xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPad opdatering - hvordan?
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


456

8
10. oktober 2018 @ 21:20
Seniormedlem
[post_text]
  9
0
  1741

4586

389
10. oktober 2018 @ 23:18
FPU

Hvis den iPad kan opdateres, kan I se det under Indstillinger -> Generelt -> Softwareopdateringer.

Hvis der ER en tilgængelig opdatering, vil næste logiske skridt være at læse op på, om pågældende iPad kan "tåle" at blive opdateret til den version af IOS, som Softwareopdateringer tilbyder, eller om den bliver (alt) for langsom af det. Prøv evt. ArsTechnica eller 9 to 5 Mac. Husk at læse kommentarsporet, hvis der findes et sådant. Led godt og grundigt efter artikler om pågældende iPad og optimalt IOS.

Dernæst skal du blive enig med iPad-ejeren, om den skal opdateres eller ej, men I skal fra starten af være opmærksomme på, at den IKKE kan nedgraderes igen. "Ikke" som i "aldrig nogen sinde". Det skyldes, at ændringer i IOS skal certificeres af nogle Apple-servere, og Apple tillader kun nedgraderinger i ret kort tid, efter at en ny version af IOS er udkommet, typisk en uges tid efter lanceringen. Derefter lukkes der for IPSW-certificeringen af ældre IOS'er, og de kan således ikke (gen-) insatlleres.

Når først IPSW-certificeringen for et ældre IOS er lukket, er der antså INGEN måde, hvorpå man kan tvinge en nedgradering igennem, heller ikke selvom man har en komplet backup og hentenden korrekte IPSW. Det er ganske enkelt UMULIGT. Just so you know!!!

Pøj-pøj.

Spirituel Maskine

292

2
11. oktober 2018 @ 06:29
Juniormedlem

Den er nok så gammel at den ikke kan opdateres :(


“Jeg ved godt at Apple fjerner ældre styresystemer. Så hvis man ikke husker/ønsker at opdatere, risikerer man at havne i en blindgyde med et Appleprodukt som er koblet af.”

Dette har jeg aldrig hørt om?


3580

34
11. oktober 2018 @ 07:30
Virtual Machine

Tekninsk set er den iPad allerede ‘koblet’ af hvis den ikke kan opdatetes til en nyere iOS fordi du ikke længere kan download eller opdatere nye apps. 

Så jeg ville prøve at opdatere den iPad igen, og hvis iOS 10 er den senereste udgave den kan downoade, er der intet at gøre. I har købt en udramgeret iPad model. 

Hvilken iPad er det? iPad Air 1?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

227

5
11. oktober 2018 @ 09:52
Juniormedlem

Det er en IPad 3 eller 4. De kan kun opdateres til ios 9.3.5. Der er med andre ord ikke mere at gøre. Håber ikke du har betalt for meget for den ...


456

8
11. oktober 2018 @ 14:29
Seniormedlem

Det er en iPad 2. Og ja, jeg har fundet ud af at den ikke kan opdateres til nyere system. Øv, det var 500,- ud ad vinduet. 



456

8
11. oktober 2018 @ 14:34
Seniormedlem

Tak for svar :-)

Når der står "Softwaren er ajour", er det fordi der ikke findes nyere system som den kan opdateres til. 

Jeg havde samme problem med en gammel macbook pro fra 2009 for et par måneder siden. Der var ikke nyere systemer til den på app-store. Men jeg fandt på min harddisk et system (vistnok El Capitan) som godt kunne installeres. Så Macbooken kunne alligevel få et nyere system og kunne pludselig vise flere internetsider korrekt end tidligere. 



740

38
11. oktober 2018 @ 14:55
Jegersolen skrev:

Tak for svar :-)

Når der står "Softwaren er ajour", er det fordi der ikke findes nyere system som den kan opdateres til. 

Jeg havde samme problem med en gammel macbook pro fra 2009 for et par måneder siden. Der var ikke nyere systemer til den på app-store. Men jeg fandt på min harddisk et system (vistnok El Capitan) som godt kunne installeres. Så Macbooken kunne alligevel få et nyere system og kunne pludselig vise flere internetsider korrekt end tidligere. 


Det trick fra MacBook Pro kan du ikke gennemføre på iPad mht. nyere software.


2696

335
PallMei (Skribent)
11. oktober 2018 @ 15:04
Bit kongen
Jegersolen skrev:

Tak for svar :-)

Når der står "Softwaren er ajour", er det fordi der ikke findes nyere system som den kan opdateres til. 

Jeg havde samme problem med en gammel macbook pro fra 2009 for et par måneder siden. Der var ikke nyere systemer til den på app-store. Men jeg fandt på min harddisk et system (vistnok El Capitan) som godt kunne installeres. Så Macbooken kunne alligevel få et nyere system og kunne pludselig vise flere internetsider korrekt end tidligere. 


Der tror jeg du forveksler sikkerhedsopdateringer og ny version af operativsystemet. På Mac skal man aktivt ind på app Store og hente ny version af operativsystem, den kommer ikke som opdatering.


8581

198
12. oktober 2018 @ 07:12
Poseidon
mhb skrev:

“Jeg ved godt at Apple fjerner ældre styresystemer. Så hvis man ikke husker/ønsker at opdatere, risikerer man at havne i en blindgyde med et Appleprodukt som er koblet af.”

Dette har jeg aldrig hørt om?

Jeg tror han blander det sammen med at Apple ikke tillader nedgradering af iOS. Apple fjerner ikke gamle iOS styresystemer. De er dog begyndt at fjerne macOS opdateringer fra App Store.

Der var engang en Mac...