xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Mojave, en gang fis i en hornlygte.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1519

0
31. oktober 2018 @ 02:16
Suspenderet

Fik da endelig taget mig sammen og installerede Mojave, nu er Apple snart ved at ødelægge sig selv efter min mening. Alt for lyst interface, hvad skal det til for? Og det mørke er helt hen i skoven. Og efter ny install får jeg så den sædvanlige satan der popper op, jeg er sku snart træt af OSX der nu er smadret af idioter der vil have det til at ligne Windows eller Android, de kan fanme ikke være det bekendt. Og luk nu bare bagdelen med at foreslå mig at skifte til Windåsen, det er sku for billigt et argument. Kan nogen ikke lave et program der tillader mig at vælge den farve jeg vil i MIT interface.?


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  18
0
  954

1129

129
31. oktober 2018 @ 02:23
Stormogul

ja... 

linux kan gøre det for dig.

linux er (lille/stor) bror til macos. hvis ikke andet, fætter.


687

6
31. oktober 2018 @ 07:04
Veteran

hvad er det for en" den sædvanlige satan der dukker op" , hvad er det helt præcist du himmeler over.

jeg bygger alt i toffifee og løg

8581

198
31. oktober 2018 @ 07:57
Poseidon

Så kører vandmøllen igen igen igen igen...


Burde du ikke snart lære det Knud, og skifte platform? Din evige klagen får virkelig din Mac til at fremstå som noget af det værste der er skabt på planeten.

Der var engang en Mac...

1493

39
31. oktober 2018 @ 08:20
Stormogul

uhh hvor er det svært med noget nyt 😂 det var bedre dengang der ikke var udvikling i verden - der kunne alle følge med 👍🏻 men det giver åbentbart udfordringer for nogle idag (fnis)

Forslag!, lad være med at opdatere mac os, din Mac mini kan sagtens køre et ældre system ;-) 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

217

11
31. oktober 2018 @ 09:03
Juniormedlem

Skift til windows   


(Undskyld - kunne ikke lade være)

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

53

0
31. oktober 2018 @ 09:11
Novice

hvorfor ikke blot behold High Sierra :-)


1641

24
31. oktober 2018 @ 09:18
Stormogul
Bersærken skrev:

Fik da endelig taget mig sammen og installerede Mojave, nu er Apple snart ved at ødelægge sig selv efter min mening. Alt for lyst interface, hvad skal det til for? Og det mørke er helt hen i skoven. Og efter ny install får jeg så den sædvanlige satan der popper op, jeg er sku snart træt af OSX der nu er smadret af idioter der vil have det til at ligne Windows eller Android, de kan fanme ikke være det bekendt. Og luk nu bare bagdelen med at foreslå mig at skifte til Windåsen, det er sku for billigt et argument. Kan nogen ikke lave et program der tillader mig at vælge den farve jeg vil i MIT interface.?

Så har du igen røget for meget tossetobak... Køb dig nu den Windows-maskine og hold så inde med de opslag...

Det rabler totalt for dig... Du skulle gå i seng når du har røget så meget, og ikke sidde og brokke dig kl 2 om natten...





Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
31. oktober 2018 @ 10:09
Suspenderet

Gifffi, luk nu røven og gå ind til din mandlige elsker..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1641

24
31. oktober 2018 @ 10:11
Stormogul
Bersærken skrev:

Gifffi, luk nu røven og gå ind til din mandlige elsker..

Man kan næsten kun ha ondt af dig, med sådan en beskidt fantasi....


Once you go Mac - You'll never go back..!

598

3
31. oktober 2018 @ 11:25
Kaptajn

“Og det mørke er helt hen i skoven” skriver du.

Jeg har fra dag et efter installationen kørt med det mørke og synes det spiller.

Nu er jeg måske nem at begejstre med noget nyt, men er fint tilfreds med Mojave.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

2268

156
31. oktober 2018 @ 12:45
ASCII jonglør
Bersærken skrev:

Fik da endelig taget mig sammen og installerede Mojave, nu er Apple snart ved at ødelægge sig selv efter min mening. Alt for lyst interface, hvad skal det til for? Og det mørke er helt hen i skoven. Og efter ny install får jeg så den sædvanlige satan der popper op, jeg er sku snart træt af OSX der nu er smadret af idioter der vil have det til at ligne Windows eller Android, de kan fanme ikke være det bekendt. Og luk nu bare bagdelen med at foreslå mig at skifte til Windåsen, det er sku for billigt et argument. Kan nogen ikke lave et program der tillader mig at vælge den farve jeg vil i MIT interface.?


