xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Ja ... et Windows spørgsmål ;-)
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


881

6
18. januar 2019 @ 18:04
Veteran

Jeg har en bekendt, hvor vi bokser med, at han har et WD-drev på sit netværk og to PC'er med Windows 10. Den ene kan fint gå på WD-drevet men den anden kan ikke, og der kommer denne meddelelse (se foto). Den der ikke kan gå på WD-drevet er netop nulstillet og har derfor en jomfruelig Windows 10.

Håber I kan hjælpe sådan en sølle arme stakkel   af en en bekendt der kører Windows. Jeg gør ikke og ved ikke hvor JEG skal kigge ... i Windows.

På forhånd tak hjælpen.

  7
1
  522

2709

341
PallMei (Skribent)
18. januar 2019 @ 20:06
Bit kongen

Er det en firma computer?

I såfald er det noget it-afdelingen bestemmer eller prøv at skrive secpol.msc i startmenuen. Der kan i redigere local security policies hvis altså i er administrator. Prøv og se om ikke i kan finde noget derinde, nok under netværk. Jeg sidder ikke med en Windows maskine og vil også så skulle lede google, hvis jeg gjorde.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/security-policy-settings/how-to-configure-security-policy-settings




881

6
19. januar 2019 @ 14:20
Veteran
PallMei skrev:

Er det en firma computer?

I såfald er det noget it-afdelingen bestemmer eller prøv at skrive secpol.msc i startmenuen. Der kan i redigere local security policies hvis altså i er administrator. Prøv og se om ikke i kan finde noget derinde, nok under netværk. Jeg sidder ikke med en Windows maskine og vil også så skulle lede google, hvis jeg gjorde.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/security-policy-settings/how-to-configure-security-policy-settings



Nej, det er en ren privat pc.


1905

185
PowerPalle (Administrator)
19. januar 2019 @ 15:00
Stormogul

Jeg tror at du skal indstille dine sikkerhedsparametre under kontolpanelet til et lavere niveau.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

881

6
19. januar 2019 @ 15:10
Veteran
PowerPalle skrev:

Jeg tror at du skal indstille dine sikkerhedsparametre under kontolpanelet til et lavere niveau.

Tak, det prøver vi lige   


2709

341
PallMei (Skribent)
19. januar 2019 @ 15:23
Bit kongen

Så googlede jeg, så I ikke behøver (men fordanskning må i selv klare) 😉

https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=21016&lang=en

Gpedit var også den jeg oprindelig tænkte på men ikke kunne huske. Gad vide hvad secpol.msc er og om der er overlap eller det er det samme..


1129

129
19. januar 2019 @ 16:23
Stormogul

er der ikke blot tale om at brugernavnet skal oplyses i "stien" også, så SAMBA ved at der ikke forsøges tilgå noget anonymt fremfor med et brugernavn.


hvis jeg husker korrekt så kan dette gøres ved at indtaste \\brugernavn@maskine\mappe\


881

6
23. januar 2019 @ 19:29
Veteran

Tak for jeres svar. Desværre løste de ikke problemet. Så vi er ikke kommet videre med den windåse