xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny SSD 1TB til MBP 15" Retina fra 2013
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2252

150
15. februar 2019 @ 22:05
ASCII jonglør

Well, det ser ud til at have lange udsigter med en opdatering til ny-designede MBP'ere. Derfor har jeg besluttet at opdatere min MBP Retina 15"  fra 2013 med en ny og større SSD på 1TB. Maskinen har flg. karakter:

  • Processor: 2.3 GHz Intel Core i7
  • RAM: 16 GB 1600 MHz DDR3
  • Grafikkort Intel Iris Pro 1536 MB

Nu er jeg slet ikke fulgt med på markedet for SSDere, så hvis nogen har viden om, hvor dette marked er lige nu, evt. et bud på en 1TB SSD til denne MBP, hvor pris og kvalitet møde på en imødekommende måde, så vil jeg være rigtig glad for at høre mere herom. Der sidder en 500GB SSD i maskinen i forvejen, så jeg går ud fra, at det vil være helt enkelt at skifte til en anden og større SSD.

Har haft kig på OWC's PCIe-Based Flash Storage Upgrade, men er ikke rigtig klar over, om dette kan isættes ovenstående maskine - nogen der ved det?

På forhånd tak.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  4
1
  273

931

67
15. februar 2019 @ 23:17
Veteran

Billigste løsning er nok en Samsung m.2 NVMe SSD med adapter. 

I så fald skal du bare være opmærksom på det er nødvendigt at køre en MacOS version der understøttter NVMe. Du vil f.eks. Ikke kunne lave installation via internet recovery. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

2252

150
16. februar 2019 @ 09:41
ASCII jonglør
mactekniker skrev:

Billigste løsning er nok en Samsung m.2 NVMe SSD med adapter. 

OK, tak for tippet. Prislejet ser dog ud til at ligge omkring chokerende 2700 zpir, troede at SSDere var kommet noget mere ned i pris, havde regnet med omkring 1000 zpir for en på 1TB.


I så fald skal du bare være opmærksom på det er nødvendigt at køre en MacOS version der understøttter NVMe. Du vil f.eks. Ikke kunne lave installation via internet recovery. 

Har ikke undersøgt det, men går ud fra, at macOS Mojave understøtter dette NVMe - hvad det så end er for noget.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

931

67
16. februar 2019 @ 10:06
Veteran

1000 kr kommer du ikke ned på for 1TB til din model lige meget hvordan du vender og drejer den

Men disken kan erhverves for ca 1800 kr. https://www.pricerunner.dk/pl/36-4576743/Harddiske/Samsung-970-Evo-MZ-V7E1T0BW-1TB-Sammenlign-Priser

Dertil kommer prisen på en adapter. Der er mange “dårlige” adaptere derude som ikke virker. Men en god og stabil adapter koster nok mellem 100-150 kr. 

Jeg kan tilbyde at lave det hele for dig inkl disk og adapter samt kloning af dine data for 1200 kr hvis du giver din nuværende brugte 500GB med i bytte (men kun hvis det er en original Apple som har siddet i fra du købte maskinen)

Og ja. Mojave understøtter NVMe

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

2252

150
17. februar 2019 @ 09:35
ASCII jonglør

Tak for info og også for tilbuddet, men den nuværende SSD er en jeg selv har sat i. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”