xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Excel til Mac.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


167

5
09. november 2018 @ 06:15
Novice

Jeg kører grundet mit arbejde med officepakken på min Macbook pro, 2017 - 2,9 GHz Core i7, 16 GB 2133 LPDDR3.
Indtil i går var de en medarbejder/HUB version 2016 - nu version 2019 Officepakke - men mit problem har været der de sidste 3 mdr.

Kun i Excel - når jeg vil åbne en fil kommer en boks og siger:
Ændringerne af filen blev gemt, inden programmet uventet blev lukket.
Vil du åbne den sidst gemte version af denne fil?

Jeg har søgt om der skulle være en markering jeg skulle fjerne/tilføje men uden held.
Jeg gemmer og lukker filen som jeg skal og korrekt hver gang.

Nogen der har et godt fif?

På forhånd tak.

  14
0
  638

104

1
09. november 2018 @ 07:09
Novice

Prøv at gemme under et andet navn


167

5
09. november 2018 @ 17:10
Novice

At omdøbe filen ændrer desværre ikke noget.
Beskeden kommer på alle excel ark


166

3
09. november 2018 @ 17:29
Novice

Jeg tror desværre, at det er en bug i Office.

Har forsøgt at hjælpe en kunde med det. 

Her er problemet, at een Mac-bruger ikke kan åbne excel-filer og måske heller ikke gemme.

Hvorimod andre bruger sagtens kan åbne samme fil.

Jeg ved godt, det ikke hjælper, men blot til orientering.

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

167

5
09. november 2018 @ 17:43
Novice

Ok - tak for svaret.

Må så vente på at der kommer en rettelse


2268

156
09. november 2018 @ 18:43
ASCII jonglør

Opgav for mange år siden Powerpoint til Mac, da jeg blev udsat for en bug, der slettede alt indholdet i en Powerpoint-fil. Bagefter fandt jeg ud af, at bug'en havde været der i fire år - uden at Microsoft havde løftet en finger for at rette den !

Så du skal ikke regne med, at bug'en nogensinde bliver rettet. Selv har jeg ikke siden ville have så meget som ét eneste Microsoft-program på min Mac - et løfte jeg har holdt   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
09. november 2018 @ 20:09
FPU

Der var (er) også en anden kendt bug i Office (i hvert fald i Word), som ikke har været rettet i årevis: når man gemte (gemmer) sit dokument et vist antal gange, altså bare arkiverede (arkiverer) ændringerne oven i det originale dokument med Kommando-S, kunne (kan) Word finde på at meddele, at der ikke var (er) mere plads på disken, selvom der var (er) mange GB fri plads.

Den eneste løsning var (er) at vælge "Gem som…" og gemme dokumentet under et nyt filnavn, smide det originale dokument ud og så omdøbe den nye kopi til det originale navn, hvis man ville (vil) beholde det originale filnavn. Så virkede (virker) det igen i et stykke tid.

Man kan så undre sig over, at Microsoft ikke valgte (vælger) at rette en så banal fejl, som ellers kan få (i hvert fald) nybegyndere til at miste et dokument (eller i hvert fald de seneste tilføjelser), fordi de måske ikke aner, hvad de kunne (kan) gøre for at løse problemet.

Det skal dog lige tilføjes, at man i andre programmer ikke uhæmmet blot kan blive ved med at gemme med Kommando-S, uden at risikere at løbe ind i problemer med at dokumentet bliver korrupt, så f.eks. formatteringen ryger sig en tur, eller dokumentet faktisk bliver helt ulæseligt. Jo større, jo mere komplicerede og jo oftere gen-arkiverede dokumenterne er, jo større er risikoen. Har hørt, at det i hvert fald er sket i Adobe Illustrator (godt nok for en del år siden, men anyways…).

Derfor er det altid smart, hvis man lejlighedsvis laver en "Save as…"; så skrives der en helt ny fil, og den bliver alt andet lige lagt et enkelt sted på disken, ikke spredt ud over den, som adskillige arkiveringer af ændringer i det oprindelige dokument vil afstedkomme.

Spirituel Maskine

2709

339
PallMei (Skribent)
10. november 2018 @ 09:52
Bit kongen

Jeg smed dialog teksten ind i google og fik:

https://support.office.com/da-dk/article/gendanne-filer-i-office-til-mac-6c6425b1-6559-4bbf-8f80-4f038402ff02 (Gendanne filer i Office til Mac)

Bemærk!: Placeringen af den automatisk gendannede fil kan ikke ændres i Excel eller PowerPoint. For disse programmer automatisk gendannede filer gemmes her: Users /< brugernavn >/Library/Containers/com.microsoft. [PowerPoint eller Excel]/Data/Library/Preferences/AutoRecovery

Så tjek og fjern had der måtte ligge og slet det (hvis du har hvad du skal bruge). Apple har vist gjort det vanskelig at hoppe ind i bibliotek (library) i finder, men jeg har den nu stadig i menuen gå. Alternativ kan du benytte gå til mappe i samme menu og indtaste "~/library"* eller mere eller mindre den fulde sti fra ovenstående.

*~ er genvej til hjemmebibliotek for den aktuelle bruger


1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. november 2018 @ 10:30
Stormogul

Kopier filen og åben den nye kopi. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

339
PallMei (Skribent)
10. november 2018 @ 10:46
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Kopier filen og åben den nye kopi. 

Så længe der ligger noget i AutoRecovery, tror jeg den vil poppe op med den meddelelse fordi den tror nedlukning skete utilsigtet.


167

5
10. november 2018 @ 14:28
Novice

Jeg kan komme ind i biblioteket - men maden Containers findes ikke.


2709

339
PallMei (Skribent)
10. november 2018 @ 15:39
Bit kongen
Kimball skrev:

Jeg kan komme ind i biblioteket - men maden Containers findes ikke.

Så tror jeg ikke det er det rigtige bibliotek Du er i. Der både bibliotek i roden af drevet, under /System m.fl. 

Prøv at trykke cmd+shift+L i finder. Hvis det virker (gør det på mine maskiner, men ved ikke om Apple har skjult det og jeg har genaktiveret det..), så skulle det åbne den rigtige bibliotek mappe.


463

0
10. november 2018 @ 16:12
Seniormedlem

For at finde dit bruger bibliotek: hold option (alt/skiftespor) nede mens du vælger Gå-menuen,


167

5
11. november 2018 @ 10:07
Novice

Så fandt jeg biblioteket - tak for hjælpen.

Selvom jeg gør som tidligere beskrevet - så kommer filerne igen.

Hvis jeg lader være med at lukke selve excel programmet ned - så åbner jeg filerne uden problemer.
Lukke jeg excel ned - og vil åbne et dokument så har jeg balladen igen.

Nu ved jeg hvordan jeg nemmest kan arbejde - så tak for hjælpen til jer alle.


167

5
12. november 2018 @ 19:22
Novice

I dag kom der så en office update til Mac.

Nu er mit problem i hvert fald løst.

Ind imellem er man heldig - endnu engang tak for gode løsningsforslag.

Kim