xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
TimeCapsule virker ustabil...
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


26

0
09. december 2018 @ 11:17
Let øvet

Hej Alle,

Jeg har en TC som mest virker som et blinklys... så virker den .. så virker den ikke....

Det er en flad 1TB fra 2008 mener jeg... så den har da lidt på bagen. Det har så fået mig til at kigge efter en ny... men ak og ve så er Apple holdt op med at producere TC´ere... Nå ud og se på noget NAS... men så blev jeg stille..... det er da ret begrænset udbud synes jeg.

..... ja, det kan god være jeg er en dinosaur... men hvad gør andre med backup?  er det Cloudstorage, NAS eller ??

/Niels Peter

  10
0
  354

8581

198
09. december 2018 @ 11:35
Poseidon

Time Capsule var et fremragende stykke teknologi da det kom ud, da det var yderst simpelt at lave backup, så alle kunne finde ud af det. Og Apples Wifi teknologi har altid været noget af det ypperste på markedet. Men nutildags er der så mange gode alternativer, ikke mindst backup i skyen, og Apple sælger selv iCloud backup som en service, så der er nok ikke meget salg i Time Capsules mere.

Jeg kører personligt med en lokal backup på eksterne harddiske, samt iCloud Drive og er ganske tilfreds.

Jeg foreslår at du enten bruger iCloud Drive, hvis du ikke har alt for mange filer, og ellers ser om din router ikke understøtter eksterne harddiske da de fleste gør det nutildags, og så bare laver lokal backup på en sådan en - Eller bare sætter en disk til din primære maskine hvis du er den eneste som skal lave backup. Og så lave dobbelt backup til de vigtigste ting i iCloud Drive.


687

6
09. december 2018 @ 11:37
Veteran
jeg bygger alt i toffifee og løg

155

0
09. december 2018 @ 18:29
Novice

Hej Niels. 

Jeg har en Time Capsule model A1480 3TB på dba. Hvis det var noget?

Mvh. Jonas


26

0
09. december 2018 @ 18:33
Let øvet

Takker begge for svar....

Min Router er fra YouSee og der er ikke en USB indgang på den så den går ikke helt... :-)


Nu har jeg så kigget lidt i alternativer.... hvis man ikke altså køber en brugt TC...... nogen med meninger om WD My Cloud Home serien? 



687

6
09. december 2018 @ 19:12
Veteran
jeg bygger alt i toffifee og løg

1638

45
10. december 2018 @ 03:36
Stormogul
Niels Peter Ulriksfeldt skrev:

Takker begge for svar....

Min Router er fra YouSee og der er ikke en USB indgang på den så den går ikke helt... :-)


Nu har jeg så kigget lidt i alternativer.... hvis man ikke altså køber en brugt TC...... nogen med meninger om WD My Cloud Home serien? 


Altså jeg hoppede på synology vognen en del år tilbage og har ikke set mig tilbage siden. De fået i alle pris klasser alt efter hvad man skal have ud af dem. Ville helt klar kigge på en 2bay udgave hvis der en backup løsning du vil have. Så kan du smide 2 diske i, hvor den ene fungere som spejl også har du sikkert dine data på bedst mulig måde, undtaget ved brand/tyveri self. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

26

0
10. december 2018 @ 10:21
Let øvet

Det er den :-) Det må jeg kigge nærmere på. Der havde jeg vidst ikke fået Brillerne på :-)




26

0
10. december 2018 @ 10:22
Let øvet

Hej Jonas,

Takker for buddet... kigger lige lidt nærmere på de nye ... men det kan sagtens være.... :-)


26

0
10. december 2018 @ 10:25
Let øvet

Det kan da sagtens også være en mulighed... det kræver lidt mere grubling kan jeg godt fornemme.

:-)



285

6
10. december 2018 @ 11:48
Juniormedlem

Spejling af diske giver ikke mening med Time Machine. Det er bedre at have 2 separate targets i Time Machine, som den  skifter imellem.