Du er opsat på at skrive, som var du sent på det i forhold til livet.

Om det så er, slut op bag dine kilder

Skynd dig. Skynd dig at viderebringe

Din del af det af det vidunderlige, det rebelske, det velgørende

I virkeligheden er du for sent på det i forhold til livet

Det uudsigelige liv

Det eneste som du når alt kommer til alt kan gå ind på at forene dig med

Det liv som hver dag nægtes dig af menneskene og tingene

Og af hvilket du hist og her med besvær får fat i nogle afpillede skår

Efter nådesløse kampe

Udenfor dette liv er alt blot dødskamp underlagt et vulgært formål

Om du skulle støde på døden under sit slidsomme arbejde

Tag da imod den som den svedende nakke finder behag i det golde lommetørklæde

Mens du bøjer dig ærbødigt

Om du vil le, tilbyd din føjelighed, aldrig dine våben

Du skabtes til sjældne øjeblikke

Du skal forandre dig, forsvinde uden sorg

Alt efter den milde strengheds vilje

Kvarter følger kvarter, verdens likvidation går videre

Uden ophør

Uden vildfarelse


Gør støvet til en sværm

Ingen vil forråde jeres forening


René Char

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3580

34
31. oktober 2018 @ 20:29
Virtual Machine

En hornlygte er en mindre lygte med sider af horn, beregnet til at holde i hånden eller have hængende. Som lyskilde anvendtes tællelys, som ikke giver ret meget lys fra sig.

Alternativet til en hornlygte var en glaslygte.

Tidligere kaldtes tællelys for fis, og deraf kommer udtrykket en fis i en hornlygte, der i dag anvendes som slang for noget, der er utilstrækkeligt.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1493

39
01. november 2018 @ 00:14
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

En hornlygte er en mindre lygte med sider af horn, beregnet til at holde i hånden eller have hængende. Som lyskilde anvendtes tællelys, som ikke giver ret meget lys fra sig.

Alternativet til en hornlygte var en glaslygte.

Tidligere kaldtes tællelys for fis, og deraf kommer udtrykket en fis i en hornlygte, der i dag anvendes som slang for noget, der er utilstrækkeligt.

Så hvis fis i en hornlygte er mangel på lys, og trådstarter syntes der er alt for meget lys (i mojave), så er der godt nok en der har misforstået 'fis i en hornlygte' 😂 😂 😂 😂 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1519

0
02. november 2018 @ 02:55
Suspenderet

Nu er jeg tilbage på High Sierra,men fisen i hirnlygten er skam ikke noget jeg har misforstået. Fis i en hornlygte betyder blandt andet noget der slås stort op, og når det så kommer er det ikke noget særligt alligevel. Det er det' jeg mener Mojave er, eller rettere sidste version af en masse prutter fra Apple. Jeg var så glad for OSX,men så begyndte man at lave interfacet om,man kunne ikke skifte ikoner blandt andet i Finder. Farver og bokse blev utydelige hvis du er en smule gammel, og der kommer bokse der fortæller at man har eksporteret et billede, det kan slåes fra,men det er sku da lidt Windows fesent. Mojave slåes op som noget helt fantastisk, men det er altså ikke som dengang Steve kom og viste Os nye ting fra Apple, alt er blevet lidt kedeligt og gråt,hvorfor ikke bare vente med en ny version til der er noget rigtigt nyt? Og det kan jo ikke nytte at sige jeg skal bruge Windows, fordi jeg udtrykker min harme over Mac OS, er der nogen her der ville skifte til Windows,nej vel?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

740

38
02. november 2018 @ 07:39
Bersærken skrev:

Nu er jeg tilbage på High Sierra,men fisen i hirnlygten er skam ikke noget jeg har misforstået. Fis i en hornlygte betyder blandt andet noget der slås stort op, og når det så kommer er det ikke noget særligt alligevel. Det er det' jeg mener Mojave er, eller rettere sidste version af en masse prutter fra Apple. Jeg var så glad for OSX,men så begyndte man at lave interfacet om,man kunne ikke skifte ikoner blandt andet i Finder. Farver og bokse blev utydelige hvis du er en smule gammel, og der kommer bokse der fortæller at man har eksporteret et billede, det kan slåes fra,men det er sku da lidt Windows fesent. Mojave slåes op som noget helt fantastisk, men det er altså ikke som dengang Steve kom og viste Os nye ting fra Apple, alt er blevet lidt kedeligt og gråt,hvorfor ikke bare vente med en ny version til der er noget rigtigt nyt? Og det kan jo ikke nytte at sige jeg skal bruge Windows, fordi jeg udtrykker min harme over Mac OS, er der nogen her der ville skifte til Windows,nej vel?

