xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Facebook-svindel med e-mail
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


2268

156
21. februar 2019 @ 09:35
ASCII jonglør

Jeg har et domæne, hvis url, lad os kalde den xxx.dk, som nu pludselig bliver misbrugt til en Facebook-profil. 

Det foregår på den måde, at jeg er begyndt at modtage mails på en ikke-eksisterende mailadresse, der har @xxx.dk som endestation. Facebookmailen indeholder altid en besked fra Facebook om, at der er en ny meddelelse på en af mig ubekendt Facebookprofil, som mailadressen @xxx.dk åbenbart er brugt til at oprette med. 

Jeg er naturligvis igang med at kontakte Facebook ang. dette lille svindelnummer - men vil lige høre, om andre har været udsat for noget lignende, og hvis, hvad I så har gjort?

På forhånd tak. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  5
1
  779

8581

198
21. februar 2019 @ 11:03
Poseidon

Det kan vel også bare skyldes at personen ikke ville opgive sin email til Facebook, og derfor indtastede en vilkårlig adresse, og det så bare blev et der passer til dit domæne. Alternativt, personen lavede en tastefejl og har et lignende domæne.


2268

156
21. februar 2019 @ 12:08
ASCII jonglør

Det er da bestemt muligt. Jeg skal bare ikke have nogen til at misbruge min domænemail til nogetsomhelst. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
21. februar 2019 @ 22:35
Stormogul

man kan beskytte sig lidt imod at mails ikke bliver misbrugt ved at benytte sig af mulighed at forfalske afsender. 

det vil ikke gøre noget ved at folk registrere "falsk" email på nogle tjenester der ikke laver en tjek om mail nu tilhører vedkommende eller ej. 

men hvis personen forsøger at sende mail der har til formål at se ud som om de kommer fra en email så vil lidt DNS poster hjælpe på det. og du vil samtidig også være i stand til at se, hvilken server forsøger at sende disse...

du skal/kan opsætte DMARC/SPF/DKIM på dit domæne...


650

1
23. februar 2019 @ 10:00
Veteran

Hvorfor går du ikke bare ind og trykker glemt adgangskode og finder frem til brugeren? Og derefter fortæller ham om sagen. 

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

8581

198
23. februar 2019 @ 11:49
Poseidon
harem skrev:

Hvorfor går du ikke bare ind og trykker glemt adgangskode og finder frem til brugeren? Og derefter fortæller ham om sagen. 

Det er nok sikkert at Facebook har nogle værktøjer som registrerer at der logges ind fra et andet sted i verden. Men selvfølgelig, så sender de en email til OP..