xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor er problemet - grafikkort eller skærm?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


386

8
07. december 2018 @ 18:05
Lærling

Æv! Jeg sidder i mit sommerhus og vil fordrive tiden lidt med at spille Wow. Har ikke haft Wow på den maskine, jeg har her, før, og desværre kan det åbenbart ikke la' sig gøre. 

Jeg får en fejlmeddelelse "Your 3D accelerator card is not supported by World of Warcraft. For more information please see https://us.battle.net/support/en/article/world-of-warcraft-system-requirements".

Jeg ved intet om grafikkort ....  men maskinens specs er her (billedet). kan jeg gøre noget ved det, eller skal jeg kigge efter et nyere computer? Det vil bare være ærgeligt, for maskinen lever normalt fint op til mine behov

  11
0
  401

4593

394
07. december 2018 @ 19:05
FPU

Jeg spiller ikke selv WoW, men jeg fandt da systemkravene til spillet, Dem kan du læse her.

Så vidt jeg lige kan overskue din MacMini's specifikationer, minder de utroligt meget om dem, som min MBP Mid 2010 kan præstere.; både CPU og grafikkort er identiske..

Det vil sige, at du reelt sidder med en Mac, hvis komponenter var nye for otte år siden, så det må næsten være derfor, at WoW protesterer.

Du kan næppe gøre noget ved Mini'en, så den kommer til at opfylde systemkravene til WoW, og HVIS det alligevel på en eller anden måde kunne lade sig gøre, vil det sikkert være svine-dyrt at finde et MacMini-specifikt grafikkort, som er kraftigt nok.

Min amatør-konlusion er derfor, at du er nødt til at købe dig en nyere Mac med et grafikkort, der er kraftigt nok til WoW, eller også bliver du nødt til at tage din WoW-Mac med hjemmefra. hvis du vil spille det i sommerhuset.


386

8
07. december 2018 @ 19:23
Lærling

Hej Tonny - ja, det må vel være sådan. Irriterende nok er den maskine, jeg sidder med nu og den jeg har derhjemme købt på stort set samme tid (inden for samme måned), men i to forskellige butikker. Den ene klarer Wow - ikke strålende, men acceptabelt. Den anden ikke. Og jeg var ikke opmærksom på dengang, at specifikationerne var forskellige. 

Nå, men så er det jo godt, at 7-kabalen stadig fungerer :-)


8581

198
07. december 2018 @ 22:49
Poseidon

Din GPU er 3 generationer for gammel i forhold til minimumsunderstøttelsen i WOW, så du skal nok se dig om efter en nyere maskine.


386

8
08. december 2018 @ 14:20
Lærling

Nå, ja så er der ikke noget at sige til, at det ikke duer. 

Kan man se en 'generationsoversigt' et sted - bare så jeg ikke skaffer endnu en for gammel maskine?


253

35
08. december 2018 @ 14:41
Juniormedlem
mjanneh skrev:

Kan man se en 'generationsoversigt' et sted - bare så jeg ikke skaffer endnu en for gammel maskine?

Du kan evt. hente Mactracker i (Mac) App store.

/carsten


8581

198
08. december 2018 @ 21:01
Poseidon
mjanneh skrev:

Nå, ja så er der ikke noget at sige til, at det ikke duer. 

Kan man se en 'generationsoversigt' et sted - bare så jeg ikke skaffer endnu en for gammel maskine?

Jeg plejer at bruge Wikipedia når jeg skal kigge på Mac modeller, og det er også et rigtigt godt sted at se på intel GPU'er.

Men hvis du skal have en som kan køre WOW, så skal du have den nyeste Mac Mini (2018), da den foregående model er 4 år gammel. Men så kører du også tæt på minimumsspecifikationerne, så hvis du skal være fremtidssikret til WOW, så skal du enten ikke have en Mac mini, eller også skal du være forberedt på at investere i en eGPU i fremtiden (Og det kun til 2018 modellen), og det er noget pebret da vi lander i ~3000+ kroners klassen.

Så der er alternativet en nyere iMac, i form af en Late-2014 model som minimum, og ellers en 2017 model hvis du skal fremtidssikres.. Apple er desværre piv ringe til at give os ordentlige GPI'er, fordi deres maskiner er så små.


