xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
FCP 10.4.4. -> 10.4.5.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
19. januar 2019 @ 08:57
Seniormedlem

App Store viser opdatering klar. Jeg starter, det kører, og når hentningen er slut står der igen klar til opdatering og FCP er stadig 10.4.4. Jeg har prøver flere gange, samme resultat.

Nogen forklaring/løsning.

  13
2
  482

2273

157
19. januar 2019 @ 09:23
ASCII jonglør

Hvis der inde under Systemindstillinger/Opdateringer står et flueben ved "Hold automatisk min Mac opdateret", så er FCP + div. andet software nok allerede opdateret. Derfor sker der intet ved at køre opdateringen atter en gang.

Havde nøjagtig det samme issue med FCP her på min Mac.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
19. januar 2019 @ 09:36
Seniormedlem
Factory skrev:

Hvis der inde under Systemindstillinger/Opdateringer står et flueben ved "Hold automatisk min Mac opdateret", så er FCP + div. andet software nok allerede opdateret. Derfor sker der intet ved at køre opdateringen atter en gang.

Det gør der ikke - og "Om FCP" står der stadig 10.4.4.


2185

44
19. januar 2019 @ 23:41
ASCII jonglør
MichaelCorfitsen skrev:
Factory skrev:

Hvis der inde under Systemindstillinger/Opdateringer står et flueben ved "Hold automatisk min Mac opdateret", så er FCP + div. andet software nok allerede opdateret. Derfor sker der intet ved at køre opdateringen atter en gang.

Det gør der ikke - og "Om FCP" står der stadig 10.4.4.

Prøv at slet appen, og så hent den ned igen som ny fra App Storen.


455

18
20. januar 2019 @ 10:42
Seniormedlem
Rene Larsen skrev:
MichaelCorfitsen skrev:
Factory skrev:

Hvis der inde under Systemindstillinger/Opdateringer står et flueben ved "Hold automatisk min Mac opdateret", så er FCP + div. andet software nok allerede opdateret. Derfor sker der intet ved at køre opdateringen atter en gang.

Det gør der ikke - og "Om FCP" står der stadig 10.4.4.

Prøv at slet appen, og så hent den ned igen som ny fra App Storen.

Jeg neutraliserer FCP i papirkurven, genstarter og går på appstore. FCP er klar til hentning og jeg henter, men så snart FCP er hentet - puf, så er den væk og den er klar til igen at blive hentet på appstore. I programmappen kan jeg under hentningen se, at FCP er ved at blive lagt på plads, men som sagt, når nedhentningen slutter - ingen FCP.

Det er samme "cirkel" som da jeg blot ville opdatere. Nu har jeg stadig 10.4.4 og har hentet FCP fra papirkurven og genstartet. Så har jeg 10.4.4. men nu er der ingen opdatering klar i appstore - blot er FCP klar til at åbne.

ps: Jeg fik ved fejlklik givet et hjerte og ved ikke helt hvad det betyder.



455

18
21. januar 2019 @ 11:05
Seniormedlem
MichaelCorfitsen skrev:
Rene Larsen skrev:
MichaelCorfitsen skrev:
Factory skrev:

Hvis der inde under Systemindstillinger/Opdateringer står et flueben ved "Hold automatisk min Mac opdateret", så er FCP + div. andet software nok allerede opdateret. Derfor sker der intet ved at køre opdateringen atter en gang.

Det gør der ikke - og "Om FCP" står der stadig 10.4.4.

Prøv at slet appen, og så hent den ned igen som ny fra App Storen.

Jeg neutraliserer FCP i papirkurven, genstarter og går på appstore. FCP er klar til hentning og jeg henter, men så snart FCP er hentet - puf, så er den væk og den er klar til igen at blive hentet på appstore. I programmappen kan jeg under hentningen se, at FCP er ved at blive lagt på plads, men som sagt, når nedhentningen slutter - ingen FCP.

Det er samme "cirkel" som da jeg blot ville opdatere. Nu har jeg stadig 10.4.4 og har hentet FCP fra papirkurven og genstartet. Så har jeg 10.4.4. men nu er der ingen opdatering klar i appstore - blot er FCP klar til at åbne.

Så kom der appstoremeddelelse - opdatering klar, 10.4.4. -> 10.4.5.. Det samme cirkus. Det kan være det bliver løst når der kommer en 10.4.6., indtil da må jeg så bare køre 10.4.4.


455

18
28. januar 2019 @ 08:58
Seniormedlem

Så kom der en OS opdatering til 10.14.3 men det har ikke ændret problemet med FCP.

Er der andre der bruger FCP men ikke har problemer, altså har fået opdateret til 10.4.5.


2273

157
28. januar 2019 @ 09:35
ASCII jonglør

Ja, her er det gået smertefrit. Men én ting undrer mig: selvom der i FCP inde under "Om FCP..." står, at denne version er 10.4.5, så er den stadig at finde i App Store under overskriften Opdateret fornylig. Der står så blot Åbn ud for programmet. Sådan plejer opdaterede programmer ikke at blive vist...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
29. januar 2019 @ 11:01
Seniormedlem

Efter opdateringen til OS 10.14.3. prøvede jeg igen at fjerne FCP og geninstallere. Stadig kun ver. 10.4.4 og opdatering til 14.4.5. kører atter i ring.

Factory - du har altså 14.4.5. kørende efter en almindelig opdatering.

Alle andre opdateringer (Adobe-programmer m.m.) har kørt fint, det er kun FCP der er ged i.


2273

157
29. januar 2019 @ 12:34
ASCII jonglør
MichaelCorfitsen skrev:

Factory - du har altså 14.4.5. kørende efter en almindelig opdatering.

Korrekt. Har lige redigeret en mindre film i FCP 10.4.5...

Men er det så betydningsfuldt? Du bruger ret meget krudt på dette...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
29. januar 2019 @ 13:14
Seniormedlem

Hvis der er en opdatering er der rettelser som jeg måske har gavn af/har brug for. Og så er det da noget rod at en opdatering, og endda i Apple-regi, ikke kan køre.


2273

157
29. januar 2019 @ 14:13
ASCII jonglør

Jeps.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
13. februar 2019 @ 09:00
Seniormedlem

En tilbagemelding.

I lørdags havde jeg en Apple-mand fra Irland i telefonen i godt en time. Han og jeg prøvede en masse forskelligt, men intet hjalp. Han kunne også se på nettet, at jeg ikke var den eneste med problemet selvom vi var få. Jeg var meget imponeret over hans vilje og evne til at få problemet løst.

Han mente at problemet mere lå i opdateringsproceduren end selve FCP og han ville drøfte det med sit "bagland" og jeg ville måske blive kontaktet af Apple.

Det er jeg så ikke blevet, men i dag kørte opdateringer perfekt, så de har nok fundet ud af et eller andet.

ps: Det var Apple der ringede tilbage på min anmodning om hjælp, så jeg den lange samtale blev betalt af Apple.


2273

157
13. februar 2019 @ 09:52
ASCII jonglør

Interessant, tak for tilbagemelding. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”