xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Død synology nas.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1139

12
10. februar 2019 @ 10:19
Stormogul

Hej Alle. Som overskriften siger. Min synology er død. Er der nogen der kender en der kan kigge på den og se om den kan fixes. Det er en Synology 1515+. Den blinker blå konstant. Kan ikke komme i kontakt med den. har prøvet alle 4 netværks stik. Har fulgt alle oplysninger der er på deres hjemme side. Så er lidt lost. 

  19
8
  718

1493

39
10. februar 2019 @ 10:39
Stormogul
Rolant skrev:

Hej Alle. Som overskriften siger. Min synology er død. Er der nogen der kender en der kan kigge på den og se om den kan fixes. Det er en Synology 1515+. Den blinker blå konstant. Kan ikke komme i kontakt med den. har prøvet alle 4 netværks stik. Har fulgt alle oplysninger der er på deres hjemme side. Så er lidt lost. 

det er med 99% garanti den kendte cpu fejl der er på den serie. lav en sag på synology, og få den sendt til england, så bytter de den til en refurbished..

der er 3 års garanti på dem, så mon ikke du kan få den ombyttet

har lige været møllen igennem med min 1815.

(du piller diskene ud, og markere hvilken rækkefølge de sidder i, når du får en ny tilbage, så sætter du dem i i samme rækkefølge, og starter, så skulle du gerne være kørende med samme opsætning kort efter) 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
10. februar 2019 @ 11:25
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:
Rolant skrev:

Hej Alle. Som overskriften siger. Min synology er død. Er der nogen der kender en der kan kigge på den og se om den kan fixes. Det er en Synology 1515+. Den blinker blå konstant. Kan ikke komme i kontakt med den. har prøvet alle 4 netværks stik. Har fulgt alle oplysninger der er på deres hjemme side. Så er lidt lost. 

det er med 99% garanti den kendte cpu fejl der er på den serie. lav en sag på synology, og få den sendt til england, så bytter de den til en refurbished..

der er 3 års garanti på dem, så mon ikke du kan få den ombyttet

har lige været møllen igennem med min 1815.

(du piller diskene ud, og markere hvilken rækkefølge de sidder i, når du får en ny tilbage, så sætter du dem i i samme rækkefølge, og starter, så skulle du gerne være kørende med samme opsætning kort efter) 

Tak for info. Problemet er bare at den er over 3 år. tæt på 4 år. Den blev købt lige da modellen kom på markedet. 

Prøver at kontakte dem og se hvad de siger.

Rasmus ved du om det er muligt at sætte de 5 diske over i en 1517 model og starte den op uden at miste data.


1493

39
10. februar 2019 @ 11:30
Stormogul

ja det kan du sagtens, den siger selv at den har fundet et eksisterende opsæt, hvis du sætter dem i i samme rækkefølge.. og så rebuilder den lige.. wupti, så er du kørens :-D

den får selvfølgelige en ny ip, men den kan du se i din router eller i den app som synology har til at finde diskstations.

prøv dem alligevel, det kan være de er flinke at tage den per kulance nu det er en kendt fejl og at det er nu de dør.. om ikke andet så gem den hvis de skulle lave ekstra garanti på disse serier med cpu fejl.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
10. februar 2019 @ 11:38
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:

ja det kan du sagtens, den siger selv at den har fundet et eksisterende opsæt, hvis du sætter dem i i samme rækkefølge.. og så rebuilder den lige.. wupti, så er du kørens :-D

den får selvfølgelige en ny ip, men den kan du se i din router eller i den app som synology har til at finde diskstations.

prøv dem alligevel, det kan være de er flinke at tage den per kulance nu det er en kendt fejl og at det er nu de dør.. om ikke andet så gem den hvis de skulle lave ekstra garanti på disse serier med cpu fejl.


Har du link til hvor man kan oprette en sag. Har kigget på deres side og der finder jeg ikke rigtigt noget.




1493

39
10. februar 2019 @ 11:48
Stormogul

https://account.synology.com/en-global


login der, registrer din nas, og opret en sag. 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
10. februar 2019 @ 12:18
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:

https://account.synology.com/en-global


login der, registrer din nas, og opret en sag. 

