xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Navigon lydfiler
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1263

36
09. oktober 2018 @ 08:36
Stormogul

Efter jeg (ellers med succes) har overført alt fra min gamle iPhone til min XS er lydfilerne til Navigon væk. Hvis jeg går ind i Indstillinger->Sound->Stemme, står der "Venter" ved både Standarstemme og Signe. Har prøvet at pause og derpå genaktivere download uden held...

Og ja, jeg ved, jeg kan bruge Apple Kort eller Google, men foretrækker Navigon.

Nogen med forslag?

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  10
0
  434

2696

335
PallMei (Skribent)
09. oktober 2018 @ 09:55
Bit kongen

Navigon er lidt specielt, fordi det er under nedlukning af Garmin. Prøv at læse hvad de skriver på hjemmesiden og se hvad der passer med dine omstændigheder

https://www.navigon.com/en/


10

0
09. oktober 2018 @ 18:42
Nyt medlem

Jeg kan sket ikke åbne Navigon efter opdatering til iOS 12 (iPhone SE). Den kommer op nogle få sekunder, hvorefter den lukker af sig selv.

Mon der skulle nogen der har en løsning, da jeg er yderst tilfreds med Navigon og vil komme til at savne den.


2252

150
09. oktober 2018 @ 22:03
ASCII jonglør
jst skrev:

Jeg kan sket ikke åbne Navigon efter opdatering til iOS 12 (iPhone SE).

Navigon virker fint her på iPhone / Plus med iOS 12. Har du prøvet at slette Navigon helt, og så reinstallere? Det hjælper jo sommetider.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1263

36
09. oktober 2018 @ 22:19
Stormogul
PallMei skrev:

Navigon er lidt specielt, fordi det er under nedlukning af Garmin. Prøv at læse hvad de skriver på hjemmesiden og se hvad der passer med dine omstændigheder

https://www.navigon.com/en/

Desværre intet om lydfilerne - havde set på det inden jeg postede. Håbede at en eller anden tech-nørd her havde en løsning...

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2696

335
PallMei (Skribent)
10. oktober 2018 @ 07:23
Bit kongen
Martin Ammentorp skrev:
PallMei skrev:

Navigon er lidt specielt, fordi det er under nedlukning af Garmin. Prøv at læse hvad de skriver på hjemmesiden og se hvad der passer med dine omstændigheder

https://www.navigon.com/en/

Desværre intet om lydfilerne - havde set på det inden jeg postede. Håbede at en eller anden tech-nørd her havde en løsning...

Kan du på den gamle (hvis du tør risikere at slette dem, ellers tag en itunes backup først)? I såfald er det nok et server problem, som ikke kan løses i din ende, med mindre filerne kan overføres fra den gamle (og det kan en itunes backup måske netop gøre, krypter den [password] for at få mest muligt med).


80

0
10. oktober 2018 @ 09:55
Novice
jst skrev:

Jeg kan sket ikke åbne Navigon efter opdatering til iOS 12 (iPhone SE). Den kommer op nogle få sekunder, hvorefter den lukker af sig selv.

Mon der skulle nogen der har en løsning, da jeg er yderst tilfreds med Navigon og vil komme til at savne den.


Jeg har lige prøvet at starte en navigation på min SE. Det fungerer godt nok – også med lyd.


Men vi bruger nu mere og mere Apple og Google til navigation, så det gør os ikke så meget, at Navigon langsomt går op i limningen. Det var godt, så længe det varede.


1263

36
10. oktober 2018 @ 18:35
Stormogul
PallMei skrev:
Kan du på den gamle (hvis du tør risikere at slette dem, ellers tag en itunes backup først)? I såfald er det nok et server problem, som ikke kan løses i din ende, med mindre filerne kan overføres fra den gamle (og det kan en itunes backup måske netop gøre, krypter den [password] for at få mest muligt med).

Den gamle r væk - og havde netop taget en krypteret sikkerhedskopi. Alt blev overført - dog hverken kort eller lyd til Navigon. Kortene var intet problem, men lyden er væk (stadigvæk).

piv 😔

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

95

7
10. oktober 2018 @ 18:42
Novice

Jeg har lige skiftet min iPhone 6 ud med en iPhone 8, og kørte installation igennem hvor den overførte fra den gamle til nye direkte. NAVIGON virker her fint med kort og lyd. 


1263

36
10. oktober 2018 @ 22:40
Stormogul
Micheangelo skrev:

Jeg har lige skiftet min iPhone 6 ud med en iPhone 8, og kørte installation igennem hvor den overførte fra den gamle til nye direkte. NAVIGON virker her fint med kort og lyd. 

Gad vide, hvad der er gået galt 🙄

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1263

36
11. oktober 2018 @ 18:24
Stormogul

Opdatering

Nu er lydfilerne pludselig hentet - inden da havde jeg både købt software (iMazing) og kigget i gamle sikkerhedskopier, kun for at få at vide, at siden iOS 8 kan man ikke lægge data i Apps Dokumentmappe med mindre de er åbne for File Sharing. Og så blev det en anelse for nørdet for mig. Bestemte mig for at slette og geninstallere, men da jeg lige åbnede Navigon for at checke,. var de nu hentet.

Jeg takker telefonnisserne ☺️

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989