm villig til at tro, at det er fordi der er noget vedr. emnet jeg ikke er klar over   


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future