xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Log-in
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1641

24
22. januar 2019 @ 11:53
Stormogul

Hver gang der skal logges ind på et eller andet, sker der det, at jeg efter at have skrevet mit brugernavn, udfyldes kodefeltet med en eller anden kode, som maskinen foreslår. Denne skal først fjernes før jeg kan skrive min egen... kan dette forslag slås fra, på en eller måde...??

Once you go Mac - You'll never go back..!
  13
0
  529

2709

339
PallMei (Skribent)
22. januar 2019 @ 12:15
Bit kongen

kig i app'ens indstillinger.


1641

24
22. januar 2019 @ 12:40
Stormogul
PallMei skrev:

kig i app'ens indstillinger.

Det er ikke en app. men i Safari på min iMac...

Problemet er at den godt må udfylde med de kendte koder, men bør ikke foreslå nye der hvor den ikke kender eller er istand til at gemme koden...



Once you go Mac - You'll never go back..!

2709

339
PallMei (Skribent)
22. januar 2019 @ 13:03
Bit kongen
Giffi skrev:
PallMei skrev:

kig i app'ens indstillinger.

Det er ikke en app. men i Safari på min iMac...

Problemet er at den godt må udfylde med de kendte koder, men bør ikke foreslå nye der hvor den ikke kender eller er istand til at gemme koden...

Safari er en App (og ikke en jeg bruger til dagligt).

Men jeg forstår ikke problemet og kan ikke genskabe det. Enten er der gemt et password eller også er der ikke. Det er muligvis et gammelt og forkert password, men det giver ikke mening at foreslå et nyt password ved login og den gør det heller ikke de steder jeg lige har forsøgt. Kun ved oprettelse eller ændring af password og hvis Safari har password generator bør det være en mulighed, men ville forvente at den spørger først (ligesom Chrome). Jeg foreslår at du går ind i safaris indstillinger->adgangskoder og sletter hvad der måtte være gemt for pågældende side og prøver igen.


150

2
22. januar 2019 @ 13:20
Novice
Giffi skrev:

Hver gang der skal logges ind på et eller andet, sker der det, at jeg efter at have skrevet mit brugernavn, udfyldes kodefeltet med en eller anden kode, som maskinen foreslår. Denne skal først fjernes før jeg kan skrive min egen... kan dette forslag slås fra, på en eller måde...??


Gå til indstillinger i Safari og derefter Autoudfyld,
der har du brugernavne og koder prøv det!



1641

24
22. januar 2019 @ 13:24
Stormogul
PallMei skrev:
Giffi skrev:
PallMei skrev:

kig i app'ens indstillinger.

Det er ikke en app. men i Safari på min iMac...

Problemet er at den godt må udfylde med de kendte koder, men bør ikke foreslå nye der hvor den ikke kender eller er istand til at gemme koden...

Safari er en App (og ikke en jeg bruger til dagligt).

Men jeg forstår ikke problemet og kan ikke genskabe det. Enten er der gemt et password eller også er der ikke. Det er muligvis et gammelt og forkert password, men det giver ikke mening at foreslå et nyt password ved login og den gør det heller ikke de steder jeg lige har forsøgt. Kun ved oprettelse eller ændring af password og hvis Safari har password generator bør det være en mulighed, men ville forvente at den spørger først (ligesom Chrome). Jeg foreslår at du går ind i safaris indstillinger->adgangskoder og sletter hvad der måtte være gemt for pågældende side og prøver igen.

Jeg tror ikke du forstår mit problem....     Men Safari må ha en password generator, som bør kunne deaktiveres, på en eller anden måde...


Once you go Mac - You'll never go back..!

2709

339
PallMei (Skribent)
22. januar 2019 @ 13:39
Bit kongen
Giffi skrev:
Jeg tror ikke du forstår mit problem....     Men Safari må ha en password generator, som bør kunne deaktiveres, på en eller anden måde...

Nej, det gør jeg ikke ☹️. Jeg mangler et eksempel jeg kan efterprøve og du har ikke meldt tilbage om foreslaget med at rydde op i gemte password i Safaris indstillinger.

Er du sikker på du ikke har en tredjepart password manager som one password, lastpassword eller lignende installeret ?


1900

183
PowerPalle (Administrator)
22. januar 2019 @ 14:18
Stormogul
Giffi skrev:

Hver gang der skal logges ind på et eller andet, sker der det, at jeg efter at have skrevet mit brugernavn, udfyldes kodefeltet med en eller anden kode, som maskinen foreslår. Denne skal først fjernes før jeg kan skrive min egen... kan dette forslag slås fra, på en eller måde...??

Jeg forstår dit spørgsmål og jeg tror, at den eneste løsning er, at deaktivere autoudfyld i Safari indstillingerne. Jeg oplever også selv, at der kommer 'lange' kodeord i feltet som jeg skal slette før jeg selv får muligheden for at indtaste min kode manuelt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
22. januar 2019 @ 18:24
Poseidon

Du kan bare skrive, så forsvinder den selv. Alternativt så kan du trykke Escape for at få den til at gå væk. Palle har det eneste alternativ.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
24. januar 2019 @ 08:27
Stormogul
David Munch skrev:

Du kan bare skrive, så forsvinder den selv. Alternativt så kan du trykke Escape for at få den til at gå væk. Palle har det eneste alternativ.

Når man har indtastet sit CPR-nummer og benytter tab til at gå til næste felt (kodefeltet) så vises en popup med forslag til kode, Denne popup forsinder ikke hvis man bare begynder at skrive. Den skal fjernes ved at fravælge (knap) eller trykke på Escape.-tasten.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
24. januar 2019 @ 08:40
ASCII jonglør
Giffi skrev:

Hver gang der skal logges ind på et eller andet, sker der det, at jeg efter at have skrevet mit brugernavn, udfyldes kodefeltet med en eller anden kode, som maskinen foreslår. Denne skal først fjernes før jeg kan skrive min egen... kan dette forslag slås fra, på en eller måde...??

De andres forslag lyder rigtigt, men hvis du tilmed har installeret 1Password, kan det også være denne app, som foreslår passwords. Det kan slås fra i 1Password’s indstillinger. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1641

24
24. januar 2019 @ 09:46
Stormogul
Factory skrev:
Giffi skrev:

Hver gang der skal logges ind på et eller andet, sker der det, at jeg efter at have skrevet mit brugernavn, udfyldes kodefeltet med en eller anden kode, som maskinen foreslår. Denne skal først fjernes før jeg kan skrive min egen... kan dette forslag slås fra, på en eller måde...??

De andres forslag lyder rigtigt, men hvis du tilmed har installeret 1Password, kan det også være denne app, som foreslår passwords. Det kan slås fra i 1Password’s indstillinger. 

Jeg 1Password, så jeg prøver at slå det fra....


Once you go Mac - You'll never go back..!

1708

43
24. januar 2019 @ 15:37
Stormogul

Try på ESC, så lukker den ned.

Ja det er irriterende.



1641

24
24. januar 2019 @ 18:06
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Try på ESC, så lukker den ned.

Ja det er irriterende.


Det gør jeg osse, men troede man kunne slå det helt fra et eller andet sted.....   

Once you go Mac - You'll never go back..!