xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Margueritrutens KML-fil ind i Navigon på iPhone?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


2252

150
04. februar 2019 @ 11:06
ASCII jonglør

Skal rundt i hele Jylland på div. besøg i næste uge, og vil gerne køre så meget som muligt af turen på Margueritruten.

Download Margueritruten til din gps kan man downloade ruten som både KML--fil. Det er jo rigtig fint, men hvordan får man en sådan fil ind i fx Navigon på en iPhone, så den kan køres efter? Kan ikke lige finde en måde at gøre dette på, således at man på normal vis kan blive guidet afsted i app'en.

Der hvor det går galt er, at når man skal overføre fra mail/Dropbox til Google Earth - så virker den beskrevne procedure  af en eller anden grund ikke på min iPhone og i Google Earth. Derfor spørgsmålet. Desuden foretrækker jeg Navigon, så hvis det på nogen måde kan bringes til at virke i den app, vil jeg vælge den.

Nogen der har erfaringer med dette?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  8
0
  1104

2581

84
04. februar 2019 @ 13:34
Bit kongen

Ingen erfaring med det men:


3.open the website RouteConverter.de, and open the .kml or .gpx file you created
4.check if ok, and then save/export as Navigon URL, it will provide a .txt file. All other Navigon options don't work
5. .target file is an extension that would open Navigon when proposing the file on the iPhone. But if you rename your file "example.txt" into "example.target", Navigon will recognise it, but always tell you it is out of your map, which is not true. It is just to kill your patience.
6.so, open the text file made by RouteConverter, and copy/paste the url text in an e-mail you send to yourself
7.open that e-mail on your iPhone, and tap on the hypertext of your e-mail, and, AT LAST, Navigon will now open the route. Then you can save it.



2252

150
04. februar 2019 @ 13:58
ASCII jonglør

Tak for det - der var jeg også inde, men kunne ikke finde et sted på websitet, hvor man kunne uploade sin fil og få sat den proces, som du så venligt har indsat ovenfor, til at virke...?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
04. februar 2019 @ 18:58
Bit kongen

Det er åbenbart ikke et online værktøj og det er lidt langhåret at få det til at køre.

Her henter du en MacOS version.

1. Den kræver en nyere person af Java

2. Du skal indstille GateKeeper til at tillade at køre programmer fra alle kilder.

  • Gå ind i Systemindstillinger -> Sikkerhed & Anonymitet -> Tillad programmer hentet fra
  • Her står der formentligt IKKE "Alle" men det kommer der til hvis du lukker Systemindstillinger ned og i terminalen kører kommandoen sudo spct1 --master-disable
  • Åben Systemindstillinger og Tillad programmer hentet fra burde nu stå til "Alle"

3. Kør programmet en gang, hvorefter du kan ændre Tillad programmer henter fra tilbage til hvad din indstilling var før. 

Nu burde det køre.



2252

150
04. februar 2019 @ 22:43
ASCII jonglør

Så fik jeg installeret Java 11 - men brug af RouteConverter er simpelthen et mysterium. 

Har prøvet adskilligt, fx et drag'n'drop -kml-filen hen på program-ikonet, har prøvet at klikke på program-ikonet, men der sker ikke rigtig noget. 

Er der noget ekstra, man skal gøre, for at få programmets UI frem?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
05. februar 2019 @ 14:52
Bit kongen

Du har været igennem hele proceduren med Gatekeeper?

Hvis det ikke er på plads åbner programet netop ikke. 


2252

150
07. februar 2019 @ 09:04
ASCII jonglør

Jeps, proceduren er fulgt til punkt og prikke. Programmet giver blot et lille grafisk glimt fra sig, når man klikker på det, men ellers sker der intet. 

Tror jeg blot kører turen ved hjælp af Margueritskiltene på vejen   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2581

84
07. februar 2019 @ 20:55
Bit kongen
Factory skrev:

Jeps, proceduren er fulgt til punkt og prikke. Programmet giver blot et lille grafisk glimt fra sig, når man klikker på det, men ellers sker der intet. 

Tror jeg blot kører turen ved hjælp af Margueritskiltene på vejen   

Analog natur?

Tjo det burde vel kunne gøres .. 



2252

150
07. februar 2019 @ 21:01
ASCII jonglør

Det vil jeg også mene. De store forhistoriske folkevandringer klarede det jo sådan set glimrende ad Magueritruten...skulle en dristig bilist så ikke kunne trille lidt rundt i Jylland med hjælp fra lokale vejskilte?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”