xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
MacBook Pro 2013-2017 SSD udskifnitng
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


1129

129
21. oktober 2018 @ 20:18
Stormogul

Hvis man sidder og overvejer at opgradere lager plads på sin maskine, men synes Apples SSD priser er skyhøje, så har jeg kastet mig over et projekt, der gøre det muligt at opgradere SSD'en med en standard m.2 SSD. 

Det kræver blot en Kina adapter og en almindelig m.2 ssd disk, her har jeg brugt Samsungs 970 Evo.

Læs mere om det :: https://mac.nihad.dk/2018/10/18/macbook-pro-early-2015-udskiftning-af-ssd/

Eneste ulempe er, at der er vist forhøjet strømforbrug i dvale. Men jeg ved ikke om det skyldes selve adapter eller batteri, måske endda software (os).


  6
0
  837

687

6
21. oktober 2018 @ 21:04
Veteran

har du evt fundet en adapter og en pcie nvme blade ssd til imac 5K 27" 2017, jeg har sat en 2,5"ssd i. men vil gerne have en større pcie-ssd i (fusion drive.) 

jeg bygger alt i toffifee og løg

2709

339
PallMei (Skribent)
21. oktober 2018 @ 22:10
Bit kongen

Fin artikel. Ja, jeg havde også hørt om løsningen, men ikke haft anledning til at forfølge ideen. Speed Test Billederne er svære at læse, med mindre man zoomer kraftigt ind. Men hvis de stor til troende, så lader det ikke til at medføre et performance tab at bruge adapter.

Er strømforbruget noget du selv har registreret? Du nævner ikke noget i artiklen..


1263

36
21. oktober 2018 @ 22:24
Stormogul

Kan man bruge løsningen i en MBP touchbar (1. gen)?

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2709

339
PallMei (Skribent)
21. oktober 2018 @ 22:34
Bit kongen
Martin Ammentorp skrev:

Kan man bruge løsningen i en MBP touchbar (1. gen)?

Nej,  her er flash-hukommelsen loddet direkte på motherboardet på de modeller. Det er det sjovt nok ikke på modeller med funktionstaster, men det er er et andet interface..


1129

129
22. oktober 2018 @ 01:09
Stormogul

Er strømforbruget noget du selv har registreret? Du nævner ikke noget i artiklen..

artiklen er skrevet lige sumidelbart efter jeg har fået alt op og køre. så der var jeg ikke opmærksom på strømforbruget da maskinen var i drift og koblet til strøm.

men dagen efter lagde jeg mærke til at den fald med 14% (mener jeg) mellem kl 21 - 07. eller noget i den stil. 

om det var sådan før også ved jeg ikke. måske. men jeg synes bare at 14% lyder meget i dvale. så det kan sagtens være baggrundprocesser, eller macos eller batteriet eller adapter. men har ikke gjort meget for at undersøge det.



2709

339
PallMei (Skribent)
22. oktober 2018 @ 12:39
Bit kongen
Nihad skrev:

Er strømforbruget noget du selv har registreret? Du nævner ikke noget i artiklen..

artiklen er skrevet lige sumidelbart efter jeg har fået alt op og køre. så der var jeg ikke opmærksom på strømforbruget da maskinen var i drift og koblet til strøm.

men dagen efter lagde jeg mærke til at den fald med 14% (mener jeg) mellem kl 21 - 07. eller noget i den stil. 

om det var sådan før også ved jeg ikke. måske. men jeg synes bare at 14% lyder meget i dvale. så det kan sagtens være baggrundprocesser, eller macos eller batteriet eller adapter. men har ikke gjort meget for at undersøge det.


Ok, måske kigge på power-nap og sætte harddisk på vågeblus når muligt i energibesparelse indstillingerne (Har nu opfattet det til at være spildt på ssd, primært pga. af lyd, da de ikke rotere. Men der er måske en strømmæssig begrundelse).