xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kill-Switch
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


174

15
07. oktober 2018 @ 13:34
Suspenderet
  2
0
  700

3580

34
07. oktober 2018 @ 14:25
Virtual Machine

https://9to5mac.com/2018/10/06/apple-investigation-chinese-spy-chips/


Hvad er mulighederne?

1) Apple har vitterlig bestilt en KillSwitch?

2) Der er en spionfunktion indbygget i en regulær chip som Apple ikke er bekendt med?

3) Det er en storm i et glas vand?

4) Apple haters eller konkurerende virksomheder har lavet en smædekmpagne?


Jeg ved intet om det, så jeg prøver at holde mig neutral. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
07. oktober 2018 @ 15:15
FPU

Lars, det lyder, som om du kommer til at blande historien om en indbygget killswitch fra peterdyrs link sammen med historien om kinesisk-indbyggede spion.chips i servere, som forskellige IT-selskaber, herunder ANGIVELIGT Apple, har købt.

Killswitch-historien omfatter indtil videre MBP 2018 og iMac Pro 2018, men er jfr. iFixIt endnu ikke aktiveret. Jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt det stunt er lovligt, eller ej, men eftersom det kun er reparationer på (af Apple) uatoriserede værksteder, som ikke kan/må bruge ToolKit 2, at de nyeste Mac-modeller i fremtiden bliver "blokket" af sikkerhedsmæssige årsager.

Det kan man så mene om, hvad man vil, men eftersom det IKKE kun er Apple's egne værksteder, men også tredieparts-firmaer, som er godkendt af Apple, som kan/må bruge ToolKit 2 til at verificere reparationen, er der jo ikke monopol på reparationen, og dermed vil der også være (i hvert fald teoretisk) fri konkurrence om prissætningen.

Den dér kineser-historie er noget mere fy-fy (hvis den er sand), men den berører jo ikke os slut-brugere direkte, eftersom det er FIRMAERNES PC'ere, der har fået indbygget det dér lille ris-korn. Desuden ER det jo opdaget, så nu, hvor man (hvis historien er sand) ved, at det forekommer, er det vist ret let at lokalisere den lille stratenrøver. Det samme gælder fremtidige servere. Måske Apple skulle tage sig samme og få genoplivet X-serve?

Det MÅ dog vække til eftertanke, for hvad kan der så ikke også være indbygget i smartphones (især de kinesiske mærker) og f.eks. routere, og hvordan får man det lige tjekket?

Der er nok ikke andet for, end at sikkerhedsfirmaer må scenne produkterne et efter et og offentliggøre resultaterne, efterhånden som de frembringes.

Spirituel Maskine