4593

394
08. december 2018 @ 22:17
FPU
David Munch skrev:
mjanneh skrev:

Nå, ja så er der ikke noget at sige til, at det ikke duer. 

Kan man se en 'generationsoversigt' et sted - bare så jeg ikke skaffer endnu en for gammel maskine?

Jeg plejer at bruge Wikipedia når jeg skal kigge på Mac modeller, og det er også et rigtigt godt sted at se på intel GPU'er.

Men hvis du skal have en som kan køre WOW, så skal du have den nyeste Mac Mini (2018), da den foregående model er 4 år gammel. Men så kører du også tæt på minimumsspecifikationerne, så hvis du skal være fremtidssikret til WOW, så skal du enten ikke have en Mac mini, eller også skal du være forberedt på at investere i en eGPU i fremtiden (Og det kun til 2018 modellen), og det er noget pebret da vi lander i ~3000+ kroners klassen.

Så der er alternativet en nyere iMac, i form af en Late-2014 model som minimum, og ellers en 2017 model hvis du skal fremtidssikres.. Apple er desværre piv ringe til at give os ordentlige GPI'er, fordi deres maskiner er så små.

Og den sidste sætning bringer så et alternativ på banen: hva', øh, mjanneh, hvad med at overveje en billig men kraftig nok PC? WoW kan via en lille omvej også afvikles under Linux, så du kan faktisk slippe for Windows.

Bevares, det er da ikke den samme feeling, men hvis du (næsten) kun bruger den til WoW i sommerhytten, vil du næppe hæmmes særlig meget af det.

Her er der noget læsestof om WoW under Linux: Klik.

Du skal blot sørge for, at PC'en har en forholdsvis ny CPU og et af disse grafikkort: Klik.

Ellers kan du jo spille "Wind in my hair, Flashlight in my hand, and Wellingtons on my feet". ;0)


8581

198
08. december 2018 @ 23:12
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Og den sidste sætning bringer så et alternativ på banen: hva', øh, mjanneh, hvad med at overveje en billig men kraftig nok PC? WoW kan via en lille omvej også afvikles under Linux, så du kan faktisk slippe for Windows.

Heh, det havde jeg sket ikke overvejet.. Men jo, det er da nok også klart det jeg ville anbefale nu du nævner det!   


4593

394
09. december 2018 @ 12:28
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Og den sidste sætning bringer så et alternativ på banen: hva', øh, mjanneh, hvad med at overveje en billig men kraftig nok PC? WoW kan via en lille omvej også afvikles under Linux, så du kan faktisk slippe for Windows.

Heh, det havde jeg sket ikke overvejet.. Men jo, det er da nok også klart det jeg ville anbefale nu du nævner det!   

Once you go Mac, you sometimes (have to) go back. Vassing får en prop!


386

8
11. december 2018 @ 20:01
Lærling
David Munch skrev:

Men hvis du skal have en som kan køre WOW, så skal du have den nyeste Mac Mini (2018), da den foregående model er 4 år gammel. Men så kører du også tæt på minimumsspecifikationerne, så hvis du skal være fremtidssikret til WOW, så skal du enten ikke have en Mac mini, eller også skal du være forberedt på at investere i en eGPU i fremtiden (Og det kun til 2018 modellen), og det er noget pebret da vi lander i ~3000+ kroners klassen.


Hmmm - det kører nu fint på min anden maskine, som kun er et my nyere end den gamle svend her. OK, grafikken er ikke super - men dog acceptabel.



386

8
11. december 2018 @ 20:03
Lærling


Og den sidste sætning bringer så et alternativ på banen: hva', øh, mjanneh, hvad med at overveje en billig men kraftig nok PC? WoW kan via en lille omvej også afvikles under Linux, så du kan faktisk slippe for Windows.

Bevares, det er da ikke den samme feeling, men hvis du (næsten) kun bruger den til WoW i sommerhytten, vil du næppe hæmmes særlig meget af det.


Tak for forslaget, men jeg arbejder skam også i sommerhuset :-) Og har brug for de programmer, jeg bruger alle andre steder. 

Måske skal jeg bare ikke spille WoW