Hej Alle. Som overskriften siger. Min synology er død. Er der nogen der kender en der kan kigge på den og se om den kan fixes. Det er en Synology 1515+. Den blinker blå konstant. Kan ikke komme i kontakt med den. har prøvet alle 4 netværks stik. Har fulgt alle oplysninger der er på deres hjemme side. Så er lidt lost.
Rolant skrev:Hej Alle. Som overskriften siger. Min synology er død. Er der nogen der kender en der kan kigge på den og se om den kan fixes. Det er en Synology 1515+. Den blinker blå konstant. Kan ikke komme i kontakt med den. har prøvet alle 4 netværks stik. Har fulgt alle oplysninger der er på deres hjemme side. Så er lidt lost.
det er med 99% garanti den kendte cpu fejl der er på den serie. lav en sag på synology, og få den sendt til england, så bytter de den til en refurbished..
der er 3 års garanti på dem, så mon ikke du kan få den ombyttet
har lige været møllen igennem med min 1815.
(du piller diskene ud, og markere hvilken rækkefølge de sidder i, når du får en ny tilbage, så sætter du dem i i samme rækkefølge, og starter, så skulle du gerne være kørende med samme opsætning kort efter)
Rasmus Lauritsen skrev:Rolant skrev:Hej Alle. Som overskriften siger. Min synology er død. Er der nogen der kender en der kan kigge på den og se om den kan fixes. Det er en Synology 1515+. Den blinker blå konstant. Kan ikke komme i kontakt med den. har prøvet alle 4 netværks stik. Har fulgt alle oplysninger der er på deres hjemme side. Så er lidt lost.
det er med 99% garanti den kendte cpu fejl der er på den serie. lav en sag på synology, og få den sendt til england, så bytter de den til en refurbished..
der er 3 års garanti på dem, så mon ikke du kan få den ombyttet
har lige været møllen igennem med min 1815.
(du piller diskene ud, og markere hvilken rækkefølge de sidder i, når du får en ny tilbage, så sætter du dem i i samme rækkefølge, og starter, så skulle du gerne være kørende med samme opsætning kort efter)
Tak for info. Problemet er bare at den er over 3 år. tæt på 4 år. Den blev købt lige da modellen kom på markedet.
Prøver at kontakte dem og se hvad de siger.
Rasmus ved du om det er muligt at sætte de 5 diske over i en 1517 model og starte den op uden at miste data.
ja det kan du sagtens, den siger selv at den har fundet et eksisterende opsæt, hvis du sætter dem i i samme rækkefølge.. og så rebuilder den lige.. wupti, så er du kørens :-D
den får selvfølgelige en ny ip, men den kan du se i din router eller i den app som synology har til at finde diskstations.
prøv dem alligevel, det kan være de er flinke at tage den per kulance nu det er en kendt fejl og at det er nu de dør.. om ikke andet så gem den hvis de skulle lave ekstra garanti på disse serier med cpu fejl.
Rasmus Lauritsen skrev:ja det kan du sagtens, den siger selv at den har fundet et eksisterende opsæt, hvis du sætter dem i i samme rækkefølge.. og så rebuilder den lige.. wupti, så er du kørens :-D
den får selvfølgelige en ny ip, men den kan du se i din router eller i den app som synology har til at finde diskstations.
prøv dem alligevel, det kan være de er flinke at tage den per kulance nu det er en kendt fejl og at det er nu de dør.. om ikke andet så gem den hvis de skulle lave ekstra garanti på disse serier med cpu fejl.
Har du link til hvor man kan oprette en sag. Har kigget på deres side og der finder jeg ikke rigtigt noget.
Rasmus Lauritsen skrev:https://account.synology.com/en-global
login der, registrer din nas, og opret en sag.
1000 tak for hjælpen Rasmus. Har oprettet en sag så må vi se hvad de siger :)
fedt fedt, meld gerne tilbage hvad de siger :-D
det tog ca4 uger for min at blive byttet, tror de har lidt travlt med dem for tiden.. der er mange der dør nu.
Rasmus Lauritsen skrev:fedt fedt, meld gerne tilbage hvad de siger :-D
det tog ca4 uger for min at blive byttet, tror de har lidt travlt med dem for tiden.. der er mange der dør nu.
Jeg skal nok melde tilbage hvad der sker.
fandt den her, der er plus et års ekstra garanti på din synology.
https://www.synology.com/en-global/company/news/article/Synology_Product_Status_Update/Synology®%20Product%20Status%20Update
Tak for info Rasmus. Har skrevet til dem. Venter på svar nu.
Fik følgende besked fra Synology,
Hello Rolant,
Thank you for contacting Synology Support.
Sorry to hear about the issue you have experienced.
From the information provided, there appears to be a fault with the NAS device. I would recommend contacting your reseller (eg. Amazon) directly to request assistance in replacing the unit. If you require access to the data during this replacement process, you can follow the guide linked below to connect your drives to a Windows computer and recover the data from the hard drives.
Så nu må jeg bare lige finde ud af hvor det var jeg købte den og så sende den ind.
mærkeligt, til mig skrev de bare jeg skulle sende den ind.. ikke nogen spørgsmål.. her er hvad jeg skrev:
2018-10-22 10:50:30
After several reboot saturday within minutes between, now device is dead, it seems booting and then turning off... it did this 5-6 times and now i unplugged the device.
i think it is the cpu failure known on these devices.
svaret var:
Your RMA request has been successfully submitted. After confirmation, your replacement device will be sent to the following address (Please fill in the form in English, 繁體中文, or 简体中文):
og så returnerede jeg bare, og ventede et måneds tid. de spurgte ikke ind til noget kvittering eller noget!
Måske de har ændret procedure. Nu må vi se. Ellers skriver jeg til dem igen
Hvis jeg husker rigtigt købte jeg den ved Proshop.dk. så prøver lige at kontakte dem og hører hvad de siger. Ville være lidt kedeligt og skal smide 5-6.000 efter en ny.
Bare for info. Kan se at den er købt 23.04.2015 ved Proshop.dk. Så bliver spænende og se hvad de siger til det.
Ja, så er den jo under 4 år et par måneder endnu. du må gå til dem ved synology.
men det er muligt at redde den med en 100 ohm modstand også, det er der flere der har gjort på nettet, og den løsning synology også selv laver. så det er da værd at prøve hvis både proshop og synology afviser.
krydser fingre for en god løsning 👍🏻
Proshop forslog at jeg kontaktede Synology direkte. Så det gjorde jeg. Enden på det efter at have skrevet frem og tilbage med dem blev følgende. Jeg sender min 1515+ til dem. Jeg skal betale forsendelse. De sender en ombytter til mig og her betalder de for forsendelse.
Ja, det er også den løsning der skulle ha være fra start af, det burde dog ikke have været nødvendigt at have proshop med inde over - eftersom den jo var ude af 2 års dansk reklamationsret, og derfor kun kørte på synologys egen garanti.
godt det bliver løst nu (Y)
Har lige fikset en ds415+ med en 100 ohm modstand, nu spiller den :-D
Så er der en ombytter på vej fra UK. Tak for info Rasmus. Det sparede mig en pæn sjat penge.