Jeg er voldsomt begejstret for Mojave og kører Dark Mode med stor veneration.

Jeg kan slet ikke genkende sammenligningen med 🤮Windåze🤮


1641

24
02. november 2018 @ 07:53
Stormogul
Bersærken skrev:

Nu er jeg tilbage på High Sierra,men fisen i hirnlygten er skam ikke noget jeg har misforstået. Fis i en hornlygte betyder blandt andet noget der slås stort op, og når det så kommer er det ikke noget særligt alligevel. Det er det' jeg mener Mojave er, eller rettere sidste version af en masse prutter fra Apple. Jeg var så glad for OSX,men så begyndte man at lave interfacet om,man kunne ikke skifte ikoner blandt andet i Finder. Farver og bokse blev utydelige hvis du er en smule gammel, og der kommer bokse der fortæller at man har eksporteret et billede, det kan slåes fra,men det er sku da lidt Windows fesent. Mojave slåes op som noget helt fantastisk, men det er altså ikke som dengang Steve kom og viste Os nye ting fra Apple, alt er blevet lidt kedeligt og gråt,hvorfor ikke bare vente med en ny version til der er noget rigtigt nyt? Og det kan jo ikke nytte at sige jeg skal bruge Windows, fordi jeg udtrykker min harme over Mac OS, er der nogen her der ville skifte til Windows,nej vel?

Atter en nat hvor du har røget for meget tossetobak, og så lukker du en masse ævl ud....  STOP, vi kender godt din indstilling...


Once you go Mac - You'll never go back..!

1900

184
PowerPalle (Administrator)
02. november 2018 @ 08:48
Stormogul

Jeg tænker, at vi bør se frem til flere positive ting, så som ...

  1. der er sol over land i dag, flere steder
  2. det er næsten weekend, hvilket er godt for mange
  3. naturen er dejlig så lad os passe på den
  4. de fleste opfører sig godt overfor hinanden; heldigvis en majoritet
  5. jeg har sovet godt i nat - det sker ikke hver nat
  6. jeg har hørt om en kat, der hedder Bent - har ikke tydet betydningen af det endnu   

Nyd dagen og ned med blodtrykket, tak!

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

340
PallMei (Skribent)
02. november 2018 @ 08:56
Bit kongen
Bersærken skrev:

Jeg var så glad for OSX,men så begyndte man at lave interfacet om,man kunne ikke skifte ikoner blandt andet i Finder. 

hmmm, Du kan da stadig lave ikoner om 🤔

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/create-custom-icons-files-folders-mac-mchlp2313/mac

Den fremgangsmåde virker stadig.

Mojave slåes op som noget helt fantastisk

Lad nu være med at æde Apple's salgsgas råt. Det er som alt andet salgsgas kvalmende at høre på. Jeg afventer altid til deres præsentation er ovre og så går jeg ind og tjekker hjemmesiden. Men selv det er blevet en træls, fordi web-designer syntes at en side ikke længere skal scrolle vertikalt, men aktivere alt muligt animation og sågar køre vandret når man scroller ned. Men man bestemmer trods alt tempoet relativt og kan klikke på specs.

Steve kom og viste Os nye ting fra Apple

Steve var også salgsgas, men tiden og du var nok en anden dengang. Dengang var forældelsen meget hurtigere. 

, alt er blevet lidt kedeligt og gråt,hvorfor ikke bare vente med en ny version til der er noget rigtigt nyt? 

Tidligere kostede macOS opgradering penge. Nu fået du den med i maskinens pris. Så kan du opgradere eller lade være.

Hvorfor ikke bare vente med at opgradere hver andet eller tredje år? Apple sikkerhedsopdatere 2 generationer tilbage, så vidt jeg husker. Så føler du nok at springet er større. Det er muligt at du bliver tvunget, før tid, hvis du vil have gavn af nogle nye funktioner. Men så er det jo også noget "rigtigt" nyt.