xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Flytning af hjemmefolder - fubarrr...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


303

1
25. januar 2019 @ 14:40
Lærling

Hej

Jeg har fulgt en guide på nettet, så jeg kunne flytte min hjemmefolder fra min SSD disk til min større alm. disk. Jeg kopierede data over, og ændrede så hjemmefolderen inde under brugerkontoen - det krævede en genstart. Derefter kan jeg godt logge ind, men programmer virker ikke - og jeg kan sket ikke se SSD disken! Jeg kan heller ikke ændre hjemmefolder på min bruger, da advanced options ikke er tilgængelige...

Hjælp, hvad gør jeg!

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr
  6
0
  367

955

9
25. januar 2019 @ 14:53
Veteran

Jeg har samme behov for at flytte fra intern ssd til anden intern hdd, så jeg lytter lige med her

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

8581

198
25. januar 2019 @ 21:21
Poseidon

Det kan virkelig ikke anbefales at flytte rundt på sin brugermappe på den måde, som du nok også har fundet ud af nu, da det som oftest går galt. 

Under Brugere og Grupper, står din nuværende bruger da som Admin, eftersom du ikke har adgang til Avancerede indstillinger?

Du kan prøve at reparere disken med Diskværktøj, om end jeg tvivler på det hjælper. 

Hvad mener du med at du ikke kan se SSD'en? Dit system ligger vel på disken går jeg ud fra, så du vil altid kunne se den uanset hvad?

En anden gang vil jeg klart anbefale bare at ligge filerne på den anden disk, i stedet for at flytte brugermappen over.


303

1
25. januar 2019 @ 22:52
Lærling

Hej

Under bruger og grupper står min konto som Admin, men jeg har ikke muligheden for at skifte hjemmebibliotek. Når jeg kigger i finder, kan jeg ikke se min SSD disk - der hvor OS ligger, men maskinen starter op! Og den nye hjemmefolder har fået husikonet. Diskværktøjet kan godt se disken, men førstehjælp virker ikke. 

Grunden til at jeg ville flytte mappen, var for at kunne udnytte mine 2 TB iCloud drive...

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr

303

1
25. januar 2019 @ 22:55
Lærling

Hvis jeg kører førstehjælp på SSD disken, så siger den jeg skal køre Førstehjælp fra Gendannelse... hvordan filen gør man det - har ikke min gamle installationsdisk mere...

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr

2185

44
26. januar 2019 @ 12:53
ASCII jonglør
neros skrev:

Hvis jeg kører førstehjælp på SSD disken, så siger den jeg skal køre Førstehjælp fra Gendannelse... hvordan filen gør man det - har ikke min gamle installationsdisk mere...

Start op med Cmd+R - så kommer du ind i Recovery partitionen

Læs mere her: Om macOS-gendannelse


8581

198
26. januar 2019 @ 13:08
Poseidon
neros skrev:

Hej

Under bruger og grupper står min konto som Admin, men jeg har ikke muligheden for at skifte hjemmebibliotek. 

Det skyldes vel ikke bare at du har glemt at trykke på hængelåsen i hjørnet?


Når jeg kigger i finder, kan jeg ikke se min SSD disk - der hvor OS ligger, men maskinen starter op! 

Hvor kigger du efter din SSD i Finder?


Grunden til at jeg ville flytte mappen, var for at kunne udnytte mine 2 TB iCloud drive...

Prøv et Symlink i stedet, det er slet ikke så farligt.


neros skrev:

Hvis jeg kører førstehjælp på SSD disken, så siger den jeg skal køre Førstehjælp fra Gendannelse... hvordan filen gør man det - har ikke min gamle installationsdisk mere...

Hold Command+R nede ved opstart, såfremt din Mac ikke er old gammel.