xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Macbook 12
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


138

0
15. februar 2019 @ 11:32
Novice

Hejsa.
Jeg har en del spørgsmål, håber nogle af jer kan hjælpe.

Min søn har en Macbook 12 med USB-C

Er det muligt at tilslutte en stor skærm til den via USB-C og bruge computeren som en slags desktop når han er hjemme og vil der umiddelbart være nogen begrænsninger?

Hvad gør man med tilslutning af Apples eget Magic keyboard og mus i det tilfælde, eller skal han bruge keyboardet på selve computeren?

På forhånd tak.

iPhone 5 32GB - Ny iPad 32GB 4G - MacBook Pro 13 - iMac 27 - AppleTV 1080
  14
4
  693

740

38
15. februar 2019 @ 11:41

Det kan du sagtens; jeg bruger 12-tommer MacBook med LG 4K UltraFine samt eksternt tastatur og Trackpad (se foto):


138

0
15. februar 2019 @ 12:03
Novice
iPhoneX skrev:

Det kan du sagtens; jeg bruger 12-tommer MacBook med LG 4K UltraFine samt eksternt tastatur og Trackpad (se foto):

Ja, det ser fedt ud. Hvordan forbinder du keyboard og trackpad, er det gennem skærmen eller gennem computeren?

iPhone 5 32GB - Ny iPad 32GB 4G - MacBook Pro 13 - iMac 27 - AppleTV 1080

2581

84
15. februar 2019 @ 12:05
Bit kongen

Skærmen klarer du f.eks. med den her: https://www.apple.com/shop/product/HKQ22ZM/A/belkin-usb-c-to-hdmi-adapter

Tastatur og mus tilslutter via bluetooth, men han kan også bare bruge sim Macbook som nu, bare med den eksterne skærm tilsluttet.



138

0
15. februar 2019 @ 13:32
Novice
Jesper Arning skrev:

Skærmen klarer du f.eks. med den her: https://www.apple.com/shop/product/HKQ22ZM/A/belkin-usb-c-to-hdmi-adapter

Tastatur og mus tilslutter via bluetooth, men han kan også bare bruge sim Macbook som nu, bare med den eksterne skærm tilsluttet.


Findes der ikke en skærm med USB-C til USB-C?

iPhone 5 32GB - Ny iPad 32GB 4G - MacBook Pro 13 - iMac 27 - AppleTV 1080

687

6
15. februar 2019 @ 13:38
Veteran

jo der gør. men vær opmærksom på at det kabel der medfølger er kun et "ladekabel" ikke et "datakabel" , så du skal helt appelsk ud og købe endnu et kabel. ( det kan så begge dele ). kaaaatjing. 

jeg bygger alt i toffifee og løg

138

0
15. februar 2019 @ 13:42
Novice
hoejfed skrev:

jo der gør. men vær opmærksom på at det kabel der medfølger er kun et "ladekabel" ikke et "datakabel" , så du skal helt appelsk ud og købe endnu et kabel. ( det kan så begge dele ). kaaaatjing. 

Super. Mange tak. 

iPhone 5 32GB - Ny iPad 32GB 4G - MacBook Pro 13 - iMac 27 - AppleTV 1080

740

38
16. februar 2019 @ 10:51

LG 4K UltraFine og LG 5K UltraFine sælges i Apple Store som afløser for Cinema Display.

Bemærk, at med LG 4K UltraFine medfølger et USB-C kabel, der sættes direkte fra skærmen til MacBooks enlige USB-C stik, hvorefter al data, video og lyd går igennem dette ene kabel, der ligeledes oplader din 12" MacBook samtidig. Der er tre USB-C stik på bagsiden af LG 4K UltraFine, som fungerer som USB Hub (dog kun med USB 2.0 hastighed) til at tilslutte eksternt udstyr (du kan læse mere her).

Med LG 5K UltraFine medfølger et Thunderbolt 3 (USB-C) kabel, der har samme funktionalitet som ovenfor beskrevet, men virker kun med med de nyere MacBook Pros via Thunderbolt 3 (USB-C) stikket. Til gengæld er de tre Thunderbolt 3 (USB-C) stik på bagsiden med fuld hastighed. Og LG 5K UltraFine leverer fuld 5K opløsning ved 60Hz fra kompatibel 13" eller 15" MacBook Pro fra 2016 og frem (du kan læse mere her).


740

38
17. februar 2019 @ 15:05
hoejfed skrev:

jo der gør. men vær opmærksom på at det kabel der medfølger er kun et "ladekabel" ikke et "datakabel" , så du skal helt appelsk ud og købe endnu et kabel. ( det kan så begge dele ). kaaaatjing. 

Du skal bare bruge det medfølgende LG USB-C kabel og sætte det fra LG skærmens stik med hvid ring rundt om og sætte det til MacBook, så er der opladning, data, video og lyd igennem et og samme kabel:



687

6
17. februar 2019 @ 16:23
Veteran

ja, det jeg mente var, at det KABEL der følger MACBOOK ikke er et datakabel...........................grrrrrrr. 

og hvor filen ved du fra hvilken skærm han har købt og om der følger 1 usb-c/thunderbolt kabel med. kl....t

jeg bygger alt i toffifee og løg

740

38
17. februar 2019 @ 16:29
hoejfed skrev:

ja, det jeg mente var, at det KABEL der følger MACBOOK ikke er et datakabel...........................grrrrrrr. 

og hvor filen ved du fra hvilken skærm han har købt og om der følger 1 usb-c/thunderbolt kabel med. kl....t

Tal ordentligt.

Du skriver: men vær opmærksom på at det kabel der medfølger er kun et "ladekabel" ikke et "datakabel"

Der står intet om MacBook.


687

6
17. februar 2019 @ 20:42
Veteran

skal du ikk ud og grave en gyllekanal så du kan få et bad.

jeg bygger alt i toffifee og løg

740

38
17. februar 2019 @ 22:52
hoejfed skrev:

skal du ikk ud og grave en gyllekanal så du kan få et bad.

Hvorfor denne uventede og malplacerede animositet i en ellers venlig tråd om ekstern skærm til 12” MacBook?


1641

24
18. februar 2019 @ 11:17
Stormogul
hoejfed skrev:

skal du ikk ud og grave en gyllekanal så du kan få et bad.

Rolig nu...  Det er bare Vassing....


Once you go Mac - You'll never go back..!

740

38
19. februar 2019 @ 09:57

Nyd nu solen ☀️ og den spirende forårsvarme 🔥 udenfor, det kan man da kun komme i godt humør over og lad os nu tale pænt og respektfuldt til hinanden og sammen gøre Macnyt til et festligt og imødekommende sted at dele vores passion for Apples produkter 🖥 📱 💻,

Rigtig god tirsdag til alle herinde 😁