1000 tak for hjælpen Rasmus. Har oprettet en sag så må vi se hvad de siger :)


1493

39
10. februar 2019 @ 12:45
Stormogul

fedt fedt, meld gerne tilbage hvad de siger :-D


det tog ca4 uger for min at blive byttet, tror de har lidt travlt med dem for tiden.. der er mange der dør nu.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
10. februar 2019 @ 13:11
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:

fedt fedt, meld gerne tilbage hvad de siger :-D


det tog ca4 uger for min at blive byttet, tror de har lidt travlt med dem for tiden.. der er mange der dør nu.

Jeg skal nok melde tilbage hvad der sker.


1493

39
11. februar 2019 @ 17:44
Stormogul

fandt den her, der er plus et års ekstra garanti på din synology.


https://www.synology.com/en-global/company/news/article/Synology_Product_Status_Update/Synology®%20Product%20Status%20Update

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
11. februar 2019 @ 18:44
Stormogul

Tak for info Rasmus. Har skrevet til dem. Venter på svar nu. 


1139

12
13. februar 2019 @ 17:56
Stormogul

Fik følgende besked fra Synology,

Hello Rolant,

Thank you for contacting Synology Support.
 
Sorry to hear about the issue you have experienced.

From the information provided, there appears to be a fault with the NAS device. I would recommend contacting your reseller (eg. Amazon) directly to request assistance in replacing the unit. If you require access to the data during this replacement process, you can follow the guide linked below to connect your drives to a Windows computer and recover the data from the hard drives.

Så nu må jeg bare lige finde ud af hvor det var jeg købte den og så sende den ind.


1493

39
13. februar 2019 @ 18:20
Stormogul

mærkeligt, til mig skrev de bare jeg skulle sende den ind.. ikke nogen spørgsmål.. her er hvad jeg skrev:

2018-10-22 10:50:30

After several reboot saturday within minutes between, now device is dead, it seems booting and then turning off... it did this 5-6 times and now i unplugged the device.

i think it is the cpu failure known on these devices.


svaret var:

Your RMA request has been successfully submitted. After confirmation, your replacement device will be sent to the following address (Please fill in the form in English, 繁體中文, or 简体中文):


og så returnerede jeg bare, og ventede et måneds tid. de spurgte ikke ind til noget kvittering eller noget!



Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
13. februar 2019 @ 18:29
Stormogul

Måske de har ændret procedure. Nu må vi se. Ellers skriver jeg til dem igen

Hvis jeg husker rigtigt købte jeg den ved Proshop.dk. så prøver lige at kontakte dem og hører hvad de siger. Ville være lidt kedeligt og skal smide 5-6.000 efter en ny.


1139

12
13. februar 2019 @ 18:33
Stormogul

Bare for info. Kan se at den er købt 23.04.2015 ved Proshop.dk. Så bliver spænende og se hvad de siger til det.


1493

39
13. februar 2019 @ 19:09
Stormogul

Ja, så er den jo under 4 år et par måneder endnu. du må gå til dem ved synology. 

men det er muligt at redde den med en 100 ohm modstand også, det er der flere der har gjort på nettet, og den løsning synology også selv laver. så det er da værd at prøve hvis både proshop og synology afviser.


krydser fingre for en god løsning 👍🏻 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
16. februar 2019 @ 13:45
Stormogul

Proshop forslog at jeg kontaktede Synology direkte. Så det gjorde jeg. Enden på det efter at have skrevet frem og tilbage med dem blev følgende. Jeg sender min 1515+ til dem. Jeg skal betale forsendelse. De sender en ombytter til mig og her betalder de for forsendelse.


1493

39
16. februar 2019 @ 13:58
Stormogul

Ja, det er også den løsning der skulle ha være fra start af, det burde dog ikke have været nødvendigt at have proshop med inde over - eftersom den jo var ude af 2 års dansk reklamationsret, og derfor kun kørte på synologys egen garanti.

godt det bliver løst nu (Y)

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1493

39
19. februar 2019 @ 08:36
Stormogul

Har lige fikset en ds415+ med en 100 ohm modstand, nu spiller den :-D

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1139

12
06. marts 2019 @ 18:24
Stormogul

Så er der en ombytter på vej fra UK. Tak for info Rasmus. Det sparede mig en pæn sjat penge.