xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
iCloud -- ikke på min Mac, men kun i skyen - hvordan
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


303

1
08. januar 2019 @ 17:29
Lærling

Hej 

Jeg er nyligt begyndt at bruge iCloud - sådan rigtigt :-) Men hvordan kan jeg vælge hvilke foldere jeg IKKE vil have hentet ned på min Mac? Kom til at trykke på sky-ikonet og så henter den jo folderen. Den vil jeg gerne "uhente" igen!?

Og kan man bestemme hvor iCloud ligger på Mac'en? Tror den har lagt sig på min lille SSD, men vil gerne have den over på min 1 TB disk!

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr
  2
0
  681

2696

335
PallMei (Skribent)
08. januar 2019 @ 17:42
Bit kongen

Hmmm, så vidt jeg ved, så vil alt som udgangspunkt ligge på din Mac, kun hvis der er pladsmangel og du har optimer Mac-lagring (systemindstillinger->icloud->icloud drive->indstillinger->optimer mac-lagring) aktiveret, vil der være ting som ikke er på Mac. Men det styre den selv og det vil være dokumenter du ikke har benyttet fornyeligt. 


1

0
17. januar 2019 @ 15:46
Nyt medlem

Man kan desværre ikke fravælge, at have data fra iCloud liggende lokalt. Det er blandt andet derfor, jeg er gået væk fra iCloud drive og over til Dropbox, hvor jeg kan fravælge en lokal kopi.

Hvis Apple laver den funktion en dag, vil jeg helt sikkert foretrække iCloud.